Špatná ranní káva, chutná odpoledne ještě hůř!

Start do nového dne, je jedním z nejdůležitějších okamžiků v denním rytmu člověka. Jakým způsobem se nám podaří nový den začít, takový den budeme mít. Bez ohledu na okolní podněty, je třeba tělo startovat systematicky, postupně, bez jakýchkoli známek nátlaku na jednotlivé systémy.

K probuzení by mělo dojít postupně. Z hluboké fáze spánku, přes postupné probouzení, až k úplné bdělosti. Přeskočením jakékoli fáze znamená, že spánek nebyl plnohodnotný a tělu bude takový deficit později scházet. Spánek by měl být zároveň dostatečný, leč ne zbytečně dlouhý. Často si lze všimnout, že při krátkodobém spánku, dochází k rychlejší regeneraci organizmu, než při spánku dlouhodobém. Nic se ale nemá přehánět, jednou za čas je potřeba tělu dopřát větší čas k nabrání sil a doplnění energie.

V běžném pracovním týdnu proto volíme krátkodobější spánkové cykly, které nemusí být nutně pravidelné. Osvědčuje se, dopřát tělu odpočinku ve chvíli, kdy signalizuje zvýšenou únavu. Nesmí se však jednat o nějaké extrémy, kdyby si třeba pokladní „za kasou“ na dvacet minut opřela hlavu o pokladní pás, aby nabrala energii. Nebo úřednice na přepážce, by si hlavu položila do rozečteného spisu klienta, který v té chvíli sedí na opačné straně stolu. Neřkuli obsluha betonového mixu, když se zrovna pokládá betonový základ domu. Můžou nastat i nějaké extrémy, ale ty jsou tak akorát dobré pro pobavení uživatelů na sociálních sítí.

Jak se říká: „Všeho s mírou!“ Je potřeba dodržet určitá pravidla, abychom svým nenuceným odpočinkem neznepokojovali, nepobuřovali, neděsili okolí. Nejlépe je si vyhledat tiché, nejlépe tmavé, místo někde hluboko v archivu. Vhodné jsou i toalety, ale ne ty veřejné. I když, kdejaký kolega na pracovišti, dokáže být stejně škodolibý, jako pubertální výrostek v dopravním prostředku. Zkrátka by to mělo být místo, kde se může vyskytnout co nejméně kolegů. Také je potřeba sledovat čas, když cítím, že „to na mě jde“. On takový archív, hluboko v podzemí, v době obědové pauzy, se stává útočištěm i pro jiné druhy strávníků, než závodní jídelna. A být tichým svědkem toho, když si zaměstnanci vyměňují, něco málo ze svého genofondu, nemusí vždy znamenat, že se stanete nejpopulárnějším zaměstnancem měsíce. Dopolední a odpolední hodiny, jsou pro „dobu nenuceného odpočinku“, mnohem vhodnější.

Existují také různé stimulanty, které mají tělu dodat potřebnou energii, aby překonalo stav nejvyšší nouze. Jde o různé energetické drinky, tyčinky, bonbóny. Některé z nich lze považovat dokonce za účinné. Všechno je to ale jen směs chemických složek, tak je potřeba si uvědomit, že při dlouhodobějším užívání dojde k návyku organizmu na tyto látky a dávka doposud dostačující, již nebude postačovat! Bude potřeba zvyšovat objem jejich přísunu, což později vede k únavě organismu a jeho možnému, pozdějšímu, kolapsu. Zde je potřeba se vyvarovat přehnanému dávkováním a zbytečnému riskování zdraví.

Mnohem zdravějším způsobem, jak udržet tělo bdělé a plné energie, jsou přírodní vitamíny a zejména sport. Některým jedincům, by toto slovní spojení, mohlo asociovat myšlenku, že budou celý den fit a plni energie, když ráno, za neustálého přešlapování z nohy na nohu, z nucení na močení, vymačkají čerstvou šťávu z osmi pomerančů. Omyl! Ani následné pokusy o dřepy, jak dosedají na záchodovou mísu, zejména v zimě studenou, nemohou tělo naplnit energií. Tak jak na to? Čerstvá pomerančová šťáva je v pořádku. Doby, kdy jsme v pravidelný čas otevírali okna a za doprovodu hudby z rádia jsme do plic inhalovali čerstvý vzduch, jsou pryč. Není potřeba absolvovat žádný ranní cvičební maratón. Úplně postačí protáhnout tělo. Rozhýbat všechny klouby, protáhnout šlachy a svaly, aby se tělo postupně začalo probírat. Masáž obličeje ve studené vodě, to funguje stále. Nejen, že studená voda probere, ale zároveň působí blahodárně na pleť.

A to je všechno? To nejlepší máme teprve před sebou. Kvalitní, dobrá, káva, servírovaná společně s celozrnným pečivem, doplněným sýrem, nebo kvalitní, nejlépe domácí marmeládou, to je ráno, které, aspoň, ve mně vyvolá pocit, že „tento den se povede“. Po takové ranní siestě, není radno usnout na vavřínech, naopak, je potřeba pozitivní myšlení a energii rozvíjet. Jak? Nejjednodušší je rozdávat úsměv na všechny strany. Negativním vlnám se obratně vyhýbat, nebo raději je dobrou náladou odrážet a eliminovat. Čím více pozitivní energie kolem sebe rozdáte, tím více usměvavých a vyrovnaných lidí kolem vás bude a vy se budete cítit uvolněně, radostně a veškerá únava těla i ducha půjde mimo vás. A jak se také říká: „Hlavně, no stress!

Advertisements
Příspěvek byl publikován v rubrice takhle mi tu žijem, zamyšlení se štítky , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

2 reakce na Špatná ranní káva, chutná odpoledne ještě hůř!

  1. jolana88 napsal:

    jj – už nehupsám z postele – světlým zítřkům vstříc.. „sednout, počkat, sundat jednu nohu, druhou..“ 🙂 PS: kecám – souhlasím. Já akorát vypouštím snídani .. nemůžu … Dokud nevypiju kávu, slíbím každému, co mu ani PanBůh nedá .. Akorát s tím spaním – lituji insomniky anebo lidi, kteří skutečně nemůžou režim dodržovat ..

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s