Pomalu se sunem k cíli!

Nakládám do auta @kloucek_vnoucek s maminkou, skládám kočárek do kufru našeho rodinného vozu Opel Corsa a přemýšlím, kudy v tuto denní dobu, je úterý, 16hod., vede nejrychlejší cesta k jejich současnému domovu. Už dávno jsem se přestal spoléhat na dopravní zpravodajství veřejnoprávních i soukromých rozhlasových stanic. Jejich aktuální informace o dopravě v městě, mají i půlhodinové zpoždění a to i v Praze je „moře“ času. Za půl hodiny jsem schopný projet minimálně půlkou města.

No nic, pojedeme podle vizuálního kontaktu.„, říkám si a vyjíždíme. Na cestu na Spořilov a zpět do práce mám necelé dvě hodiny. První křižovatka, druhá křižovatka, první semafor, druhý semafor a už stojíme v koloně. Rozhlížím se po autech, stojících kolem nás. Povětšinou jsou obsaženy pouze řidičem. „Aha, je doba, kdy se lidi vrací z práce.„, pokývám hlavou směrem ke stejně postiženému řidiči, stojícímu vedle nás. I on má v autě kočárek.

Nerozumím, nerozuměl a asi nikdy neporozumim, mentalitě lidí, stojících každý den, ve stejnou dobu, na stejném místě, ve stejné koloně. Je to snad nějaký druh „sebemrskačství„? Kdyby bylo v autech víc lidí, mimo řidiče, pochopím, že se někam, od někud, společně přepravují, ale jízda po jednom? Ona nám to příroda jednou spočítá!

Pomalu se suneme v koloně. Odbočovat do bočních ulic, nebo to objíždět, nemá smysl. Z těchto pokusů a omylů, jsem dávno vyléčen. Stejně nakonec zjistím, že jsem ujel o x km víc a zařadil jsem se za vozidlo, za kterým jsem stál.

Kolona se najednou rozjíždí a my plynule pokračujeme k cíli naší cesty. To je také jedna ze záhad, která mi občas „vrtá“ hlavou. Kolona jako blázen, provoz se téměř nehýbe, ale nikde žádné dopravní omezení, žádná překážka, semafor, bouračka, nic. Tak jak to, že  provoz stojí? Jsou to prostě nevysvětlitelné momenty, které se dnes a denně odehrávají mezi nebem a zemí a nikdo pro ně nemá vysvětlení.

Bez dalších komplikací přijíždíme na Spořilov. Vydávám z kufru kočárek, ukládám do něho Kubíka, beru #SkoroSnacha věci a jdu s nimi k domu. Rovnou beru i nějaké věci, abychom toho v neděli, při stěhování, měli už co nejméně. Vyrážím na zpáteční cestu, vlastně do práce. Jedu po Jižní spojce. Není to nejkratší cesta, ale nejrychlejší. To jsem si myslel, dokud jsem se nezastavil na Lanovém mostě. Za ním se tři jízdní pruhy sbíhají do dvou, takže taková situace je tu normální. Jedu v pravém pruhu, kde jsou většinou jen nákladní vozidla. Jedeme pomalu, ale jedeme. To se o zbylých dvou pruzích říct nedá. Co chvíli předjíždím auta, která mě předtím předjela. Mám rád tyto momenty.

Nejedu po Průmyslové, ale zůstávám na okruhu. Nechce se mi poskakovat ve Kbelské do kopce. Našemu vozu to nedělá dobře. 😉 Okruh je volný, jedeme v klidu. Sem tam nás předjíždí nějaký závodník, ale budiž mu svodidla jednou pevná! Za sjezdem na Satalice #stau! Další kolona. Zde to není tolik obvyklé, ale aspoň pomalu jedeme. Aha! Sem se přetlačovalo s cisternou, až zůstalo stát napříč levým jízdním pruhem. Tahači cisterny chybí celý levý přední nárazník. Musela to být pěkná „šlupka„.

Za nehodou už je cesta volná a já včas přijíždím do práce. Ve všední den nerad jezdím po Praze autem. Zlatá hromadná doprava! 😀

Příspěvek byl publikován v rubrice takhle mi tu žijem, z mobilu se štítky , , , , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

2 reakce na Pomalu se sunem k cíli!

  1. kytkosaurus napsal:

    Já si ty kolony „z ničeho“ vysvětluju tak, že někdo prostě v hustým provozu prudčeji zabrzdil – každej další pak musí zpomalit minimálně stejně, raději pro jistotu o kousek víc, ale rozhodně ne míň, to by se tomu před sebou podíval do kufru, a nějaký x-tý auto v řadě už pak zastaví úplně…

Zanechat Odpověď

