Hoří pračka!

Požár v jakékoli podobě je nepříjemná záležitost. Když vám začne hořet přímo v bytě, je každá minuta nekonečně dlouhá. Ani v nejmenším jsem nepomyslel, že budu někdy hasit požár ve vlastním bytě. Také jsem si myslel, že s naší (dvacetiletou) pračkou, se rozloučíme poněkud důstojněji, než požárem programátoru. Spíš jsem počítal, že díky vodnímu kameni, vytopíme byt pod námi.

A přitom to začalo tak nevině. Asi jako každá katastrofa. #mojezlato naplnila pračku prádlem, nastavila příslušný program a stiskla tlačítko Start. Pračka se vesele rozběhla a Kubík, který právě svačil, se díval, jak se prádlo točí v bubnu. Nevím pro co jsem šel, ale najednou se za mnou objevila #SkoroSnacha, že pračka smrdí, jako by se něco pálilo. A opravdu! Nad pračkou se rozprostíral smrad pálené hmoty. Buben se přestal točit a v programátoru to jen cvakalo. Rychle jsem pračku vypnul. Zkusil jsem programátor nastavit na jiný režim, v domnění, že se třeba jen zasekl. Bohužel, na žádný nastavený programu pračka nereagovala. Aspoň se mi podařilo vypustit z pračky vodu.

Smrad pálené hmoty se však bytem šířil dál. To už byl Kubík s maminkou a zvířata v bezpečí, na druhém konci bytu. Odpojil jsem pračku ze sítě a přemýšlel, co dál. Jak tak sedím na bobku a dívám se do pračky, najednou jsem zaregistroval kouř, který začal vycházet z poza pračky, pod kuchyňskou linkou, kde ji máme od jejího nákupu. „To nevypadá vůbec dobře, asi nám hoří pračka!, říkám #mojezlato, která se akorát vrátila z balkónu. Dým houstl a já se snažil vytáhnout pračku z pod kuchyňské linky i za cenu její zničení. Dělal jsem to již mnohokrát, ale teď to nešlo. Lomcoval jsem s ní zleva, doprava, dopředu, dozadu, potvora se nechtěla hnout. Věděli jsme, že je zle, že uvnitř něco hoří a pračku musím dostat ven, za jakoukoliv cenu. Nakonec jsem ji popadl za buben a doslova ji vyrval z linky ven. Na první pohled se nezdálo, že situace je až tak dramatická, kdyby z pračky nestoupal hustý, šedý, štiplavý dým.

Když něco hledám, trvá mi to strašně dlouho. Teď jsem nutně a rychle potřeboval šroubovák, abych sundal horní část pračky, pod kterou určitě něco hořelo. Našel jsem ho na první pokus. Byl tam, kde jsem ho naposledy položil. A to se často nestává! Dva šroubky, držící vrchní plech, byly venku natotata. Hned po jeho odstranění bylo jasno. Hořící programátor se začínal škvařit. Vzduch dělá ohni jen a jen dobře, to ví již dítě na základní škole. Jak se prostor nad programátorem odkryl, oheň nabral sílu. Popadl jsem první tekutou věc, která byla po ruce. Bylo to kafe #mojezlato a chrstl jej do pračky. Hrneček byl poloprázdný a tak to nemělo žádný efekt. Pustil jsem vodu na plný proud a nastavil hrneček. Voda byla všude, ne v hrnečku. Tím co tam zůstalo, jsem opět zalil hořící programátor. Naštěstí to stačilo na jeho uhašení. Štiplavý dým však stoupal vesele dál. Rychle jsme otevřeli v kuchyni okna. Stejně ta chvíle stačila, aby se v kuchyni usadil smrad hořícího plastu.

Kdybych se nenadýchal toho sajrajtu, ze kterého se mi udělalo neskutečně špatně od žaludku, řekl bych, že jsme to s #mojezlato zvládli celkem dobře. Museli jsme použít ventilátor k vyhnání smradu oknem z bytu. Když ustoupila moje nevolnost, odstranil jsem z pračky všechny hadice a přívodní šňůru. Bylo jasné, že její život v naší domácnosti je u konce. Vrátil jsem zpět vrchní kryt a v tu chvíli jsem si uvědomil, jaké drama jsme právě prožili. Stačila chvíle a …, raději ani nemyslet.

Pračku jsme s Romčou naložili do auta a odvezli do sběrného dvora.

A tak končí životní etapa, jednoho z našich, nejdéle sloužících, domácích spotřebičů. Měli jsme tě rádi a celých dvacet let jsi nám dobře sloužila. Teď za tebe musíme najít adekvátní náhradu, což, jak se zdá, nebude tak jednoduché.

Příspěvek byl publikován v rubrice takhle mi tu žijem se štítky , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

3 reakce na Hoří pračka!

  1. Pingback: Jak utratím milióny! | zápisník @jiproch

  2. jolana88 napsal:

    ještě že tak. myslím, že kdo nezažil, neumí si ten „fofr“ – s jakým k průšvihu dojde – ani představit. Hasili jsme „blbý“ překapávač – a nikdy více 😦

    • jiproch napsal:

      Souhlasím. Nejhorší je, že intenzita ohně není až tak dramatická, jako ten dusivý kouř, který vzniká při hoření plastu.

      2014-09-12 7:53 GMT+02:00 zápisník @jiproch :

      >

Zanechat Odpověď

