Nejkrásnější pohled na svět!

Když jsem poprvé (a naposledy) v životě seděl na koni (živém), vzpomněl jsem si na rčení, že Nejkrásnější pohled na svět, je ze hřbetu koně. Tehdy jsem ještě netušil, že někdy budu sedlat koňů 400. 😉

Poprvé jsem se za volant kamionu posadil na přelomu listopadu a prosince. Znamenalo to, že jsem jezdil jen za tmy, nebo denního světla. Až s příchodem jara, kdy slunce začne vycházet čím dál dřív a poprvé jsem za volantem náklaďáku viděl vycházet sluníčko, uvědomil jsem si, že: Nejkrásnější pohled na svět, je za volantem kamionu, když sedíte 4m na silnicí a na horizontu začne vycházet slunce.

Východy slunce, nad kopci, loukami a lesy, jsem za volantem zažil již předtím bezpočet, ale teprve v kamionu jsem poznal opravdové kouzlo tohoto okamžiku. Před 20 lety, kdy jsem se začal živit volantem, jsem jezdil pravidelnou trasu Praha – Ostrava – Praha. Miloval jsem rána, kdy jsem se vracel a na Vysočině jsem začal vidět východ slunce. Tenkrát jsem jezdil dodávkou a tyhle chvíle jsem si vychutnával.

Ve chvíli, kdy jsem se dostal na kamion a začal jsem jezdit pravidelné linky mezi depy, vždy ráno, když jsem se vracel a slunce začalo vycházet, jsem zastavil na nějakém kopci a pozoroval tu krásu. Mám z takových zastávek spoustu fotek. #mojezlato vždy při takové scenérii říká: „Stejně je ta naše země nejkrásnější.“ A má pravdu.

Také #navsi, na chalupě, jsou východy slunce úžasné. Sluníčko se pomalu vyhupuje nad kopcem a skrz stromy začíná svítit do chalupy. V takových chvílích si vždy sedneme na lavičku a pozorujeme jednotlivé paprsky, skrz lupení stromů.

Dalším, nejkrásnějším pohledem, bylo narození kluků. Čerstvá, baculatá miminka, která vypadala jako motýl, když se vyklube z larvy. Zmuchlaná, ale roztomilá. A teď, když se narodil Kubík. Mohli jsme si jej pochovat, již hodinu po narození.

Každý máme svůj nejkrásnější pohled na svět. A je jedno, jestli je to ze hřbetu zvíře, zpoza volantu, z lavičky, prostě odkudkoliv. Důležité je si takový okamžik vychutnat, prožít, ale hlavně, si jej zapamatovat, protože vzpomínky, ty vám nikdo nevezme. 🙂

Galerie | Příspěvek byl publikován v rubrice zápisky truckera se štítky , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

3 reakce na Nejkrásnější pohled na svět!

  1. Pingback: Když mráz běhá po zádech! | zápisník @jiproch

  2. kalipet napsal:

    …..tak tento pohled si užívám z kola, teď teda moc né ale od jara to bude zase krása. A když pak citím vůni stromů a luk to je nádhera….. 🙂 ……..ti říkám půjčím ti kolo 🙂

Zanechat Odpověď

