Když se voda ztrácí z trubek!

Že jsme přišli o nová auta, jsem vám již říkal. Zároveň ve #videozapisniku zaznělo, že MAN, se kterým jsme na depu začínali a který máme nyní k dispozici, je v žalostném stavu.

Asi nejmarkantnější je únik vody v chladícím systému. U auta, jehož motor musí zvládat táhnout 40tun, v jakémkoliv terénu, je chladicí systém jednou z nejdůležitějších částí. Kdo jel někdy s autem, kterému se přehříval motor, ví, jaké jsou s tím patálie. Auto nemá výkon, oči stále sledují ručičku teploměru, požitek z jízdy je ten tam.

Již v prvním týdnu, kdy byl MAN na depu, jsme zjistili, že z něho mizí chladící kapalina. Nebylo to nijak dramatické, ale stejně jsme to nahlásili výš! Nebylo poznat, jestli je to prasklý chladič, nebo nějaká trubka. Před nedávnem, s tou samou závadou, již v servisu byl. Čas pomalu ubíhal, nic se nedělo (s vyhlídkou na servis) a voda ubývala víc a víc. Nejprve jsme s kolegou dolévali 2l vody každý třetí den, pak každý druhý, až to bylo denně. Když už jsme denně dolévali 5-6l, začali z nás mít ostatní řidiči srandu. Mezitím jsme pořad urgovali servis, ale nic se nedělo.

Tento týden jsme se dostali na 10-15l vody, každý na své směně. Kdekoli jsme zastavili, zůstala pod autem kaluž vody. Při každé otočce mezi depem a HUBem, jsem do chladiče nalil 2-3l vody. Vyvrcholením byla jízda, dnes po půlnoci, do Humpolce, kdy jsem dispečery varoval, že cesta to bude dlouhá a nebezpečná. Dálnice je plná dopravních omezení, kdy se nedá předjíždět a stačí jedno plně naložené auto a táhne se za ním kolona aut. To na chlazení opravdu nepřidá. I s vědomím rizika, že to tahač nemusí vydržet, jsem odjel.

MAN to vydržel. Spotřeba vody byla větší než nafty. Na půl cesty jsem musel zastavit a dolít 6l! Při vyměně návěsů, jsem dolil dalších 6l a musel doplnit všechny láhve, co s sebou vozíme. Zpět to auto vydrželo až na sjezd k HUBu, kde počítač ohlásil Stav chladicí kapaliny je příliš nízký! Na depo jsem dojel, jsou to 3km. Do chladiče se vešlo celých 9l vody!

Dopoledne jsem poslal nadřízeným mail, že situace je již více než kritická a mělo by se s tím opravdu něco dělat. Připomněl jsem jim příhodu z loňského léta, kdy se tak dlouho čekalo na opravu, až jsem v sobotu ráno zůstal stát 5km před depem s uvařeným motorem. Světe div se, konečně se něco děje, v noci si mám vyzvednout náhradní vozidlo. 😉

Příspěvek byl publikován v rubrice zápisky truckera se štítky , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Zanechat Odpověď

