Tichý jako myška!

Vždy jsem si zakládal na skutečnosti, že se ve známém prostředí, dokážu, i po tmě, pohybovat celkem rychle a potichu. Tedy v případě, že ve tmavém koutě zrovna neleží černý pes, kterého můj příchod nechává klidným a dál se oddává beztarostnému spánku, dokud na něj nešlápnu. 😀 Ale takové chvíle jsou již dávno pryč. 😞

Lidské smysly, jsou úžasná věc. Dokáží varovat před nebezpečím a ve chvíli, kdy je jeden z nich potlačen, další přebírá, alespoň částečně, jeho funkci. Vejdete-li z prostředí plného světla, do naprosté tmy, chvíli trvá, než se oči této změně přizpůsobí, alespoň do takové míry, abyste mohli vnímat, alespoň obrysy předmětů. V tu chvíli však zesílí sluch a i hmat je mnohem jemnější. Jste-li, v pro vás známém prostředí, je pohyb mnohem jednodušší, protože si pamatujete rozestavění nábytku a jiných doplňků. Pohyb je sice stížen, ale ne nemožný. Ne každý je v takové chvíli dostatečně otrlý na to, aby v celém bytě rozsvítil světlo, usnadnil si tím pohyb a nejlépe vzbudil celou spící rodinu. 😱🙈😱

Zajímavým momentem je, kdy v jednu chvíli potlačíte více smyslů najednou. Vyzkoušel jsem si to dnes ráno, po návratu z práce. Tím, že nyní jezdím hromadnou dopravou, přes celé město, vrátil jsem se k poslechu hudby, nebo různých podcastů, do sluchátek. Vždy, při návratu, jsem přehrávač vypínal, sluchátka zamotal do kapsy a v tichosti vstupoval do domu. Dnes jsem byl zaujat poslechem tak, že jsem se rozhodl, přehrávač nevypínat. Zbývalo mi několik posledních minut podcastu. Ano, mohl jsem těch pár minut vydržet před barákem, nebo dát pauzu a po bezpečném vmanévrování do postele, si poslechnout konec, ale já se vydal, se sluchátky v uších, vstříct bytové tmě. 😎😎😎

Tma a přehrávaný zvuk v uších, ze mě udělal slona v porcelánu. Do všeho jsem narážel, když jsem chtěl prsty nahmatat zábradlí schodiště, nemohl jsem jej najít, nohou jsem nebyl schopný trefit první schod. Byl jsem hluchý a slepý. Až když jsem sluchátka vytáhl z uší, byl jsem schopný, začít se ve tmě orientovat a bezpečně a potichu, dorazit do svého pokoje. 😀😀😀

Jestli nevěříte, někdy sami vyzkoušejte!

Příspěvek byl publikován v rubrice takhle mi tu žijem se štítky , , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

2 reakce na Tichý jako myška!

  1. jolana88 napsal:

    víte, co je zajímavé? když si zavážete (zaslepíte) oči – je to daleko „horší“ než potmě. taky bych neřekla – vyzkoušela jsem si 🙂

    • jiproch napsal:

      Věřím. Slyšel jsem vyprávění návštěvníka Kavárny po tmě. Vidící, kteří nic neviděli, vůbec netušili, co se kolem nich děje a nevidomí byli v naprostém klidu.

Zanechat Odpověď

