Dlouhá cesta, je stejná, jako dlouhý běh!

Zná to každý, kdo jezdí dlouhé trasy. A nejlépe každodenně, nebo aspoň často. Vůbec to neutíká. Hned jak vyjede, víte, za jak dlouho kde budete, za jak dlouho co uvidíte, ale také, že to bude strašně dlouho trvat. A v tu chvíli, vás radost z cestování přejde. Což o to, v noci to ještě trochu utíká, protože za tmy to vypadá, že jedete poměrně rychle. Ale za světla, se to strašně vleče. Obzvlášť, když cestujete něčím, co má omezenou rychlost. 

A stejné je to s během. Ti, kteří běhají deset a více kilometrů, to jistě potvrdí. Naplánujete si trasu a radostně vyběhnete. Víte, že při správném tempu bude v určitou chvíli, na určitém místě. Když běžíte stejnou trasu často, stejně vám za chvíli připadá, že se to strašně vleče. Stane se, že se z běhu vytratí to správné kouzlo, vy trpíte a říkáte si proč?

Kdysi mi jeden člověk řekl, že nejlepší je běžeckou trasu neplánovat. Vyběhnout podle  momentální nálady a jen běžet. Nejlepší na tom je, že se musíte ještě vrátit. A v tom je to kouzlo. Kolikrát jsem takto běžel, podle aktuálního počasí, nálady a pocitu, že mi to běží. Po návratu jsem nevěřil, kolik jsem toho uběhl. A leckdy jsem viděl místa, o kterých jsem ani netušil. 

S cestováním na velké vzdálenosti je to trochu jiné. Nelze si vybrat, kudy vaše cesta povede, když nepočítám individuální cestování. Jste odkázání na trasu dopravního prostředku, nebo trasu, která je vám pevně nastavena. Ale i na takových trasách, lze vidět zajímavé věci. A kolikrát, při stejné trase, registrujete odlišnosti, od předchozí cesty. Stačí se jen rozhlížet a pozorně dívat. 

Zkrátka a dobře, na všem je potřeba vždy hledat něco pozitivního. A na dlouhé cesty (i trasy), je příjemná hudba a dobrá audiokniha, výborný společník. 

Příspěvek byl publikován v rubrice takhle mi tu žijem, zápisky truckera se štítky , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Zanechat Odpověď

