Ty vole, co to je!!!

Omlouvám se za vulgaritu, ale přesně tak mi to v noci vyšlo z úst! Jsou věci, které bych nikomu nepřál. Snad ani nejhoršímu nepříteli. Smrt v jakékoli podobě, hmotné i nehmotné neštěstí a jiné tragédie. Mezi to bych zařadil i srážku (ne doslova) s blbcem. Lze slovem blbec označit člověka, který, ať už z jakéhokoli důvodu, nerespektuje dopravní značky?

Už několikrát jsem psal, že Jižní spojka v Praze, je doslova učebnicový ráj pro začínající i zkušené řidiče. Není den, aby se zde nevyskytla dopravní situace, se kterou se řidič nesetká každý den. Stačí jen pozorovat provoz kolem sebe a dřív nebo později zaregistrujete situaci, ze které vám bude běhat mráz po zádech a vstávat chlupy hrůzou na těle. Přitom „viník“ si není vědom, že by konal něco špatného.

Že pro nákladní dopravu je uzavřena ulice Spořilovská, od Jižní spojky na Chodov, jsem psal už několikrát. Že objízdná trasa vede přes přemostění u Depa Kačerov, by bylo nošení dříví do lesa, ale přesto se najdou řidiči nákladních vozidel, kteří sjedou na Spořilovskou, kde jsou posléze „odchyceni“ příslušníky Policie. Ale to v tuto chvíli není důležité. Podstatná je část, kdy se Jižní spojka (směrem na Prahu 5) spojuje se sjezdem z ulice 5. května (do centra) a posléze na ni navazuje sjezd na přemostění, směrem na ulici 5. května (ven z centra). Chápu, pro nezasvěceného je to složité, ale tak to prostě je (možná pomůže mapa).

Mluvit a psát o tom, kdo zde komu má dát přednost, by mi připadalo, jako si myslet, že kdo to nechápe doteď, tak to určitě nyní pochopí. Prostě dopravní značka Dej přednost v jízdě, je jasně daná a kdo ji nerespektuje, je blb. A že jich v tomto místě je víc, si vůbec dokážete představit. Ale to také není situace, která mne včera málem přivedla do stavu naprostého zoufalství.

O kousek dál, přímo na sjezdu k Depu Kačerov, je benzínová pumpa Shell. Dopravními značkami jasně označeno, kudy na pumpu, kudy na Brno, kudy z pumpy ven. Jenže si inženýři, kteří projektovali nové přemostění, na nějž je svedena nákladní doprava, neuvědomili, že může nastat situace, že některý z řidičů omylem sjede k pumpě, ale přitom se bude potřebovat dostat směrem na Brno! Z pumpy je to ovšem dopravní značkou zakázáno!

Kdyby chtěl někdo od pumpy odjet směrem na Brno, tak je zde ještě spousta místa, ale proti mně, včera v noci, vyjelo auto (od pumpy), směrem na Jižní spojku (směrem na Prahu 5), jen ne výjezdem, ale vjezdem. Tudíž auto jelo v protisměru!

pumpa

Rychlost zde není velká, do zatáčky lze bezpečně najet rychlostí do 30 km/hod, ale když v tu chvíli uvidíte proti sobě auto, připadá vám, že rychlost, kterou jedete, přímo ohromná. Do toho se pohybuje auto proti vám, kdy se rychlosti sčítají. Ač rychlost byla minimální, začal jsem prudce brzdit a posvítil jsem si na řidiče „dálkovými“, aby si uvědomil, že je něco špatně. Fascinoval mě jeho ledový pohled na mně. Zřejmě jsem to, podle něho, byl já, kdo byl někde, kde neměl být! Naštěstí se nic nestalo, vyhnuli jsme se ještě v bezpečné vzdálenosti, ale ještě na přemostění přes Jižní spojku, jsem jej viděl, jak stojí v nájezdovém pruhu a čeká, kdy bude moci jet směrem na Prahu 5.

tweet

Neodpustil jsem si o tom tweetnout. Takový řidiči jsou nebezpeční nejen sobě, ale hlavně ostatním. Ano, mohlo se stát, že se spletl a vjel do protisměru, může se to stát, ale když jej protijedoucí vozidlo upozorňuje, že je něco špatně a vidí, že aby najel na silnici, musí se otočit téměř o 180 stupňů, neříkejte mi, že nepochopí, že je v místě, kde by být neměl.

Jak říkám, jsou situace, ze kterých mi běhá mráz po zádech a hrůzou se mi ježí chlupy po těle. A kdybych to měl příště napsat zase, tak to zase napíšu. Opakování je matka moudrosti, ale také je potřeba tu matku poslouchat!

Příspěvek byl publikován v rubrice zápisky truckera se štítky , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Zanechat Odpověď

