Když jedu pomalu, řidiči nadávají. Když jedu rychle, řidiči nadávají. Nabízím zkušební jízdu!

Nejsem vlak, abych jezdil mimo silniční síť, i kdyby si to mnozí přáli. Nejsem vrtulník, abych se mohl, z místa na místo, přesouvat kolmým startem, i když by se mi to líbilo. Mám omezovač rychlosti a víc jak 90km/hod. jet nemohu. Moje obvyklá cestovní váha, je 20-25t., výjimečně i 30t. Jestli si někdo myslí, že dokážu zrychlit z 0 na 90 za 10s., investuju do tažného lana a můžete zkusit mě roztáhnout.

Musím dodržovat bezpečnostní přestávky a dobu odpočinku. Obdivuji řidiče, kteří jsou ochotni nacpat celou rodinu do auta a v pátek v noci vyrazit na dvanácti hodinovou cestu k Jadranu, kterou ujedou, na co nejmenší počet zastávek na čůrání. Dodržuji rychlost, protože nejsem zvědavý na jebání od policajtů, když mi blbeček vjede pro auto, že je to díky mé nepřiměřené rychlosti. Tachograf v nákladním vozidle, totiž dokáže zaznamenat rychlost. Že mě na osmdesátce předjíždí jedno auto za druhým, mě nechává naprosto klidným.

Nemohu si jen tak vjet někam, kam nesmím, protože to může hrozit nepříjemnou komplikací. Musím hlídat výšku mostu, který podjíždím, šířku a délku vozidla, protože i takové zákazové značky existují. Musím hlídat celkovou váhu vozidla, protože ne každý můstek mě musí unést. Každý rok absolvuji zdravotní prohlídku, abych mohl pracovat v noci. Každý rok absolvuji povinné školení řidičů. Abych mohl řídít vozidlo nad 3,5t, musel jsem úspěšně absolvovat psychologické a EEG vyšetření. Každých 5 let si platím vystavení nového řidičského průkazu (jako každý normální řidič) + digitální karty do tachografu, aby mě správní orgán, mohl lépe a důsledně kontrolovat.

Sníh, led, námraza, slunce, déšť, mlha, denní světlo, noční tma, snažím se vždy náklad, vozidlo, ale hlavně sebe, dovézt vždy do cíle.

A kolem mne? Ostatní řidiči? Co vám mám k tomu povědět. Když napíšu, že je to hrůza, snese se vlna nenávisti na nás, na řidiče nákladních vozidel. Ano, nejsme bez viny. Jsou mezi námi černé ovce. Jako všude. Přál bych vám vidět to, co na silnicích vidíme my. My, řidiči nákladních vozidel, obřích oblud, bezohlední piráti silnic, využívajících velikost a váhu našich vozidel.

A víte co? Jestli máte koule pojďte se posadit vedle nás, do kabiny, která je 3m nad vozovkou. Budete mít krásný výhled, hlavně takhle po ránu a na večer, kdy se po silnicích pohybuje nejvíc vozidel. Garantuji vám, že uvidíte věci, které si řidič v osobním vozidle, neumí ani představit.

Příspěvek byl publikován v rubrice zápisky truckera se štítky . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Zanechat Odpověď

