Proč chytrý náramek, když mám kočárek?

Shodou okolností, se mi dnes dostal do ruky časopis Applikace, kde je napsáno, že uživatelé FitBit chytrého náramku, se pohybují o 40% víc, než bez něho. To si jako fakt někdo myslí, že pouhým nasazením chytrého náramku, ve spojení s podporovanou aplikací, v chytrém mobilu, se najednou, zčista jasna, začne, sám od sebe. , víc hýbat? :-O To mě tedy…, raději nic.

Je fajn mít něco na sobě, u sebe, co je schopno měřit naší denní i noční aktivitu. Následně, ve spojení se správnou aplikací v chytrém telefonu, nás dokáže vzbudit ve správnou chvíli, abychom se celý den cítili fit, nebo v přehledném grafu ukáže, kolik kroků jsme za den udělali, kolik kalorií spálili, naši srdeční aktivitu ve chvíli, kdy kolem projela krásná cyklistka v bikinách a další, pro nás životně důležité údaje, o naší aktivitě.

Jenže, aby všechno fungovalo, tak jak si tvůrci představují a uživatelé kvůli tomu kupují, je potřeba se hýbat! Ne jako houpat se v bocích, v rytmu hudby ve sluchátkách, na autobusové zastávce. Ne jako se, opírajíce se o nákupní vozík, ploužit nákupním centrem a pozorovat okolojdoucí nakupující, kdy večer graf, v té době, zobrazí zvýšenou aktivitu. Ale hýbat se opravdu aktivně. Běhat, jezdit na kole, kolečkových bruslích, na lyžích, i poskakovat po věžích. 😀

Je potřeba mít pro aktivní pohyb chytrý náramek? Musíme mít elektronickou kontrolu nad svým pohybem? Musíme se budit ve správnou chvíli a ne, když nám, jako ostatním smrtelníkům, zazvoní budík, my ho zamáčkneme a ještě pět minut, dokud znovu nezazvoní, si nepřispíme? Ale jako ozdobu svého zápěstí si dovedu představit cokoliv jiného. Možná méně napadeného, možná více exkluzivního, něco co nebliká, nepípá, nic neukazuje, ale co se ve slunci třeba krásně leskne. 😉

Dělám si legraci. Jestli někdo potřebuje chytrý náramek, ať si jej klidně pořídí. Jestli chce někdo monitorovat svůj pohyb, ať je monitoruje. Chce-li se někdo chlubit svými sportovními výkony, prostřednictvím sociálních sítí, ať tak činí. Každému, co jeho jest, co se mu líbí a co má rád. Mě to nevadí, nepohoršuje, ale ani nevybízí, se s někým porovnávat. Chci-li udělat něco pro svoje zdraví, tak to prostě udělám, bez ohledu na technické hračky, které mám k dispozici. Úplně mi stačí „popadnout“ kočárek a vyrazit s Kubíkem ven. Jako dnes. Z uspání „drobečka“ byla 2,5hod. procházka. Co jsem v první chvíli považoval za bláznivý nápad, jsem nakonec uskutečnil. Prosek – Letňany – Čakovice – Staré Ďáblice – Ďáblice – Kobylisy – Prosek. Nevím kolik kilometrů jsem s kočárkem ušel na konci cesty jsem již chvátal, protože se @kloucek_vnoucek už začal hlady budit a také plenka byla povážlivě naplněná. Domů jsme to měli „jen tak tak„.

Bez chytrého náramku, s chytrým telefonem v kapse, který nepřijímal data ze žádného zařízení, ani nesnímal GPS data o poloze, ale s perfektně vyvětranou hlavou a vyspinkaným vnoučkem. A o to jde především, užít si to! 🙂

Příspěvek byl publikován v rubrice takhle mi tu žijem, z mobilu, zamyšlení se štítky , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Zanechat Odpověď

