Proč mi to dělají?!

Čas od času vyrážím do elektro-obchodu na nákup sáčků do vysavače. Nemáme žádný módní hit, ani žádnou vykopávku. Je to taková střední třída, vhodná tak akorát pro naši domácnost. Jedinou vadou na kráse, je nutnost neustálého kupování sáčků, které žerou čurbes, prach a roztoče, kteří s námi, vámi, i ostatními, bydlí v domácnostech.

V hlavě mám uloženou kódovou informaci, jaký typ sáčků kupuji. Nemám fotografickou paměť, ale obal si pamatuji. Zvesela vcházím do prodejny a směřuji rovnou k regálu, tak jako několikrát předtím. Problém číslo jedna: V regálu, kde sáčky vždy byly, již nejsou. Místo nich, je tam jiné domácí nářadí. Ochotná prodavačka se mi snaží pomoci. „Děkuji, jste moc hodná, ale já si pamatuji jen vzhled obalu“, snažím se oplatit její ochotu. Alespoň mě dovedla ke správnému regálu. Problém číslo dvě: Výrobce sáčků, který je shodný s výrobce samotných vysavačů, již sáčky zřejmě přestal vyrábět, nebo je elektro-obchod přestal nakupovat. V regálu mezi ostatními nejsou! 😮

Chvíle intenzivního hledání mě utvrdila v domněnce, že jsem v prdeli, tedy ztracen. Nezbývá, než požádat přítele na telefonu (zavolat domů) a požádat o nadiktování typu vysavače, který se u nás schovává a potřebuje nové pytlíky na nečistoty. Po několikerém zopakování typu vysavače, to abych si to zapamatoval a za chvíli znovu nevolal, jsem se dal do hledání správného typu sáčku. Nejen, že byl změněn výrobce, dodavatel a obal, ale hlavně ani náš typ vysavače, není již uveden na obalu. Asi tedy máme doma vykopávku. Až podle typového označení, jsem vybral snad správné sáčky. 😉

Nemám rád, když se mění rozmístění zboží v obchodě. Člověk má svoji pravidelnou cestu mezi regály, od zboží, ke zboží, každodenní potřeby a koupí jen to, co potřebuje. Kličkování a hledání odvádí pozornost a já pak kupuji věci, které nepotřebuji. Obchodník si mastí kapsu a mne ruce a já za kasou stojím, dívám se do košíku a přemýšlím, co s tím budu dělat, když minimálně třetinu nepotřebuji. Ale takový už je zákon obchodníka. Prodej co můžeš a vnuť zákazníkovi pocit, že to nutně potřebuje!

Jsem zvědavý, co budu hledat příště. 🙂

Příspěvek byl publikován v rubrice takhle mi tu žijem se štítky , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Zanechat Odpověď

