Zase o starost méně!

Elektroinstalace, v panelákových domech, provedená v „hliníku“, je strašák pro každého nájemníka. Pokaždé, když v televizním zpravodajství, vidím záběry vyhořelého bytu, domu, po zkratu rozvodu elektřiny, jímá mě hrůza, že něco podobného se může stát i nám. Dnešním dnem, jsme riziko takové „nehody“ snížili na minimum. V pokojích kluků, jsme nechali instalovat nový rozvod elektřiny.

Elektrikářem, který rozvod instaloval, byl můj táta. Já v roli „učedníka“, podával nářadí, vrtal do zdi, instaloval umělohmotné lišty na kabely, uklízel, prostě dělal černou práci. I když jsem k takové práci kdysi „přičichnul“, dávno jsem ji zapomněl. Kdyby mě někdo pozoroval, když jsem nesl lišty na kabely z auta do bytu, musel by si myslet, co jsem to za nemehlo.

Práce to bylo super časově naplánovaná. Potom, co jsme Denisovi uvedli pokoj do původního stavu, zase jsme ho začali předělávat. Nová postel, která byla před dvěma dny složena, musela být téměř rozložena. Všechno, co bylo podél stěn, se sestěhovalo doprostřed pokoje, co se tam nevešlo, tak šlo do obýváku. To samé bylo i u Romči, jen s rozdílem, že jemu se všechny věci z jedné strany pokoje přesunuly na druhou stranu (má totiž větší pokoj, než Denis). 😉

Samotná výměna elektroinstalace probíhala hladce, plynule, bez větších problémů. S pravidelnými přestávkami na cigaretu a jednu větší na oběd, jsme oba pokoje zvládli za čtyři hodiny. Postup prací byl následovný. Odstranit starou zásuvku, odstřihnout staré vedení, které vedlo do zásuvky, připevnit novou zásuvku, přivrtat lištu na kabel, natáhnout nový kabel, připojit jej do zásuvky, smontovat zásuvku. A tak to šlo, od jedné zásuvky k druhé. Na úplný konec, byl začátek nové elektroinstalace připojen ke zdroji – rozvodné pojistkové skříňce u vchodových dveří bytu. Zbývalo jen vyzkoušet funkčnost zásuvek a jejich správné zapojení. Protože práce probíhala pod vedením zkušeného montéra, nebylo pochyb, že zapojení bude fungovat na první pokus. A fungovalo!

Od dnešního dne, se v našem bytě můžeme cítit zase o něco bezpečněji. 😀

Příspěvek byl publikován v rubrice takhle mi tu žijem se štítky , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Zanechat Odpověď

