Je pátek, měl bych jet do myčky!

Ale mě se tak nechce! Nařízení firmy je: „V pondělí ráno, musí být všechna auta umytá!“ Chápu to, reprezentujeme firmu a na špinavém návěsu, není vidět logo firmy. Jsme také „reprezentanti“ firmy, jezdíme k zákazníkům, tak musíme „trochu“ vypadat. Nařízení, je jednou nařízení a musí se dodržovat. 😎 Není to tak dlouho, co jsem se dověděl, že jsem jediný, kdo nechává mýt auto opravdu každý týden. Alespoň z řidičů na našem depu. 😦

Jenže! Dokud jsem byl na depu v Modleticích, jezdil jsem do myčky vždy v sobotu ráno, po návratu na depo. Myčka je téměř vedle depa, tak je jedno, jestli pršelo, sněžilo, nebo už svítilo sluníčko. Při přejezdu z myčky na depo se auto už „neušpinilo“. Teď, když máme depo na druhém konci Prahy, mi připadá, jako zbytečná věc, nechat umýt auto a jet v dešti, nebo po mokré silnici 50km. Na konci cesty je totiž výsledek nulový.

Když přes týden prší, ale v pátek je sucho, je to bez řečí. Není výmluva. Jedu do myčky a hotovo. Samozřejmě, že v umytém autě, se člověk cítí dobře. Kdo by se také nechtěl chlubit krásným a čistým autem. A když je to auto nové, proč jeho krásu schovávat pod špínou? U některých aut však špína plní funkci „maskovací“, kdy není vidět odřený lak a rez, objevující se na místech nedávných „úrazů“.

Od odpoledne prší. Stále zvažuji možnost, že bych dnes v noci #truck #wash vynechal. Nějakou „záminku“ bych vždy našel. „Myčka mimo provoz. Byl jsem v časové tísni, ráno ještě musím na Pet Centrum.“, nebo něco podobného. Je mi to proti „srsti“, ale když to nejde, nemohu to „lámat“ přes koleno.

V noci přestalo pršet. Silnice jsou stejně „pod“ vodou, za návěsem se stále „práší“. Fajn je to v zimě. „Když se práší za autem, silnice není namrzlá.“, poučoval mě kolega a já mu po několika letech dal za pravdu. Ať přijedu na jedno, nebo druhé depo, tahač i návěs je mokrý. Když pojedu do myčky, stejně se na domácí depo, vrátím s autem od „silniční“ špíny.

Neustále ve mně „hlodá“ červíček pochybnosti, jestli #truck“ umýt, nebo ne. Stejně bych jel do myčky jen s tahačem. Má to několik výhod. Mycí proces je rychlejší a kartáče umyjí celou kabinu i se šasím. Prostě, kompletní mytí. A s návěsem, se kterým budu jezdit příští týden, jsem v myčce už byl. 🙂

Kdyby aspoň pořád pršelo, to je voda na silnici „čistá“. Ale takto je to jen špína, která se od auta před vámi, přenáší na vaše přední sklo. Jasně, je hloupost, myslet si, že když prší, je voda čistá. Déšť než dopadne na zem, nabalí na sebe nečistoty, které jsou ve vzduchu. Také auta, která se po silnici pohybují, nejsou všechna čistá. Někteří řidiči jezdí v autech, obalených doslova bahnem. To v kombinaci s vodou, nejen, že „létá“ všude kolem, ale zůstává i na silnici.

Teď už je jedna hodina po půlnoci a mě čeká ještě 150km. Neprší, silnice ale díky mlze, zůstávají mokré. Potřeboval bych, aby mi na centrálním HUBu rychle naložili návěs. Cestou zpět, bych nechal umýt tahač i s návěsem. Sice to bude jen takové „poloviční“ mytí, ale nedokáži odhadnout, jestli budu mít možnost nechat umýt jen tahač.

A je ještě věc, proč jet do myčky. Ta je však naprosto mimopracovní. Je to free wifi. 😀 Někdo by si mohl pomyslet, vždyť ta je snad všude! Aspoň jeden přístupový bod. Omyl! Není tomu tak. Jen se zkuste zastavit na dálnici u benzinové pumpy a spočítat, kolik z nich nabízí volné připojení na internet. Moc jich nenapočítáte.

Je sobota ráno, jsem zpět na mateřském depu a celá souprava je špinavá. Možná jsem měl jet do myčky po půlnoci, ale nenapadlo mě, že se, za prvé nakládka tolik opozdí, že se zpět na depo dostanu půl hodiny před koncem „výkonu“ a za druhé, že parkoviště před myčkou, bude obsazené takovým způsobem, že skrz něj nebude možné projet. Snad jen samotný tahač by projel, ale s návěsem to bylo nemožné.

Snaha byla, ale co je to platné, když vedlejší vlivy zapříčinily nemožnost splnění úkolu. 😦

Příspěvek byl publikován v rubrice zápisky truckera se štítky , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Zanechat Odpověď

