Vzhůru do tepláku!

Snad do tepláků, ne? Jsem snad blázen, který si obléká dvoje tepláky? Ne! Zásadně jen jedny!

Tepláky, móda, která je ideální na dovolenou v zapadlých koutech našich vesnic, nebo se skrývajíc za vchodovými dveřmi našich bytů. Jediné místo, kde je nošení tepláků společensky přijatelné, jsou sportovní areály a místa s větší koncentrací sportovně založené populace.

Nejsou tepláky, jako tepláky. Pod tím správným slovem, ve smyslu volno-odpočinkové aktivity, si nutno představit vytahaný kus, který postavu zahaluje, než by ji zvýrazňoval.

Pamatujete na filmy ze třicátých let, kdy tepláky byly uniformou trampů? Mladých lidí, kteří na víkendy odjížděli z měst a trávili volné dny u vody, v lesích. A aby si neušpinili svoje oblečení, převlékali se do tepláků.

Kolik z nás, čtyřicátníků, trávilo letní tábory v lesích a celou dobu pobytu vydrželo v jedněch teplákách. Ani žádné školní cvičení protichemického poplachu, se neobešlo bez pochodu v teplákách a prostředcích IPCHO.

Ale když mě je v nich tak dobře!„, argumentuje každý jejich vyznavač. Mezi vyznavače teplákové módy, se řadím i já. A to právě při našich pobytech #navsi. Neznám pohodlnější oblečení, než jsou právě vytahané tepláky. Hrabu v nich zahradu, venčím psy, chodím do lesa.

Mám je již několik let. Značkové – ADIDAS 😉 Pořídil jsem je kdysi v prodejně Na Poříčí. Jak jsem je viděl ve výloze, věděl jsem, že je musím mít. Nejprve jsem je nosil doma, venčil v nich psy i v Praze. Jak se stávaly obnošenější, odvezl jsem je na chalupu. Zde prožívají podzim svého života.

Po každém příjezdu z města, se těším na svoje tepláky. Až povolím opasek, svléknu kalhoty a navléknu volné tepláky. Městská uniforma je zde odložena a stává se ze mne volný člověk. Těsné kalhoty jsou synonymem pro městský život, kde žijeme v těsném společenství s jinými, mnohdy neznámými, lidmi. Tepláky noapak evokují volnější způsob života. Volný prostor, který není spoután žádnými pravidly.

Byla doba, kdy se v ulicích měst, i těch velkých, pohybovala spousta lidí v teplákách. Kdo předstírá, že si to nepamatuje, nebo že to není pravda, určitě má na sobě tepláky a stojí na Můstku! 😛 Proč se lidi stydí chodit v teplákách? V každém městě lze potkat jednotlivce i skupinky v nejroztodivnějších variací oblečení. A nikdo se nad nimi nepohoršuje. Oni se za to nestydí, naopak, jsou na svoje barevné variace pyšní. Říká se jim Hipsteři.

A já se ptám: Kam zmizela tepláková kultura? a Byli byste ochotni projít městem v teplácích?

Příspěvek byl publikován v rubrice takhle mi tu žijem se štítky , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

3 reakce na Vzhůru do tepláku!

  1. Dejv92 napsal:

    Tepláky jsou super 🙂

  2. jolana88 napsal:

    a) pamatuju skupinky ruských túúristů – mělo to tepláky a bylo to in. Pamatuju modu „adidas“, co nosili „vzbouřenci“ a „mynatomáme“, dokud neměl 6 proužků. Dodnes potkávám – převážně maminy a taťky v teplákách i ve městě – a upřímně, urvaná z toho nejsem. Nejde o mišelinky, co občas (dost) přečuhujou. Z vytahanejch tepláků bych nebyla nadšená ani na vsi. Důvod? – přijde mi, že oblečením dávám lidem najevo, zda mi stojí nebo nestojí za tu „námahu“.
    b) projít městem v teplácích? – jen tak? – ne. (cestou na cvičení atp. – samo)

    • jiproch napsal:

      Ruští turisti byli svými tepláky pověstní. Již z dálky bylo poznat, s kým má člověk tu čest.

      Na druhou stranu, maškarní průvod se bez tepláků neobejde! 😉

Zanechat Odpověď

