Prší? Leje? Padají kroupy? Vždyť je to jen letní přeháňka!

Změna počasí během pár minut? Změna teploty během pár minut? Nic není v létě nemožné!

Při dlouhotrvajících vysokých teplotách, v létě většinou přicházejí silné přívalové deště. Proč se tak děje? To si vygooglete sami. 😉

Stalo se to dnes, když jsem se vracel z Bělé pod Bezdězem. Vyjedu z firmy, sluníčko svítilo, že jsem musel zapnout klimatizaci. Ujel jsem 5km, najednou se zatáhlo, teplota klesla o 12°C a začalo pršet. Mezi Bělou a Mladou Boleslaví, pokládají silničáři nový asfalt. Provoz je sveden do jednoho pruhu a řízen semaforem. Než jsem zastavil před semaforem, začaly padat kroupy.

image

Obloha ocelově šedá, stěrače proti přívalu vody neměly žádnou šanci. Kroupy bušily do střechy i boku auta. Nárazový vítr cloumal celým autem. Na semaforu padla zelená a my se rozjeli. V zúžení to nebylo vůbec příjemné. Uzavřený úsek není dlouhý a než jsme dojeli nakonec, bylo po přeháňce.

image

Černé mraky, které zůstaly za mnou, jsem viděl už jen ve zpětném zrcátku. Za Mladou Boleslavi nebylo po bouřce ani stopy. Teplota se vrátila na 27°C. To netrvalo dlouho. U Benátek nad Jizerou opět začalo pršet. Naštěstí bez krup, větru a přívalového deště. Praha už mě vítala opět sluníčkem. Ale nic netrvá věčně!

Vlastně jsem kolem toho bouřkového mraku jezdil pořád dokola. Než jsem dojel na depo, letní přeháňky se vrátila v plné síle. Musel jsem chvíli čekat, jinak bych byl mokrý jako pes. I tak jsem po vystoupení měl vodu skoro ke kotníkům. Kanály neměly šanci pojmout všechnu vodu, která během několika minut zaplavila celé depo.

A už se vypršelo? Pro nejbližší dny snad ano, protože se s #mojezlato chystáme na výlet! 😀

Příspěvek byl publikován v rubrice z mobilu, zápisky truckera se štítky , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Zanechat Odpověď

