Jít jen tak do hospody, je na tom něco špatného?

Po událostech posledních dní a zejména včerejšího, pod večerního telefonátu s rodiči, jsem se #mojezlato zeptal: „Pamatuješ si na film Haliny Pawlowské, kde ji hraje Ivana Chýlková? Ta její autobiografie? Nemohli jsme si vzpomenout, jak se film jmenoval. Teď již vím, že se jmenoval Díky za každé dobré ráno. Jak tam říkal její otec: „Jdu do Zanzibaru„. Tak přesně to jsem doma pronesl, oblékl se a zmizel v černé noci.

Nevím proč, nastoupil jsem do autobusu, přestoupil na metro a na konečné vystoupil. Našel jsem první hospodu a vstoupil. Našel jsem si volný stůl a objednal si pivo. Na televizní obrazovce byl puštěný sportovní kanál ČT Sport a jak jej doma nesleduji, díval jsem se na přehled sportovních událostí uplynulého roku. Upíjel jsem pivo, napsal zápisek do Zápisníku, vyřídil několik SMSek a přitom pozoroval mumraj kolem.

Obraz na televizi kostičkoval díky nekvalitnímu příjmu digitálního signálu, ale mě to nevadilo. Přečetl jsem si celou sobotní #timeline mého Twitteru, Facebooku a Instagramu, na který jsem celý den neměl čas. Upíjel jsem pivo, objednával si další, pokuřoval a přitom jsem si uvědomil, že nemyslím na nic z toho, co předcházelo mému útěku do Zanzibaru.

Seděl jsem sám u stolu, díval se oknem na padající sníh a chtěl udělat fotku s popisem: „Nikdy jsem nechápal, proč lidi chodí do hospody, ale teď vím, že se schovájí, před padajícím sněhem.“ Sníh přestal padat a mě ten popisek zůstal v hlavě.

Půl hodiny před půlnocí jsem zaplatil a metrem a autobusem jsem se vrátil domu. Lehčí o 180Kč, ale s pocitem, že jsem prožil 3,5 hodiny bez nutnosti myslet na problémy, které nás doma obklopují. Prostě jsem si vyčistil hlavu.

Příspěvek byl publikován v rubrice takhle mi tu žijem se štítky , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

3 reakce na Jít jen tak do hospody, je na tom něco špatného?

  1. Samozřejmě není. Já tohle dělám v čajovně, kde si kreslím, muž chodí na pivo a čte si. Pro uvolnění po šíleném pondělku atd. mohu jen doporučit.

  2. jolana88 napsal:

    není. Než mít doma „nervozního“ (přetaženého) chlapa, raději oželet dvěsta. PS: občas sama doma má taky svoje výhody 🙂

Zanechat Odpověď

