Boj s ostružinou!

Od včerejška bojuji s ostružinou. Ne s keřem, nebo plody, ale telefonem BlackBerry Bold 9900.

blackberry-bold-9900
Zařízení BlackBerry patřilo již dlouho mezi telefony, které jsem si chtěl vyzkoušet. V sobotu se mi toto přání splnilo a dokonce tak, že jsem vlastně nyní jeho majitelem. Díky kamarádu a kolegovi Pavlovi, který mi přenechal svoje BB, mohu vyzkoušet všechny jeho funkce.

Včera jsem se s ním pomaličku seznamoval. Prohlížel jsem všechny úrovně MENU. Některé překlady funkcí jsou pro mne trochu zmatené. Pohrával jsem si s aktivací aplikací. Některé lze aktivovat samotným připojením přes WiFi, jiné jsou přímo závislé na BIS operátora a těch je drtivá většina. Bez BIS si vlastně telefon BlackBerry s OS 7.1 a nižším neužijete. Ti kdo mají BB s OS 10 a vyšší, si vystačí s běžným datovým tarifem.

Dnes ráno jsem tedy na své ostružině aktivoval BIS a těšil se na všechny služby. Jelikož jsem dříve na Adroidu používal BB Messenger, měl jsem vytvořeno BlackBerry ID. Jenže s ním nechtěl telefon pracovat. „Tak si udělám nové.„, řekl jsem si. Také nic. Email mi také nešel nastavit. Začala na mne padat chmurná nálada. Stále mi fungovala jen část aplikací. „Polomrtvý telefon je mi k ničemu.„, opakoval jsem si a hledal v nastavení telefonu zádrhel.

Znáte pocit, když něco pořád hledáte, ale čím déle to trvá, tím větší propadáte beznaději, že se vám to nepodaří? Dopoledne přešlo přes poledne k odpoledni a já pořád nevěděl, kde hledat chybu. Nastavení jsem prošel už tolikrát, že jsem začal zapomínat, co jsem v Nastavení změnil a co je ještě původní. Začal jsem měnit nastavení naprosto chaotickým způsobem. A pak jsem na to přišel. Asi náhoda tomu chtěla, že se na mne už nemohla dívat, tak mi pod prsty přihrála položky datové služby mobilní síti. Samozřejmě, že tato položka nebyla aktivní. Její aktivací se začaly dít věci! Všechno najednou začalo fungovat, tak, jak jsem o tom četl na diskuzních fórech a různých odborných serverech. Začal jsem být šťastný.

To ovšem netrvalo dlouho. Po mnoha pokusech, kdy se mi nedařilo aktivovat mailovou schránku na Gmailu, jsem byl rozhodnut, že začnu používat konkurenční službu. Bylo s podivem, že ten jsem na Boldu aktivoval na první pokus. Nakonec se podařilo aktivovat i Gmail a moje cesta nastavením nového mobilního telefonu byla u konce.

Již jsem měl aktivované a nastavené oblíbené aplikace. Všechny, až na drobné výjimky, jsou podobné s těmi, které jsem měl instalované na Androidu. Poslední aplikací, kterou jsem chtěl nainstalovat, aktivovat a začít používat, byl Instagram. Oficiální aplikace, pro BB OS7.1, neexistuje. Dokud jsem neměl telefon, kde jsem Instagram používat nemohl, nevadilo mi to, ale za poslední dobu jsem si na něj zvykl a teď bych měl o něj zase přijít? To se mi nějak nechce.

A není to jediná věc, ze které jsem na vážkách, jestli si nechám Bold, jako hlavní telefon. Tím je klávesnice. Věc, na kterou jsem se strašně těšil a která mě zatím celkem zklamala. I když jsou na klávesnici všude psané chvály, já jsem z ní drobátko rozladěn. Za jedno tím, že ne všechny klávesy musím mačkat stejnou silou. Ty na levé straně, mi přijdou tužší, než na opačné straně. Zřejmě je to citem v prstech, kdy jsem byl dosud zvyklý na lehké dotyky bříškem palce na displej telefonu a v poslední době jsem si oblíbil psaní pomocí Swype. Prozatím jsem to vyřešil zvukovým doprovodem stisku klávesy. Ale to je funkce, kterou jsem vždy na telefonu vypínal jako první – zvuk kláves.

Také český slovník mi přijde kostrbatý. Problémem je velké množství nastavení, které lze u tohoto telefonu provést. Jedno kryje druhé, třetí nefunguje s prvním a čtvrté musí být zapnuto samostatně, jinak popírá třetí nastavení. Je to taková kombinační hříčka, kterou uživatel musí podstoupit a najít si pro sebe to nejvhodnější nastavení.

V tuto chvíli jsem rozhodnutý, že dám Boldu šanci do konce týdne. Pak jsem rozhodnutý používat zařízení, které pro mne bude uživatelsky nejpřívětivější. Většinou mi týden stačí na to, abych si zařízení oblíbil, nebo jej zavrhl. V tomto případě bych tomu byl nerad, protože by zbortil jeden můj sen. Na druhou stranu nemám potřebu něco lámat přes koleno a zbytečně se trápit. Uvidíme na konci týdne.

Příspěvek byl publikován v rubrice takhle mi tu žijem, zamyšlení se štítky , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Zanechat Odpověď

