A čím mám jako zaplatit?

Řidičům nákladních vozidel, ale i referentských vozidel, jako základní prostředek pro platby za PHM, provozní kapaliny a jiný doplňkový sortiment, ponejvíc slouží karta CCS. To zejména na území České republiky. Při cestách do zahraničí, to jsou potom karty MasterCard a Visa, vydané bankou, kde má dopravce účet, nebo různými společnostmi, kdy jejich prostřednictvím řidič čerpá PHM za výrazně nižší cenu, než normální motorista. Jedná se různé programy, které většinou nabízejí slevy, nebo jiné beneity. Volné parkování na placených parkovištích, jídlo zdarma při natankování určitého množství paliva a další. Prostě to jsou odměny, za použití karty.

Tyto karty slouží i k nákupu náhradních dílů, nebo zaplacení drobných oprav na vozidle. Také mohou posloužit k prokázání bonity dopravce, když je potřeba nákladnější oprava vozidla, nebo jeho přeprava do místa opravy. Ne každý řidič s sebou vozí stovky, nebo tisíce EUR, pro případ náhodné opravy. Je to logické a bezpečné.

Tolik k zahraničí. Na našem území to funguje trochu jinak. Vesměs na bázi poraď si sám. Aspoň mi to tak občas případá, když vidím podél silnice stát porouchané vozidlo, se zvednutou kabinou a řidiče, marně se pokoušejíc opravit závadu. Velké dopravní firmy mají nasmlouvané servisy, které v případě potřeby přijedou a závadu odstraní. Když ne, zajistí odtah do servisu. Velké firmy také mají moderní vozový park a tam je servis autorizovaného prodejce automatický. Ale co dopravci, jejichž vozidla dávno přesluhují? Znám dopravce, jehož řidiči byli schopní v noci, na dálnici, vyměnit převodovku! Tomu se už říká výkon hodný obdivu!

Stala se mi dnes taková prekérní věc. Návěsem jsem si přesekl elektrický kabel, mezi tahačem a návěsem. Stane se. Naštěstí jen jeden pramen, takže základní elektrické osvětlení návěsu bylo funkční. Co teď? Vedoucí má dovolenou a zřejmě není člověka, který by byl ochotný v prodejně nový kabel koupit. Vzpomněl jsem si, že v místě, kde budu vykládat zboží, je prodejna s náhradními díly pro nákladní vozidla. Kabel tam určitě mají a k prodejně lze zajet i s celou soupravou.

Tak jsem si jel do prodejny pro nový kabel. Každý den jezdím kolem jejich reklamy, ale abych si opsal telefonní číslo, to mě nenapadne. Ušetřil bych si zbytečné starosti. Ano, teď již to vím! Že se u prodejny se soupravou neotočím, bylo první, co jsem na místě zjistil. Nevadí, kousek zpět je boční ulice, tak tam zacouvám. Nebylo by to poprvé, kdy bych musel řešit takový problém. Po vstupu do prodejny, jsem nejprve očima hledal terminál pro platbu kartou. Když jsem si jej všiml, zbývalo najít někoho, kdo by mi kabel prodal. Jak se prodavač objevil, chtěl jsem se ujistit, že mohu zaplatit CCS kartou. „CCS kartou platit nelze!„, byla rychlá prodavačova odpověď. 1400Kč v hotovosti jsem také neměl. Opustil jsem prodejnu, vycouval a odjel.

Marně jsem přemýšlel, proč taková prodejna tedy existuje a jaký tam asi mají kšeft. Je hned vedla velkého logistického centra, hned vedle dálnice, takže o odbyt by jistě neměli nouzi. Ale nedá se k nim, bez problému, dojet nákladním autem a nelze platit CCS kartou, která je k takovým věcem určena. Asi proto jsem tam ještě neviděl stát žádný kamion. 😦 Kabel, sice starší a také již mírně použitý, jsem naštěstí sehnal u kolegy. Budu muset vydržet do příštího týdne, až se vedoucí vrátí z dovolené a nový kabel koupí.

Příspěvek byl publikován v rubrice zápisky truckera se štítky , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

4 reakce na A čím mám jako zaplatit?

  1. jolana88 napsal:

    jestli to nebude tím, že ccs není klasická platební karta ?

  2. Petra napsal:

    No ještě by jsi měl napsat jaká prodejna to byla 😦 aby se jí ostatní vyhli a věděli že tam nenakoupí tak jak si představují 🙂

Zanechat Odpověď

