Tak honem, ať se na nás dostane!

Naposledy jsem zatřásl stromem, spadla poslední švestka a letošní sklizeň může být prohlášena za ukončenou. Plody s hnilobou byly nemilosrdně vyloučeny z dalšího zpracování hned na začátku. Plody poznamenané deštěm posledních dní, které se otevřeli jak jarní růže, jsou vhodné na domácí zpracování. Všechny ostatní putují do vodní lázně a posléze do přepravek, kde čekají, dokud nebudou naloženy a převezeny na finální zpracování. 😉

Musíme pospíchat, ovoce dozrává všude stejně, i ostatní pěstitelé budou mít zájem udat svoje ovoce. Kdo dřív přijde, ten dřív mele. Nemá cenu čekat, až budou kádě plné, příjem ovoce se zastaví. Nakládáme prepravky do auta a jedeme do pálenice.

Teď už znám cestu dobře, ne jako poprvé, kdy jsem bloudil. Ani chytrá pani (navigace), si nedokázala poradit s adresou ve středočeské vesnici, tak jsem zabloudil. Mělo by mi být varováním, že auta přede mnou, s pražskou registrační značkou, jedou jinam, než kam ukazuje navigace. No nic, na konci vesnice jsem se otočil a vrátil se na křižovatku, kde jsem se odtrhl. Ještě chvilku jsem hledal, až jsem našel.

Dnes už jsem jel najisto. Ve všední den, mimo období dovolených, byla celkem veliká šance, že na místě nebude moc zákazníků. A taky jo, před námi jen jeden chatař, chalupář, domorodec, se svým ovocem. Zítra, až se na chalupy přiženou lufťáci a zjistí, že déšť jim očesal úrodu, budou se ji snažit co nejrychleji zúročit.

Ale v tu dobu už bude naše úroda pod střechou a my se budeme těšit, až mi zazvoní mobil, že si můžeme přijet pro výsledek našeho snažení. 😉

Příspěvek byl publikován v rubrice takhle mi tu žijem se štítky , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Zanechat Odpověď

