Na úřad musíte přicházet již „nasraní“!

V době, kdy jsem celkem pravidelně navštěvoval „sociálku„, jsem se naučil, že již při příchodu na úřad (jakýkoli, za jakýmkoli účelem), musíte vypadat pořádně „nasraně„. Nesmíte tam přicházet s pocitem, že jdete o něco prosit, ale že si to rovnou odnesete! Musíte se tvářit odhodlaně, být připraveni a „vyzbrojeni“ všemi potřebnými náležitostmi (čím víc, tím líp), aby bylo na první pohled zřejmé, že víte co tam chcete, pro co si jdete a hlavně, že si to odnesete!

Po několika letech zdokonalování této techniky, jsem z úřadu vždy odcházel „uspokojen„! 😀 Vždy jsem dosáhl toho, proč jsem tam šel. Je to taková technika boje, kterou se musíte naučit neustálým opakováním, jejím trénováním a postupným zdokonalováním. Nesmíte se bát obětovat takovému tréninku čas. Žádný bojovník z nebe nespadl, každý musel prohrát několik bitev, aby se z něho stal správný stratég, který dokáže využít svoje znalosti a kvality.

Jak šel čas, zlepšila se naše finanční situace a kluci postupně dorostli věku, kdy jsme na dávky přestali mít nárok, přestal jsem sociální odbor pro výplatu dávek, navštěvovat. To ovšem neznamená, že moje srdce „bojovníka“ otupělo. Naopak, nikdy se nesmíte nechat uchlácholit pocitem, že jste dosáhli svého a své „umění“ již nebudete potřebovat. Každý válečník po konci bitvy trénuje svoje umění boje, pro případ, co kdyby někde „něco“ propuklo. 😮

Navštěvoval jsem jiné úřady, za jiných okolností, ale postup jsem dodržoval vždy stejný. Na začátku jsem vždy načerpal co nejvíce informací, které bylo potřeba znát k aktuálnímu „problému„. Vyzbrojen složkou informací, jichž polovina byla zbytečná, ale to jsem věděl jen já, jsem s grimasou bojovníka, který si jde pro svoji kořist, vstoupil do úřadu. Informační kancelář sloužila jen k informaci, kudy vede cesta k mému cíli. V kanceláři dotyčného úředníka, jsem měl vždy hlavní slovo já. Ihned po pozdravu jsem jej „zasypal“ informacemi proč jsem přišel, jaké je řešení a co čekám, že si odnesu. Ve většině případů, jsem si to i odnesl. Úředník, jak zjistí, že víte minimálně to co on, nesnaží se klást překážky a jeli to v jeho silách, vyhoví vám. V případech, kdy mi nebyl schopen pomoci, nebyla vína na jeho straně, ale většinou na mé, protože jsem v bojové euforii, vlezl do jiné kanceláře. 😉

Dnes jsme s #mojezlato navštívili Katastrální úřad, za účel výpisu o vlastnictví bytu. Včera jsme chtěli jet jen tak, ale po zjištění, že Katastr nabízí online rezervační systém, nebylo co řešit. Objednáme se na určitou hodinu, nebudeme tam přeci trávit celé dopoledne. A vyplatilo se! Po příchodu jsem do vyvolávacího zařízení zadali přidělený kód a než jsme se dostali o patro výš, již na nás nad přepážkou „mrkalo“ naše číslo. Co čert nechtěl, k přepážce se hnal jiný „dravec„! To byla jeho zásadní chyba. Držíce v ruce lístek s naším číslem, namířil jsem přímo k přepážce. Obsluha si toho včas všimla a dravce rychle“ uklidila„, protože my měli přednost díky online rezervaci. Měl se také objednat, nemusel tam čekat. Takhle se nám musel dívat na záda. 😛

Vyřízení bylo rychlé, obsluha přepážky usměvavá a my spokojeně odcházeli s Výpisem z katastru. Celé to netrvalo déle než 15 minut. S placením a úředním „beranem„.

Pamatujte, jakýkoli státní úředník je tu pro vaše potřeby a je placen z vašich daní, tudíž je vaším zaměstnancem! Musíte však být připraveni, vědět co chcete a jak to dostat. Jako každý člověk máte svá práva, ale i povinnosti. Nebojte se jich využívat a používat pro svůj prospěch.

Přeji vám vždy dobrý, ale čestný boj!

Příspěvek byl publikován v rubrice takhle mi tu žijem, z mobilu se štítky , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

2 reakce na Na úřad musíte přicházet již „nasraní“!

  1. jolana88 napsal:

    🙂 což o to – já si to pamatuji (ba dokonce vím!) – akorát úředníkům by prostou skutečnost měli připomínat ..

    • jiproch napsal:

      Úředníka jsem si vždy představoval, jako člověka, který sedí za stolem plným papírů, bere do ruky jeden tiskopis za druhým a razítkuje a razítkuje. Tak jak to známe z filmů meziválečné doby. Dnes je úředník člověk, který mnohdy rozhoduje o bytí a nebytí člověka. Bohužel. 😦

Zanechat Odpověď

