Jsem „brzda“, když dodržuji rychlost?

S vyhláškou je to stejné, jako se zákonem. Vznikly proto, aby naučily lidi dodržovat to, co by za ideálních podmínek bylo správné a společensky přijatelné. Ale lidi jsou, s odpuštěním, dobytek a je potřeba, aby neustále vznikala nová a další pravidla, která by určovala, jak je to správně.

Jenže! Vyhlášky a pravidla jsou od toho, aby se co? Aby se porušovala. Mají potom smysl? Mají, ale jen pro obyčejné lidi, kteří se jimi řídí. Ti, kteří jsou rovnější, těm je úplně buřt, že se v uzavřené obci jezdí padesát, mimo obec devadesát a na dálnicích a rychlostních silnicích stotřicet. Oni jezdí podle toho, v jakém jsou zřejmě momentálním rozpoložení.

Jenže já patřím mezi ty, s odpuštěním, blbečky, kteří zákony ctí a dodržují. Zřejmě i bez nich, by mi bylo jasné, že co není moje, to mi nepatří. Proto se na silnici řídím Vyhláškou o provozu na pozemních komunikacích, stejně jako v běžném životě Občanským a Trestním zákonem.

Už dávno ze mne není závodník. Ani v osobním vozidle, natož v kamionu, se nesnažím pokořit žádný z platných rychlostních rekordů. Za prvé na to nemám vhodné vozidlo, za druhé nemám pilotní, ani jiný průkaz, který by mne opravňoval k letu rychlostí větší než běžnou a za další, ani mě neláká zbytečně si zkracovat život.

Ono je fajn sedět tak, že i na cestující v zajezdovém autobusu se díváte z výšky (když to není patrák) a mít nohy tam, kde má běžné auto střechu. Ale když vás do zad „tlačí“ 25 tun, a ve městě, po dešti, se blížíte k přechodu, u kterého stojí maminka s kočárkem, a i přes intenzivní brzdění cítíte, že auto jede pořád dál, pochopíte, že i „padesátka“ ve městě, je pořád obrovská rychlost.

Možná občas na ostatní působím jako „brzda„, ale určitě to není schválně. Když vidím v zrcátku „kolegu„, který mne předjíždí, uberu. Věřím, že v koloně za ním, je určitě aspoň jeden „rejpal„, který by nepřenesl přes srdce, že se dva kamiony předjíždí déle, než je nezbytně nutné. Mě těch pár minut, které na vzdálenosti, co jezdíme, „nezabije„.

Řidiči, přemýšlejte, nejste na silnici sami!

Příspěvek byl publikován v rubrice z mobilu, zápisky truckera se štítky , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

6 reakcí na Jsem „brzda“, když dodržuji rychlost?

  1. Ijacek.007 napsal:

    S rychlou jízdou je to problém. Když jedu do práce většinou mám čas a rychlost tak nějak dodržuji když ale jedu domu přehledným a rovným úsekem mimo obce klidně maličko přidám. Nestojím o zbytečný hazard či honění ega na druhou stranu ovšem jed za autem co jede mezi obcemi 60 km/hod rychlostí mě moc nebaví. Neviděl bych to tak černobíle. Někdy není špatné trochu rychlost překročit. V obci valit ale 100 mi už přijde jako vyložený hazard.

  2. Pavel napsal:

    No… Já zas patřím do skupiny – čím rychleji, tím lépe. Prostě se rád svezu. Je jedno jestli osobním či nákladním vozem. Jsem přesvědčen, že rychlost není problém na silnicích ČR. Problém je v myšlení.
    Nemám problém jet po dálnici i jiné silnici 200 km/h, mám rád jízdu “ na hraně „, ale… Přesto se mám celkem rád a tak u toho ještě i myslím. Všude to prostě nejde. A to je ten český problém. Silné auto bez řidiče. Bez mozku.

    P.S.
    Lidi co dodržují předpisy, tím pádem zdržuji, mi někdy pěkné pijí krev. 😉

    Ale Tobě to odpustím. 😃

  3. jolana88 napsal:

    rozhodně nejste! (brzda) … ač běžně nonkonformista – na silnici taky „jen“ člověk, bez debat.

Zanechat Odpověď

