Jen tak si pšouknout!

Původně jsem o tom vůbec nechtěl psát, ale nakonec jsem se rozhodl, podělit se s vámi o jeden krátký okamžik, který zřejmě rozhodne o životě mého kamaráda.

Na PARCEL HUB překladišti, je nejvíc „živo“mezi 20 a 24 hodinou. To přijíždí drtivá většina vozidel ze všech poboček. Po půlnoci „mumraj“ ustává a přijíždějí již jen 3-4 návěsy, ze kterých jsou zásilky překládány na cílová depa. Většina řidičů tak využívá doby, než odjedou, k odpočinku. Kolem aut se pohybuje jen ochranka, která kontroluje, zda z nakládacích pásů, po kterých jezdí zásilky do aut, některý nespadl pod návěs. Další, kdo se kolem aut v tu dobu pohybuje, jsou řidiči, kteří převážejí návěsy z HUB překladiště, na pobočku v Modleticích. Občas někdo „vyleze“ z kabiny, aby si odskočil, zakouřil, nebo jinak protáhl tělo.

A právě jeden takový „protahovač“ zachránil život našemu kolegovi, ale hlavně mému kamarádovi Petrovi! Ten se právě vrátil z přejezdu do Modletic a „zapřahal“ návěs na mateřské depo. Jak jej „protahovač“ spatřil, měl v tu chvíli nutkavou potřebu si s ním jít popovídat. Ve chvíli, kdy Petr začal „vytáčet“ nohy u návěsu a „protahovač“ mu něco veselého vyprávěl, se to stalo. Prý to bylo, jako lusknutí prsty. Petr točil klikou, najednou přestal, podíval se na něho, snad aby mu odpověděl, ztuhnul a zkolaboval. „protahovač“ jej ještě stihl zachytit, aby se při pádu neuhodil hlavou o zem. Naštěstí v tu chvíli odjíždělo auto na jedno z dep. „protahovač“ stihl doběhnout k řidiči, aby zavolal záchranku a vedoucího překladiště a pak se oba vrátili ke zkolabovanému Petrovi, aby mu poskytli první pomoc.

Jak začal na „place“ mumraj, začali z aut vylézat další řidiči a snažili se pomoct. Za chvilku přijelo vozidlo randez-vous s lékařem a hned vzápětí záchranáři s „velkým“ vozem. Práce se ujali profesionálové. Nikdo neví, jak dlouho to trvalo, snad deset, možná patnáct minut, než se jim podařilo Petra oživit, zajistit jeho základní životní funkce a transportovat jej do IKEMu.

O celé události jsem se dověděl hned ráno, když jsem se vracel s posledním CARGO návěsem na naše depo. Bohužel jsem se nedověděl, o koho šlo. To až večer, když se mě kolega z našeho depa nezeptal, jestli nevím, jak se Petrovi daří. Teprve v tu chvíli, že jde o Petra a padla na mě strašná úzkost. Je to kluk, o několik let starší než já. Dobrý kamarád, se kterým se znám, co jsem u firmy. Nikdy nezkazil žádnou legraci, ba naopak. Byl jeden z těch, který dokázal vymyslet, jak si při čekání HUBu ukrátit dlouhou chvíli. Vždy když jsem měl noční na „balíkách“ a sešli jsme se na překladišti, proklábosili jsme dlouhé minuty, opření o závoru, s kafem a cigárem.

Hned cestou do Modletic jsem volal dispečerům z PARCEL HUBu, jestli mají nějaké informace. Bylo to druhý den večer a nikdo nic nevěděl. Ani, když jsem mluvil na CARGO překladišti s řidiči z depa, odkud je, také nic nevěděli. První informace o jeho zdravotním stavu a sled celé události, jsem se dověděl až další den v noci, kdy jsem přijel s balíky, které už nenaložil náš PARCEL návěs, na překladiště. Celou cestu na CARGO překladiště jsem nadával. Hlasitě a sprostě.

Ve chvíli, kdy jsem se dověděl všechny okolnosti jeho srdečního záchvatu, měl za sebou první operaci. Čekali jej snad ještě další dvě. Prozatím ho lékaři udržovali v umělém spánku, aby srdce mělo čas si odpočinout po operaci a tělo nabralo sílu na další boj. Nové informace zatím nemám, snad zítra, kdy se z dovolené vrací další můj velký kamarád z depa, kam patří Petr.

Říká se: „Lepší jeden pšouk, než deset doktorů.“ Nebo: „Nikdy nevíš, kdy přijde tvůj čas. Stačí škytnout, prdnout a je konec.“ Zajímavé, jak se všechno točí kolem prdu. Zdravý člověk se tomu zasměje, ale když má někdo „na kahánku“, moc do smíchu mu určitě není.

Věřím, doufám a přeji si, aby to Petr všechno zvládnul. Jestli se ještě někdy vrátí za volant, to je v tuto chvíli ve hvězdách. Stačí, když jej budu moci navštívit a budeme se moci společně zasmát nějaké veselé příhodě. Nebo vzpomínání na jeho druhé narození.

Petře bojuj!!!

Příspěvek byl publikován v rubrice zápisky truckera se štítky , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Zanechat Odpověď

