Už chápu, proč eshopům roste počet spokojených zákazníků!

Rok od roku se zvyšuje počet kamenných obchodů, které provozují vlastní eshop. Dnes snad už neexistuje, i když výjimky se stále najdou, obchod, který by neprodával zboží i přes internet. Rok od roku roste i objem zboží, prodaného přes internet a tím i tržby za toto zboží. Rok od roku roste počet spokojených zákazníků, kteří v eshopech nakupují. Rok od roku roste počet lidí, kteří si nákup prostřednictvím internetu vyzkoušejí a vracejí se k němu.

Snad s výjimkou potravin, není zboží, které bych v posledních letech koupil někde jinde, než prostřednictvím internetu. Mám vybráno několik obchodů, kde nakupuji. Mám s nimi dobré zkušenosti a rád se „k nim“ vracím. Jedná se zejména o oblečení, knihy, elektroniku. Už jsem se naučil i kredit do telefonu „nabíjet“ prostřednictvím internetového bankovnictví. I kupóny pro OpenCard platím prostřednictvím eshopu Dopravního podniku. Kluci jej poté nahrají ve stanici metra, prostřednictvím validátoru. Odpadá tak, pro mne nepříjemné, „šmejdění“ v obchodech mezi cizími lidmi.

Poslední zkušenost z nákupu v kamenném obchodě, ze dnešního dne, mne opět utvrdila ve správnosti rozhodnutí, že co lze koupit na internetu, to se vyplatí. #mojezlato potřebovala nové boty. První, kde začíná vybírat, je internet. Dávají možnost, „prolítnout“ obchody od Aše, po Ostravu a vybírat mezi mnoha druhy a hlavně cenami. 🙂 Internet, to je opravdové tržiště, kde se o ceně nesmlouvá, ale vybírá se nejvhodnější nabídka. Rozdíly jsou až stokorunové. Osobně také nejraději vybírám v obchodech, které nabízejí doručení zboží do kamenného obchodu, kde si jej mohu převzít a zaplatit. Odpadá tak nemilé překvapení, že v zásilce bude jiné zboží, které je nejlépe zaplaceno předem.

Když #mojezlato vybrala vhodnou obuv, začal výběr s možností vyzvednutí. Internetový obchod, renomované značky se sportovním zbožím, nabízí celkem přehledný průvodce nákupem. Jediné, co nebylo možné zjistit, jestli v prodejně, kde by si „svoji“ obuv vyzvedávala, mají ten správný druh a velikost, kterou si vybrala. Průvodce nás dovedl až na poslední potvrzení objednávky, kde již zbývalo odsouhlasit všechny údaje a obchod by byl potvrzen. Jenže jsme pořád netušili, jak dlouho budeme na potvrzení k vyzvednutí vybraného zboží čekat. Po celou dobu nebylo zřejmé, jestli je zboží skladem a možno jej „ihned“ vyzvednout. Nebo jestli budeme muset čekat, než bude na prodejnu doručeno ze skladu. O víkendu toto bývá problém.

Nakonec jsme celý nákup zrušili s tím, že si do kamenného obchodu dojedeme rovnou. Buď boty mít budou, nebo si koupí jiné. Rozdíl může být i v ceně, což každý, kdo nakupuje na internetu ví, že internetové ceny bývají jiné, než v kamenném obchodě. Důvodů je několik, o tom se rozepisovat nebudu. I vyrazili jsme do obchodu. Jasně, boty, které si #mojezlato vybrala na internetu v obchodě neměli. Měli jiné, podobné, ale ty se jí nelíbily. Nakonec si vybrala jiné, stejně hezké, jen trochu dražší, ale to nám nevadilo. Obsluhující personál byl příjemný, ač byla neděle, deset hodin dopoledne. Horší to bylo se zákazníky, kteří se v tuto dobu také rozhodli nakupovat sportovní obuv. Nejprve to byla rodina, která se postupně posunovala skrz celou prodejnu a zkoušela snad veškerou obuv, která byla v AKCI. Nejen, že nás omezovali svým chováním, kdy to vypadala, že prostor prodejny je určen pouze jim, ale i svým chováním, vůči obsluhujícímu personálu. „Mámo zkus si tyhle! Táto tyhle se mi líbí! Mámo, říkám ti,. Kup tyhle, ty jsou do přírody!“, a další „hlášky“, se nesly celou prodejnou. Dalším „exotem“, byla paní ve vytahaném triku a teplácích, která si vybírala boty, snad podle #mojezlato. Které si #mojezlato zkoušela, nebo jen vzala do ruky, to samé udělala tato osoba. Byl jsem rád, když jsme z prodejny odešli. I s novými botami!

Opravdu, když nebudu muset, tak do žádného kamenného obchodu nevlezu. Myslím, že to dnes pochopila i #mojezlato, že je lepší si jeden den počkat, popřípadě i zboží vyměnit, když se nepodaří napoprvé odhadnout velikost, než trpět mezi jedinci, kteří se zřejmě vyžívají v „otravování“ druhých.

Reklamy
Příspěvek byl publikován v rubrice takhle mi tu žijem se štítky , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s