Hřbitov a kardio stroje!

Dvacet let bydlím na Proseku a až do dnešního dne jsem nenavštívil zdejší hřbitov. A přitom patří mezi jedny z nejstarších v Praze. Měl jsem dopoledne vyřizování v pobočce GE Money Bank, sídlící nedaleko, tak jsem se rozhodl, že bych se konečně mohl na hřbitov podívat. Nevím proč mě to tam pořád tolik táhlo, když jsem po opuštění hřbitovu konstatoval, že zas tak výjimečného, tam nic není.

Uprostřed hřbitova je hlavní cesta, ze které se do stran rozbíhají vedlejší cestičky. Ty však u hřbitovní zdi končí a nic už je vzájemně nespojuje. Hřbitov je rozdělen na dvě poloviny, jejichž smysl se mi nepodařilo odhalit. Asi po půl hodině, kdy jsem prošel celým hřbitovem, jsem jej opustil. Zvenčí se zdá být areál celkem rozlehlý, ale uvnitř působí naopak  stísněným dojmem.

V těsném sousedství hřbitova, vedle budov Prosek Pointu, je vybudován odpočinkový a relaxační koutek. Z žádného místa není vidět, musí se obejít administrativní budovy. A i tak to na první pohled vypadá, že je zde jen nějaká odpočinková zóna pro zaměstnance budov. Až při bližším pohledu lze poznat přesný účel tohoto místa. V první chvíli jsem si myslel, že tudy vedou cesty k další části hřbitova, protože za zdí jsou vidět další náhrobky. Až když jsem celou zónu obešel poznal jsem, že se jedná o ten samý hřbitov, který jsem navštívil předtím.

Celý relaxační areál je vybudován jako sportovní areál, kde jsou umístěny stroje pro volné použití návštěvníků. Jedná se o stroje na posílení a udržení kondice. Je to takový volno-časový areál, kam si může kdokoli přijít zacvičit, ve volné přírodě, na okraji sídliště. Cesty jsou vysypané štěrkem, je zde umístěno mnoho laviček a je zde i místo, kde se lze shovat při dešti.

Kdybych byl cynik, mohl bych si myslet, že Městská část tento sportovní areál vybudovala v blízkosti hřbitova schválně, aby to sportovci, kteří to se cvičením přeženou, neměli na poslední cestě daleko. 😉

Je zajímavé, že o takovém místě jsem se dověděl náhodou a v podstatě jen díky vlastní zvědavosti. Myslím, že o jeho existenci a umístění, nemají obyvatelé sídliště vůbec tušení. A je to škoda. Místo se nachází v klidném místě, je upravené a krásně udržované.

Podařilo se i vám, najít náhodou, v okolí bydliště, nějaké zajímavé, volno-časové místo pro odpočinek, nebo sportovní aktivity?

Příspěvek byl publikován v rubrice takhle mi tu žijem, z mobilu se štítky , , , , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

4 reakce na Hřbitov a kardio stroje!

  1. jolana88 napsal:

    🙂 tady je spíš problém nějaké nenajít – naštěstí …

Zanechat Odpověď

