Unikátní číslo 601

Pamatujete ještě telefonní čísla s předvolbou 601? Tehdy to ještě byla telefonní čísla začínající 0601! 🙂  Byla to čísla tehdejšího Eurotelu, v mobilní síti NMT. Důležitá jsou dvě data: 12. září 1991, kdy byl zahájen skutečný mobilní věk v Československu, spuštěním sítě NMT a 30. červen 2006, kdy mobilní síť NMT ukončila provoz.

To byla doba. Telefonní číslo pevně “zabudované” v přístroji, žádná přenositelnost. Žádné SMS zprávy, jen telefonní hovory. O datových přenosech, MMS, online komunikaci a dalších mobilních “fičurách” jsme si mohli nechat jen zdát.

Také jsem byl majitelem jednoho takového úžasného přístroje.

Nokia450

Nokia 450

Pořizoval jsem jej na jaře 2007, když Denisovi zjistili vadu srdce a my čekali na zavolání k operaci. Museli jsme být neustále “online” a tehdy to byla jediná možnost. A tím také začala (skoro) moje mobilní historie.

Přechodem do sítě GSM, jsem telefon zapůjčil švagrovi. Již tehdy jsem na něm měl aktivovaný nulový paušál, kdy se platilo jen za odchozí hovory. Když NMT síť končila a Eurotel nabídl možnost převodu NMT čísla na GSM SIM kartu. Požádal jsem švagra o jeho vrácení. Nenašel ho! Chápete, jak někdo nemůže najít mobilní telefon? Bez telefonu nebyl převod čísla možný a já tak přišel o možnost vlastnit SIM kartu s telefonní předvolbou 601. Co bych dnes za to číslo dal, bylo tak úžasné a hlavně, mělo historii, která se dnes cenní.

Dnes už se tato mobilní čísla vyskytují výjimečně. Do včerejšího dne jsem znal pouze jednoho člověka, který toto číslo vlastí. Kdysi mi z něho poslal SMSku, kterou jsem si schoval jako “raritu”. Včera se v mém telefonním seznamu objevilo další předčíslí 601. Má jej jeden z dispečerů na Parcel HUBu.

Jezdí se mnou ráno, když se vracím na mateřské depo. Vysazuji jej v Hostivaři, takže máme čas “pokecat”. Vyprávěl jsem mu, jak jsem se já dostal ke svému prvnímu číslu (s předvolbou 601) a on vyprávěl, jak k němu přišel on. Až mě to překvapilo, protože jsem si myslel, že to ani už dnes není možné. Byl si přímo u operátora koupit předplacenu SIM kartu a dostal na výběr i toto číslo. Bez váhání po něm “skočil”. Ani se mu nedivím.

Nevím, jestli je dnes ještě možné získat číslo s touto předvolbou, docela by mě to zajímalo. Máte někdo zkušenost s možností získat u O2 tel. číslo s předvolbou 601? Nebo máte vy sami, nebo některý z kontaktů ve vašem tel. seznamu takové číslo?

Příspěvek byl publikován v rubrice takhle mi tu žijem, zápisky truckera se štítky , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

4 reakce na Unikátní číslo 601

  1. Jirka m napsal:

    Loni jsem nastoupil do nové práce a „nafasoval“ jsem SIM kartu s číslem 601 577 ***. Už mi několik obchodních partnerů říkalo o výjimečnosti tohoto čísla. A nebo volali, jestli nemají špatné číslo. 🙂 Používám ji v CAT – bezpečnost je na místě. 😀

  2. Mirek 77 napsal:

    Ano číslo s předvolbou 601 mam a vzhledem k tomu že operátor o2 zdražil nulový tarif na tarif který od nového roku bude stát 49kč tak dnes o půl noci dojde k přenosu tohoto čísla k Vodafone na nulový tarif. Od ledna si na této sim kartě zřejmě aktivuji datový tarif a budu ji používat v ipadu. 👍👍👍

  3. Max napsal:

    Ja takove cislo vlastnim asi 5 let, koupil jsem ho docela snadno na webu. Sice stalo par tisic, ale ani za nic bych ho nedal. Stale se daji sehnat, zkuste aukro, bazos a dalsi weby. Drzim pesti 🙂

  4. Josef Klíma napsal:

    Napište SMS na tel. 601 568 943 a poradím, jak ho získat.

Zanechat Odpověď

