Chtěl jsem si odpočinout od volantu a jel autobusem. Příště už takovou hloupost neudělám!

Jsou dny, kdy nemůžu vidět volant ani v simulátoru, jako počítačovou hru. Kdo denně drží v ruce volant, ví, o čem mluvím. Z jednoho auta do druhého, před očima stále šedou silnici, která je ohraničena bílými pruhy. Pohled na ostatní auta jednou z výšky, jednou skoro od silnice. Neustále být ve střehu a předpovídat, co asi udělá jiný řidič. Když to trvá téměř 365 dní v roce, je to úmorné a vysilující.

Mám rád dny, kdy nemusím sedat do auta a někam jet. Nerad se nechávám vozit. Na sedadle spolujezdce se necítím dobře a na zadních sedačkách jsem jako na trní, protože nemám přehled o dění před vozidlem. Když to jde, cestuji MHD. Ale nejraději metrem. Vlezu do krtka, sednu si, nebo zůstanu stát a dívám se kolem sebe. To je pocit, který mi za volantem chybí. Rozhlížet se kolem sebe, aniž bych ohrozil sebe, nebo jiné účastníky silničního provozu.

Na dnešní odpoledne jsem byl domluvený s rodiči, že se u nich zastavím. Vůbec se mi nechtělo jet autem, přestože jsem věděl, že k nim potřebuji odvést nějaké věci. Kdyby se mnou chtěl jet Denis, asi by mi nic jiného nezbývalo. Takhle jsem se rozhodl pro přesun autobusem MHD. Cesta autem mi k rodičům trvá 15 minut. Autobusem dvacet. Žádný extrémní rozdíl, je to jen o pohodlí.

Myslel jsem si, že když pojedu v podvečerní hodinu, bude autobus prázdný. Do batohu jsem vzal jen to nejnutnější, co jsem potřeboval k rodičům a vyrazil. První zádrhel – místo 26Kč SMS jízdenky, mi v mobilu „přistála“ jízdenka za 32Kč. Špatný tvar SMSky, nebo snad rozmar Dopravního podniku? Čert to vem. Autobus narvaný, jako by to byla jediná linka, která tou dobu přes naše sídliště jede. Nová podoba autobusů pro Pražský Dopravní podnik, není dle mého nejlépe vyřešená. Málo místa pro stojící cestující. Myslí si snad výrobce autobusů, že v Praze jezdí autobusy obsazené tak, že všichni mohou sedět? Neustále přeskupování cestujících na zastávkách, vás nutí, posouvat se v prostoru autobusu sem a tam.

Na zpáteční cestě jsem si raději koupil jízdenku v automatu. Najednou to za 26Kč šlo. Po 20hod. už jsou autobusy prázdné. Cestují jen ti, kteří se odněkud vrací, nebo ti, kteří někam jedou. Vlastně to tak je i přes den. Autobusem jezdí jen ti, kteří prostě někam jedou. Nikdo asi nejezdí autobusem jen tak. Sedl jsem si na přední sedadlo, abych viděl na cestu. Rád pozoruji řidiče. Není to úchylka! 😉 Z pohybů, které řidič při jízdě dělá, lze poznat, v jakém je „rozpoložení“. Na jeho chování a reakcích přeci závisí životy cestujících v jeho vozidle. Tento byl vyloženě „plážový“ typ. Řídil s rozvahou a přehledem.

Přesto, příště jedu autem!

Příspěvek byl publikován v rubrice takhle mi tu žijem, zápisky truckera se štítky , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Zanechat Odpověď

