A vy nás můžete blokovat?

Kdo nesnáší „naříkání“ řidičů nákladních vozidel, nad bezohledností řidičů osobních vozidel, ať ani nečte dál.

Když čtu o řidiči „chudákovi“ osobního vozidla, jak mu „ten trotl“ s kamionem bránil při předjíždění, protože „musel“ 5 km předjíždět jiný kamion, jdou na mě mrákoty. Stejně tak, když jsem účastníkem podobné diskuse. Snažím se od takového rozhovoru držet stranou, vím svoje, nebo nasměrovat hovor na jiné téma. Když však není vyhnutí, mizím.

Zatím se mi, aspoň ve sdělovacích prostředcích, nebo internetových médií, podařilo minimálně zachytit „naříkání“ z opačné strany. „Těch trotlů“ na „chudáky“. A proč? Protože co je větší, je víc vidět a víc jsou vidět chyby a nedostatky. Kolik takových videí, jak se dva kamiony předjíždí, dlouhé kilometry, kolují po YouTube a jiných video serverech? A kolik videí, jak osobní automobil brání kamionu v předjetí na těchto serverech je?

Nechme statistiky stranou, popíši vám dvě situace z dnešní noci, kdy mě osobní vozidlo blokovalo pomalou jízdou v místě, kde je zákaz předjíždění pro nákladní vozidla.

  • Štěrboholská spojka – po celé délce Štěrboholské spojky, je maximální rychlost omezena na 80 km/hod. Mimo míst, kde je připojovací pruh, platí po celé délce zákaz jízdy nákladních vozidel v levém pruhu. Co se stane, když v takovém místě dojedete „rychlíka“, který si to žene 60 km/hod.? Nic, dojedete ho a jedete za ním, protože v místě, kde by jej byla možnost předjet, zrychlí na 70 km/hod., a než se naložený kamion „rozjede“ na 80 km/hod., jste v místě, kde začíná zákaz předjíždění. A „rychlík“ poté zpomalí a vám nezbývá nic jiného, než se „ploužit“ za ním. Najdou se i výjimky, které „uhnou“ do levého pruhu, abych je mohl předjet. Jednou mi takto uvolnil cestu i taxík! Toho jsem byl opravdu zděšený (ale mile). Všechna čest, takovým řidičům. Samozřejmostí je poté „poděkování“ formou zablikání směrovými světly.
  • Připojení z Jižní spojky na ulici 5. května (směr z centra) – opět to nešťastné přemostění u Depa Kačerov a napojení na magistrálu ven z centra. Jsou tu čtyři jízdní pruhy a pro nákladní dopravu je povolena jízda pouze v pravém. Zákaz předjíždění až na připojení od Chodova. Co by se stalo, kdyby aspoň v nočních hodinách, kdy je provoz minimální, bylo nákladním vozidlům umožněno předjetí pomalejších kolegů, alespoň jedním dalším pruhem? Ale kdyby se to týkalo jen pomalejších nákladních vozidel, když v takovém jízdním pruhu jede vozidlo „vyhlídkovou jízdou“ (nevím, co si v noci prohlíží, snad budovu T-Mobile, OBI, nebo osvětlené OC Chodov), nezbývá než se „ploužit“ za ním. A vrcholem je, že vám rukou z okýnka kyne na pozdrav a prostředníčkem dává znamení, že jste jednička, když jedete za ním.

Jsou „borci“, kteří v takových místech předjíždí. Má snad cenu riskovat pokutu a odebrání bodů za provinění proti Zákonu o silničním provozu? Nemá! Musím se smířit s tím, že jsou mezi námi řidiči, kteří si Zákon vykládají po svém a jsou velmi překvapeni, že se takovým jednáním dopouštějí přestupku, stejně jako já, kdybych je v takovém místě předjel. A co na to Policie? Viděl, nebo snad slyšel někdo někdy, že by Policie pokutovala řidiče za bezdůvodně pomalou jízdu?

Advertisements
Příspěvek byl publikován v rubrice zápisky truckera se štítky , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

2 reakce na A vy nás můžete blokovat?

  1. Dejv92 napsal:

    já to předjíždění chápu, zrovna včera se mi ale staly 2 nepříjemné věci, začnu tou druhou:
    v Brně na Vídeňské začal před náma, teď si nejsem jist, zda li to byl kamion, nebo „jen“ náklaďák, předjíždět v celku pomale jedoucí auto s vozíkem, ovšem ho nepředjel a po chvilce se zařadil zpět, jelikož i auto s vozíkem nejspíš trochu zrychlilo (nejsem si tím jist, ale vypadalo to tak), toto beru částečně jako chybu řidiče náklaďáku, prostě to neodhadl a částečně jako chybu řidiče osobáku s vozíkem, možná jel zbytečně pomale (možná, jelikož nevím, co to bylo po technické stránce za vozík atd a taky to, že měl být kolegiálnější k truckerovi), ale celou tu situaci ještě beru

    a ta první věc, na kruháči ve Slatině, z líšně 2 pruhy, ten v levo na kruháč, ten v pravo do prava na pravý pruh, my jeli v levém, kamión v pravém, konec návěsu na úrovni předku našeho auta, už jsme byly těsně před kruháčem a kamión začal najednou zatáčet do našeho pruhu, směrovky zapl až když už zatáčel, nevím jsetli nás neviděl, nebo to prostě riskl, každopádně pak nedal na kruháči přednost, ale naštěstí ho pustili, táhl se před náma až do Šlapanic a celou dobu jel, jakoby nevěděl, kam vlastně chce/má jet, skoro zastavil uprostřed křižovatky a nakonec stejně najel na cestu, která ho dovede zpět na kruháč…

    a abych nehanil jen truckery, málem jsme zažili srářžku s osobákem, kterej řídil někdo docela bezohlednej.

    Dík za tvoje ublognutí, dobře se čtou a skoro vždy se dovím něco cenného.
    Dejv

    • jiproch napsal:

      Díky moc za komentář.
      Ani netušíš, pro jak velké množství řidičů je traumatizující, že by je měl předjet kamion. S čistým svědomím mohu prohlásit, že není den, aby předjížděný řidič nezrychlil, nenechal mě předjet a ještě nejlépe na to upozorní klaksonem. Zařadím se v klidu za něho a myslím si něco o …. (doplň sám).
      To, že řidič s kamionem vjede někam, kde neví kde je a kam jede, to se stane. Je rozdíl zabloudit s osobákem a se soupravou. Ale nemělo by se stát, ani v takové situaci, že se nebude řidič chovat ohleduplně.
      A jak jsem už x-krát napsal, jsou řidiči a řidiči. 🙂

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s