#new #BlueBear je „úplně hloupé“ auto!

Čím více elektronických systémů auto obsahuje, tím banálnější závada dokáže způsobit větší trauma. Dnešní moderní automobily jsou vybaveny nespočetným množstvím elektronických systémů, které zaručují bezpečnost, ale zároveň i jízdní komfort pro posádku. Nevýhodou takových systémů, je nemožnost zásahu majitele do jejich nastavení a to už vůbec nemluvím o „domácí“ opravě. Majiteli takového vozidla je dovolena pouze kontrola, popřípadě doplnění základních kapalin a je-li to v jeho silách, i výměna žárovky. I když u některých vozidel se i taková „oprava“ doporučuje v servisu. Veškeré další, byť sebesnazší opravy, spadají do kompetence autorizovaného servisu. Při případném zásahu neautorizované osoby, se majitel vozidla může rozloučit s případným, pozdějším, záručním servisem.

#new #BlueBear je auto, které je opravdu a doslova elektronikou „prošpikováno„. Vlastně už si v něm nepřipadám ani jako řidič, ale jen, jako vodič. Díky všem systémům, které mají kontrolu nad vozidlem a při správně nastaveném jízdním režimu, já jen doslova držím volant a vedu auto správným směrem. I když auto v podstatě ví, kde se nachází, díky všem lokalizačním, systémům, jestli jeden jízdním pruhu, nebo mimo, co se děje před ním a vedle něho. A jak je něco špatně, okamžitě na to upozorní řidiče akustickým signálem, nejlépe ze strany, odkud hrozí nebezpečí a výpisem o události na displej palubního počítače. No řekněte, je ještě radost s takovým autem jezdit? 😉

Ale proč to vlastně píšu. Dnes v noci, jsem skoro hodinu strávil „záhadnou“ zavadou, která by se dala posuzovat, jako závada, se kterou vozidlo není způsobilé pro pohyb na pozemní komunikaci. Když jsem se na depo vrátil s plným PARCEL návěsem, „přepřáhl“ jsem za prázdný. Ve chvíli, kdy jsem se otáčel, objevilo se na displeji chybové hlášení o nefunkčním světle návěsu. Přeloženo, že praskla žárovka. U vrátnice jsem si koupil kafe, vyndal šroubovák a náhradní žárovky. Sundám krycí sklo, vyndám žárovku, dám novou a … nic. Pořád tma. Že by to byla jiná? Zkontroloval jsem je všechny a nic. Zadní světlo stále po tmě. Jediná žárovka, která svítila, byla ta směrová. „Když už nic, tak aspoň budou řidiči za mnou vědět, že hodlám odbočovat.“ Teprve v tu chvíli jsem si uvědomil, že nesvítí návěs po celé pravé straně. Takže houby žárovka, bude to v elektrice. Jenže na to jsem krátký, musím návěs odvézt na překladiště, kde si jej v pondělí vyzvednou k opravě.

Na překladišti jsem odstavil návěs stranou a vzal plný na depo. Zapojím vzduchové hadice, pak elektrické a návěs co? Návěs nesvítil. Kdyby z jedné strany, ale on nesvítil ani na jedné. Tak to už taková legrace nebyla. Takže, odpojit hadice a zase zapojit. Kontrola světel, nic. Od ochranky jsem si půjčil baterku a začal zkoumat pojistky. Na nic jsem nepřišel, tak jsem všechno zavřel, zhasnul, vypnul a rozhodl se počkat až bude světlo, abych se mohl přemístit na depo. V tuhle dobu stejně nebylo nikoho,  kdo by mi pomohl.

Když začalo svítat a ostatní auta byla pryč, nastartoval jsem, rozsvítil a voalá, všechna světla na celé soupravě se rozsvítila! V tu chvíli mi došlo, že jsem stále opakoval stejnou chybu. Základem výměny žárovky ve světle je zhasnout světla a vypnout motor. U normálního auta asi ne, ale #new #BlueBear měl v „paměti“ uloženo, že je žárovka prasklá, takže ani její výměna nezpůsobila, že byla závada z počítače auta odstraněna. Až vypnutí/zapnutí (reset) systému pomohl chybu vymazat.

Zpět na depo jsem se již vracel za světla, ale kompletně osvětlen. Jj, chybami se člověk učí, ale občas by to chtělo, aby na odstranění závad spolupracovala i technika.

Příspěvek byl publikován v rubrice z mobilu, zápisky truckera se štítky , , , , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Zanechat Odpověď

