Jak správně prokrastinovat?

Jak správně co? Co je to za slovo? Ještě jste se s ním nesetkali? Tak se nejprve podíváme na Wikipedii, co je to ta prokrastinace. Rád dělám věci správně a když nebudu vědět, co za takovým termínem mám hledat, mohl bych dělat něco špatně. A to opravdu nechci! 😎

Tak, co? Už je vám to jasné, co to ta prokrastinace je? Ne? Tak jinak. Ukážeme si to na konkrétním “příkladu”. Nějaký dobrovolník? Zase ne? Nikdo nám nechce ukázat, jak se správně prokrastinuje? Dobře, tak to břímě vezmu na sebe. 😉

Mám dnes před sebou několik neodkladných povinností. Zaplatit složenky, vlastně se nejprve podívat na účet, jestli přišla výplata, protože na mobil nedorazila zpráva o přijetí peněz na účet. Musím také umýt sporák, protože nechápu, kde se tam vzalo to, co tam je. Vypadá to, jako aspoň litr uschlé pěny z omáčky, která se zřejmě vyvařila. A další drobnosti, které nesnesou odkladu.

Aby se mi lépe pracovalo, zapínám počítač. Notebook už není nejmladší, chvíli mu trvá, než se plně připraví na operace, které chci provádět. “Zatím bych mohl umýt nádobí.”, zauvažuji. Stejně potřebuji volný dřez, než se vrhnu na sporák. Připravuji odkapávač a mycí prostředky. Už chci zapnout vodu, když tu se z notebooku ozve pípnutí. Otáčím hlavu a všímám si tabulky antivirového programu. Klikám na tabulku kritických programů. Většinou toto hlášení ignoruji, ale dnes ne. Spouštím aktualizace a vracím se k mytí nádobí. Obě práce končí současně. Usmívám se, jak jsem využil čas. 🙂

Abych se podíval na účet a provedl platby, stejně potřebuji na internet. S prohlížečem spouštím i RSS čtečku (cože se to nového ve světě událo). Musím si také přinést všechny doklady, které musím zaplatit, hesla, abych se dostal k účtu a mobil, abych mohl zadat SMS heslo. Cestou si vzpomenu, že musím dobít baterku do foťáku. Hledám nabíječku a přitom si uvědomuji, že jsem chtěl najít externí disk. Nacházím jen nabíječku, ale ten disk potřebuji taky. Tak později. Dávám nabíjet baterky a vracím se k počítači. “Času dost, pročtu čtečku, kouknu na mail, Facebook, Twitter a WordPress.”, říkám si. Abych nezapomněl na účet, pokládám všechno vedle NB. 😮

Prohlížím načtené články. Některé rozklikávám a pozorně čtu. Pár si jich ukládám, informace z nich se mohou hodit. Dívám se na WordPress, jak si vedl můj zápisník. No, musím vás všechny pochválit, čtenost se začíná zvyšovat a z toho mám opravdovou radost. DĚKUJI! 😀 Na Facebooku nic moc, pravidelní přispěvatelé přispěli svými příspěvky. Čtu je rád a vždy čekám, co nového objeví. 🙂 Twitter, to je moje klasika. Něčemu se zasměji, nad něčím zakroutím hlavou, na něco odpovím. Prostě jako vždy. Ejhle, hodina je pryč, měl bych něco začít dělat! 😉

Rozhodnu se, že změním pořadí priorit. Nejprve umyji sporák, pak se vrhnu na účet. Stejně bych potřeboval mluvit s #mojezlato, kolik peněz ji musím převést na účet, na její platby. Sundavám věci ze sporáku a dívám se na to nadělení. “To musel být umělec.”, říkám si a nanáším čistící prostředek. Než začne působit, usedám k NB, protože mě napadl skvělý námět na dnešní zápisek. Pouštím textový editor a začínám psát. Vyhledávám nějaké informace na netu a postupně zaplňuji písmenky bílé místo. Všímám si, že na Twitteru je živo a pročítám nové tweety. Na FB nic nového, v mailové schránce jen nový newsletter z Mall.cz. Ani ho nečtu, rovnou jej házím do Koše. Vracím se ke sporáku. Mastnota trochu pustila, snažím se co to jde. Nanáším další “várku” čistícího prostředku. Houbička je celá “ulepená”, beru novou. Nejraději bych to vydrhnul drátěnkou, ale to bych poškodil smalt. Za to bych pochválený nebyl! 😮 Drhnu sporák dál houbičkou, až je čistý. A další hodina je v prd… pryč! 😉

Poledne je dávno fuč, mám hlad, měl bych se najíst. Koukám do lednice, co bych “zbaštil”, ale nemám na nic chuť. Stavím vodu na kafe a čekám, až se začne vařit. Twitter se opět naplnil novými tweety. A i v RSS čtečce se objevily nové články. Zalévám kafe, dolévám mléko a usedám zpět k počítači. Aby se neřeklo, načítám úvodní stránku internetového bankovnictví. Prolítnu tweety a články. Nic, co by mě vyloženě zaujalo. Zadávám heslo do banky a HURÁ, výplata už je na účtu. Otvírám diář, kam si každý měsíc zaznamenávám výdaje. Musím do šuplíku pro diář z loňského roku, kde mám uvedeny všechny platby, z hlavy si je nepamatuji. Nejprve je přepisuji do nového diáře a pak zadávám platby. Zjišťuji, že kvůli dvěma platbám musím na jiný účet. Otvírám další okna a zadávám adresy, přihlašovací údaje a hesla. Všechno se to přede mnou pomalu otvírá. Než se údaje načtou, překlikávám na Gmail. Zase nabídka nějakých hloupostí, které hned mažu. A hele, upozornění z knihovny, že končí výpůjční doba na knížku. Stejně ji mám přečtenou už od vánočních svátků, ale čekal jsem jen na upozornění o konci. Opisuji potřebné údaje pro platby a všechno platím. Na konci sčítám objem plateb a pláču, když vidím, kolik mi na účtu zbylo. :,-( (pláč)

Nejdůležitější věci jsou za mnou. Teď už jen ty drobnosti. Abych nezapomněl, když mě platby a mytí sporáku na chvíli omrzí, nebo mě napadne správný slovní obrat, který jsem do té doby hledal, připisuji další písmenka do článku v editoru. Do toho musím občas něco najít (správný výraz, spisovné slovo, nějaké synonyma, gramaticky správný výraz), všechno tak hrozně zdržuje! 😡 (naštvání)

Po více jak třech hodinách mám všechno hotovo. Vypité dvě kávy a chuť na další. Konečně! Za chvíli je doma #mojezlato z práce a já budu dělat, že jsem KING, že jsem všechno zvládnul levou zadní. Možná bych si měl jít lehnout, čeká mě noční! 😮

Tak takto vypadá prokrastinace v ukázkovém případě. Nesmějte se, vy to určitě neděláte jinak! Jenže já jo! Nejprve jsem vyřídil bankovní operace, pak jsem umyl nádobí a vyčistil sporák. Mezitím jsem se naobědval, v klidu si vypil kávu a až na konec jsem zapnul počítač a udělal všechno, co jsem popisoval ve výše uvedeném ukázkovém příkladu. 😛

Ještě, že nejsem Pinocchio, jinak by mi nos už dávno probodl monitor. Ve skutečnosti moje dopoledne, poledne a část odpoledne vypadala ještě hůř, než jsem popsal v ukázkovém příkladu. Sporák jsem drhnul víc jak hodinu, stále jsem odskakoval k NB, abych ulevil rukám od práce. Platby jsem odkládal, až jsem se bál, že už mi dnešní příkazy banka nevezme (naštěstí je přijímá do 23hod. 😉 ). Ale nakonec jsem všechno udělal a to je důležité! 🙂

Takže jaké z toho plyne poučení? Každý si odpovězte podle svého svědomí. Nejprve práce, pak legrace? Nejprve legrace, pak práce? Legrace i práce současně? Každému vyhovuje jiné tempo a pořadí úkolů, které musí zvládnout. 😀

Příspěvek byl publikován v rubrice takhle mi tu žijem se štítky , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

2 reakce na Jak správně prokrastinovat?

  1. jolana88 napsal:

    už jsem o tom slyšela. Teď mám i představu, ačkoli to stejně nechápu. Já nejdřív to, co nerada. Zaručeně se totiž seknu u činnosti, co mě baví – a to bych toho moc nevyřídila. Hlavně – nervy mám jenom jedny.

Zanechat Odpověď

