Sám sobě logistikem!

Nevím proč a jak to vzniklo, ale to je ve svém důsledku jedno. Než jsem v pondělí odjel do práce, měl jsem poměrně dlouhý rozhovor s naším vedoucím depa, kdy se mi snažil vysvětlit princip noční přepravy zboží od zákazníka na centrální překladiště. Mělo se jednat až o tři návěsy zboží, v době mezi vykládkou a nakládkou balíků na Parcel překladišti.

Už když jsem byl v práci, pokračovalo domlouvání přesného postupu. Všechno měli řídit dispečeři centrálního překladiště. Podle jejich pokynů, jsem měl k zákazníkovi přestavovat prázdné návěsy k nakládce a plné odvážet. Do toho se ještě připojil další koordinátor přepravy, tentokrát přímo z centrálního HUBu. Jediné o co šlo jemu, abych byly návěsy u zákazníka včas. Jasně, jsem letadlo, když to nepůjde projet, tak to přeskočím.

Výsledkem byl naprostý chaos. Co chvíli mi volal vedoucí depa, jak na tom jsem. Když jsem se dostal na Parcel překladiště, volal „koordinátor„, jak na tom jsem. Jenom dispečeři na překladišti byli v klidu, protože nic nevěděli. Jediné co mi byli schopni říct bylo, které návěsy mohu použít pro převoz zboží. I vzal jsem první návěs a jel k zákazníkovi. Tam se však zjistilo, že všechny obavy byly zbytečné, zboží se vešlo do návěsů, které tam byly vyslány přede mnou. Já vlastně měl fungovat jako pojistka, kdyby se zboží nevešlo.

Úterý probíhalo podobně, jen už s menší kadencí telefonátů. Přesto mi bylo připomenuto, abych nezapomněl kontaktovat dispečery překladiště, kteří budou opět zajišťovat počet návěsů potřebných k přepravě zboží. Ve chvíli, kdy mi volal „koordinátor“ zodpovědný za celou akci, napadlo mě z něho „vytáhnout“ telefonní číslo na kontaktní osobu zákazníka, který je odpovědný za expedici zboží, s tím, že si sám s ním budu domlouvat přistavení návěsů. Hned jsem mu také zavolal a zjistil, že pro tuto noc už další návěs potřebovat nebude.

Dnes už probíhalo vše pouze v moji režii. Po příjezdu s posledním balíkovým návěsem na překladiště, jsem zavolal k zákazníkovi, jaké jsou jejich požadavky na návěsy. Opět již nebylo potřeba žádného dalšího. Kontaktní osoba si naopak velmi pochvalovala tento způsob komunikace. 🙂

A tak to mám rád. Žádné dlouhé vysvětlování, jak to má vypadat a jak by to melo probíhat. Stačí mi adresa nakládky/vykládky a kontakt na odpovědnou osobu, se kterou si domluvím přesně podrobnosti přesně podle jejich požadavků a podle momentální situace, ve které se nacházím a podle jeho pokynů přizpůsobím předchozí nakládku/vykládku jeho požadavkům. Je to vlastně práce dispečera, ale spolehnout se člověk může jen na jen sám na sebe. Sám přeci vím nejlépe, jaké jsou moje možnosti a sám nejlépe vyhodnotím všechny možnosti. Nejdůležitější je spokojenost všech zúčastněných stran.

Příspěvek byl publikován v rubrice z mobilu, zápisky truckera se štítky , , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

6 reakcí na Sám sobě logistikem!

  1. Dejv92 napsal:

    nám sem tam vozí zboží náklaďáky, většinou soukromníci, ti jsou vždy slušní, ochotní a je s nima fajn domluva, ukdyž je dopravcem firma s řídičema, tak to ne vždy je tak dobrý, naštěstí to nejsou velcí dopravci s dispečerama, kteří by to komplikovali.

    • jiproch napsal:

      Jestli se jedná o nějaké menší „zásilky“, ať už váhou, nebo objemem, jsou menší dopravci, s menšími vozy, na takovou práci vhodnější a víc si ji tedy váží. Upřímně, taky mi vadí, když mě pošlou s kamionem pro jednu EUR paletu, která váží 100kg. Ale tvářit se musím příjemně, je to náš zákazník a ten za to nemůže, jaké auto dispečer pošle. Takže, zas a pořád, je to jenom a jenom o lidech, kteří tuto práci dělají. 🙂

  2. kalipet napsal:

    Ještě že tu máme někoho, kdo to aspoň umí 🙂 Prostě jsi NEPOSTARADATELNÝ 😉

  3. jolana88 napsal:

    a co si dispečer za VÁŠ plat hodlá pořídit??

Zanechat Odpověď

