Jak jsem (ne)fotil na Václaváku

Obdivuji fotky Jana Šibíka z reálných situací pražských ulic, náměstí a náplavek. Pokaždé, když se na ně dívám, říkám si, jak snadné musí být vyfotit takovou momentku. Následná úprava dodá už jen patřičnou atmosféru. Z jeho fotek je cítit jednoduchost, přímočarost a pohled na svět, takový, jaký je.

Dostal jsem se dnes, hned brzo ráno, na Václavské náměstí, kdy ještě není v obležení turistů. Vyřídil jsem, proč jsem tam jel a rozhodl se, že se projdu a snad vyfotím něco zajímavého.

Vydal jsem se od koně dolů, po pravé straně a hned jsem měl před očima krásný námět. Na stoličce stál mim a v jeho těsné blízkosti projíždělo čistící vozítko. Naprosto úžasná scéna, jenže to bylo na vzdálenost 200m. Než jsem došel blíž, byl koncept naprosto rozbitý. Zbyl jen smutný mim, který se na mne díval, jako by tušil, že byl objektem mého zájmu. Už jsem neměl sílu ho vyfotit.

O kousek níž, jsem jen tak mimoděk otočil hlavu doprava a viděl úžasnou scenerii v pasáži. Reklamní cedule z obou stan, stolečky, židličky, několikery otevřené dveře a jinak prázdno. Jenže jsem pokračoval dál, dolů na Můstek. V Jindřišský mi došlo, co jsem zase propásl. Otočil jsem se a spěchal zpět. To už se tam však nahrnuli první turisti. Takže zase nic.

Vzal jsem to Opletalovou k Hlavnímu nádraží, že třeba tam. Tam by to opravdu šlo. Všechny lavičky obsazeny spícími bezdomovci. Na to jsem fakt neměl koule. Vlezl jsem do metra a jel domu.

V metru jsem si uvědomil, že nejsem schopen se před někoho postavit a vyfotit jej. Možná tak zezadu, když nevidí, že ho chcete vyblejsknout, ale do zad střílí jenom strabi.

Kde hledat pomoc? Přeci u odborníka. Obrátil jsem se tedy přímo na Jana Šibíka, zda-li v blízké době nebude pořádat workshop, se zaměřením na mobilní fotografii. Odpověď přišla v zápětí. Bude! Na podzim, nebo zjara. Určitě si jej nenechám uniknout. 🙂

image

Když se v centru nepovedl žádný úlovek, tak aspoň jedna z našeho sídliště. Vám přeji víc odvahy v kategorii street foto, než mám já.

Příspěvek byl publikován v rubrice takhle mi tu žijem, z mobilu se štítky , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Zanechat Odpověď

