Chybí mi čtení knížek!

Na začátku letošního roku, na mě z emailu baflo upozornění, že končí předplatné do knihovny. Zašel jsem do knihovny, vrátil přečtenou knihu, zaplatil roční poplatek na další rok a … A tím to skončilo. Od té doby jsem v knihovně nebyl, ani jsem nepřečetl žádnou knihu. Na OpenCard, která slouží jako průkaz do knihovny, zároveň s jízdním dokladem na pražskou MHD, jsem nenahrál ani jízdní doklad. Jezdím do práce autem a čtení v MHD mi chybí.

Ke čtení knih jsem se dostal díky rozbitému autu, kdy jsem dopravu do práce musel řešit prostřednictvím MHD. Časem mě přestalo bavit, jen se kolem sebe dívat a tak jsem začal číst. Nejprve časopisy, pak knihy. Vydrželo mi to několik let a stěhování na nové depo. Jednoho dne nám vedoucí pobočky změnil rozvrh služeb a to znamenalo, buď být v práci o půl hodiny (zbytečně) dřív, nebo začít jezdit autem. Zvolil jsem druhou variantu. Nejprve jen v týdnu, kdy mi služby vycházely blbě, postupem času jsem zjistil, že jezdit autem je mnohem pohodlnější a začal jezdit každý den. Nemusel jsem v dešti čekat na autobus, doufat, že přijede ve sněhové vánici včas, abych stihl vlak, v létě plný propocených lidí, jedoucích stejným směrem jako já. Zpohodlněl jsem.

Občas jsem zkoušel číst knihu, kterou jsem našel doma. Po prvních stránkách jsem si vzpomněl na celý obsah a kniha mě přestala bavit. Ty, které jsem nečetl dřív, do nich jsem se nedokázal zakousnout ani nyní. Někdy jsem si půjčil knížku u rodičů, zejména když jsme jeli s #mojezlato na dovolenou, ale dopadlo to vždy bledě. Knihu jsem nepřečetl, nebyl čas, pořád jsme měli jiný program, nebo byla tak nezáživná, že jsem se do ní nedokázal začíst. Chyběla mi taková ta jiskra, když jsem v knihovně vybíral knihu, kterou bych si přečetl. Bral jsem do ruky jednu po druhé, listoval jimi, sem tam přečetl několik vět, až jsem zjistil, že to je ta kniha, která by mě mohla bavit. A musím říct, že jsem se pokaždé trefil.

Našel jsem náhradu v audioknihách. Již jsem jich takto několik přečetl. Asi nejvíc jsem si je oblíbil v době, kdy jsme na depo dostali #new #BlueBear, který nabízel integrované BT s vestavěnou multimediální soustavou. Poslech knih byl požitek. Zejména při delších nočních přejezdech. Během týdne jsem byl schopen přečíst dvě knihy. Jenže #new #BlueBear je od prázdnin pryč. Poslech audioknihy prostřednictvím sluchátek v mobilu je fajn, ale jen ve chvíli, kdy auto stojí. Při jízdě mi sluchátka vadí. Nyní mám nového pomocníka!

Defender Wild Beat Silver

Přenosný reproduktor Defender Wild Beat Silver, připojený k mobilu prostřednictvím AUX kabelu. Kvalita poslechu je celkem přijatelná. Až mne překvapila kvalita poslechu při jízdě. Reproduktor není potřeba hnát do zbytečných hlasitých stropů, i při celkem nízkém stupni hlasitosti, je poslech příjemný. Ekvalizér v mobilu nabízí několik hudebních žánrů, díky jimž vždy najdu vhodný poměr hloubek a výšek. Fanoušek moderních technologií asi zavzdychá, ale pro mne je to, momentálně, jediné přijatelné východisko. Zejména ve chvíli, kdy se rozhoduje, jestli #truck, kterým nyní jezdím, nám na depu zůstane, nebo dojde k další výměně, za jiný kus.

Jasně, papírová knížka je papírová knížka a žádná náhrada za ni neexistuje. Kdo při čtení potřebuje mezi prsty cítit list papíru, kdo při vzetí knihy do ruky, si k ní přivoní, ten těžko klasickou knihu vymění za elektronickou čtečku, nebo za displej tabletu a mobilu. Jak vám jednou papírová kniha přiroste k srdci, tak tam jednou zůstane. A mně ten pocit chybí víc a víc.

Příspěvek byl publikován v rubrice takhle mi tu žijem, zápisky truckera se štítky , , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

3 reakce na Chybí mi čtení knížek!

  1. jolana88 napsal:

    čtu – na papíře, tabletu, čtečce .. čteme doma všichni. Budu asi působit suchopárně – ale čas na čtení se vždycky najde – stejně jako na návštěvu knihovny

Zanechat Odpověď

