Když táhnu návěs s polskou registrační značkou, mám se chovat jako Polák?

Od začátku letošního roku, je naše logistická společnost Geis aktivní i v Polsku, když převzala tamní společnost Logwin Solutions Poland Sp z o.o. Některé návěsy a tahače této společnosti, jsou v současné době na některých českých pobočkách společnosti, kde doplňují stav vozového parku.

Můj tahač s návěsem Logwin Solutions Poland Sp z o.o.

Můj tahač s návěsem Logwin Solutions Poland Sp z o.o.

Jelikož máme technický problém s jedním z návěsů na naší pobočce, dostali jsme k užívání jeden z návěsů s logem Logwin. Nevím, jestli všichni kolegové na pobočce už měli možnost „táhnout“ návěs Logwin, já jsem se s ním dnes setkal poprvé „na vlastní kůži“. Jedná se o návěsy firmy KÖGEL. Návěs byl v celkem slušném technickém stavu, jen „jaksi“, s registrační značkou Polska.

2014-05-28 16.43.01

Nic proti našim severním sousedům, ale kdo se často pohybuje po českých silnicích, jistě se setkal s „prapodivným“ chováním řidičů polských nákladních vozidel. Sám mám s nimi bohaté zkušenosti. A jen málo jich je pozitivních. Také se pokaždé pousměji, když vidím tahač s registrační značkou jedné země a návěs s reg. značkou jiné země. Doufal jsem, že když už budu mít takovou „soupravu“, bude to aspoň se značkou země, kdy bych se nemusel stydět. „Nikdy však neříkej nikdy!

Pak jsem si ale uvědomil, že to není o tom, jakou registrační značku mám na autě, nebo návěsu, ale vždy je to o tom, kdo se drží volantu a šlape na pedály. Asi jsem mnohé řidiče překvapil. Zezadu je přeci jen vidět pouze polská registrační značka. Když jsem viděl, že kamionu, který mne předjíždí, dochází „dech“, ubral jsem a bliknul mu, že se může zařadit zpět. S nikým jsem nezávodil, protože nikam nechvátám a těch pár sekund, které mi budou na konce cesty chybět, třeba někomu zachrání žilku v hlavě, když se musí „táhnout“ za kamiony, které se předjíždějí několik kilometrů.

Po návratu na depo, mi bylo jedno, jakou registrační značku má návěs, který mám „za zády“. Důležité pro mne bylo, že jsem nikoho neohrozil, neomezil a „užil“ si další den v práci. 🙂

Příspěvek byl publikován v rubrice zápisky truckera se štítky , , , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Zanechat Odpověď

