Poutník

Poutníky lze potkat po celém světě. Jsou to lidé, duchovně založení, kteří vždy absolvují cestu (pouť) v době významných svátků. Putují po vyznačených trasách, které lemují svatá místa, kde se mohou zastavit a tichou modlitbou požádat (někoho tam nahoře), aby jim dodal sílu. Vzájemné si dodávají morální podporu. Po celé cestě je mnoho stanovišť, kde se poutníci mohou zastavit, za symbolickou cenu občerstvit, doplnit zásoby na další putování. Takové zastávky nabízejí i možnost ubytování a přespání. Na každé zastávce jsou dobrovolníci, opět z řad věřících, kteří jsou poutníkům nápomocni v jejich putování. Taková pouť může trvat i několik týdnů. Vždy záleží na konkrétní trase, velikosti duchovního svátku a síle ducha, který poutníka doprovází. Každý duchovně založený člověk, by prý měl za svůj život, absolvovat aspoň jednu takovou pouť.

image

Ve dnech, kdy jezdím se zbožím do Mladé Boleslavi a dále na Českou Lípu, nakládat, potkávám vždy kolem poledne člověka, který jde pěšky z Boleslavi, směrem na Lípu. Je jedno, jestli je zima, nebo léto, prší, sněží, svítí sluníčko, nebo mrzne. V jedné ruce obstarožní aktovku, v druhé občas nákup. Kdo zná silnici č. 38, z Boleslavi na Lípu, ví, že hned za Boleslaví a Kosmonosy, je prudké stoupání. Většinou jej potkávám až nahoře, u benzínové pumpy, kterou v nedávno otevřeli.

Nevím kam až chodí. První odbočkou je až křižovatka na Čistou a Bítouchov. Ale tak daleko jsem jej nikdy jít neviděl. Ještě v době, kdy jsem oblast kolem Mladé Boleslavi zavažel, jsem jej potkával. To už bude letos 7 let. Pak jsem přeskočil na kamion a do této oblasti přestal jezdit. Až před dvěma lety, kdy se otevřela nová pobočka, pod kterou Mladá Boleslav a okolí spadla, začal jsem jej opět potkávat.

Už několikrát jsem vám chtěl o tomto poutníkovi vyprávět, ale pokaždé jsem se zařekl, že jedině ve spojení s jeho fotkou. Pokaždé jsem si na to vzpomněl na poslední chvíli a než jsem stačil aktivovat foťák, byl jsem pryč. Až dnes. Konečně! 🙂

Musím se přiznat, že toho člověka obdivuji. Možná mu jen nejede, v době kdy jde, žádný spoj do bydliště, možná se rád prochází, možná se takovou cestou trestá za své hříchy, možná nemá peníze na spoj. Nevím. To ví jen on sám.

Příspěvek byl publikován v rubrice z mobilu, zápisky truckera se štítky , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

2 reakce na Poutník

  1. jolana88 napsal:

    ať je důvod jakýkoli – přeji „dobro došli“

Zanechat Odpověď

