Mezinárodní škandál v české firmě!

Stala se mi taková věc. Přijedu nakládat do firmy, která je jedním z největších zákazníků naší firmy. Plochu pro nakládku má tato firma společnou s další firmou, která je v protější hale. Obě firmy mají plochu rozdělenou na stejné poloviny, s tím, že druhá firma ví o tom, že do první firmy jezdí nakládat a vykládat kamiony se zbožím. Aby kamion mohl být přistaven na vykládací/nakládací rampu, potřebuje trochu víc prostoru, než běžné auto, dodávka, sólo náklaďák. Nevím, jestli mezi oběma firmami probíhá nějaký vnitřní boj, ale druhá firma neustále brání svými vozidly, bezproblémovému couvání kamionů, kteří jedou do první firmy. Ano, nakonec se vždy řidiči podaří na rampu nacouvat, takže kdokoli může tvrdit, že když nacouval, tak neměl žádný problém, ne? Neustále naše firma jedná se zákazníkem, aby bylo druhou firmou umožněno, bezproblémový přístup našich kamionů k jejich rampám. Tento problém se řeší již několik měsíců a stále jen slyšíme: „Je to teprve začátek spolupráce, všechny mouchy se vychytají postupem času. Slíbili, že už od příštího týdne, nebude problém. Jsou Vánoce, největší nápor zásilek, od nového roku, už to bude fungovat!“, a další a další varianty, proč to nejde zrovna nyní. Ono to půjde, ale až ve chvíli, kdy první řidič naší firmy, nebo smluvního dopravce „sešrotuje“ auto druhé firmy. Sice za to zaplatí „ten“ řidič, který způsobil „nehodu“, ale mám zkušenosti, že právě po takovém incidentu, se věci teprve začnou řešit, tak, jak se měly vyřešit hned na začátku.

Ale zpět k incidentu. Včera jsem opět jel pro zboží k „onomu velkému“ zákazníkovi. Auta druhé firmy samozřejmě rozesetá v prostoru zákazníka. Podle námrazy na oknech auta, tam stálo už od rána, takže se těžko mohl vymlouvat na to, že řidič právě přijel, vyřídí náležitosti a odjíždí. A co čert nechtěl, auto stála přímo v cestě na rampu, kterou má vyhrazeno pro nakládku naše depo. Trvalo mi to 20 minut, než se mi podařilo zacouvat na rampu. Vztekal jsem se, nadával, proklínal toho „debila“, firmu (naší i zákazníka, že nejsou schopni zajistit volnou plochu pro couvání), prostě jsem si náležitě ulevil od plic. Ve chvíli, kdy jsem zacouval, šel jsem se skladníkům ohlásit, aby o mě věděli. Protože dopravce, který jezdí pro naši firmu a sváží také zboží od tohoto zákazníka, ale na jinou pobočku, měl zde přistavený svůj návěs, počítal jsem, že již bude naložen. Mé zděšení nastalo ve chvíli, kdy jsem prostrčil hlavu kolem návěsu, abych se podíval, kolik je v něm naloženo. Bylo v něm pět palet. Houknu tedy na skladníka, který seděl na „ještěrce“, jak dlouho bude trvat, než mě naloží. Máme zde termínovanou nakládku 18.30-19 hod. V tomto časovém prostoru by nás měl zákazník naložit a my odjet na depo, kde budou zásilky roztříděny na další depa. Obsluha „ještěrky“ mi odpověděla, že neví, že teprve začal. Pak teprve bude nakládat mě. Bouchly ve mně „saze“. Ani nevím, jestli jsem mu řekl něco sprostého, ale určitě jsem musel být hodně hlučný. Když jsem ze sebe „vysypal“ všechno, vrátil jsem se do auta, abych informoval dispečink, že budu u zákazníka asi hodně dlouho čekat. Rozjela se telefonická mašinérie, proč, jak dlouho, za jak dlouho, kolik a podobně. Výsledkem bylo, že mi po půl hodině volal vedoucí našeho depa a „sepsul“ mě jako psa, co že jsem si to dovolil, křičet na skladníka našeho „óóóbrovského“ zákazníka. Že mu volal manažer logistiky a že snad dokonce chtěl, aby tam poslal jiného řidiče. To vedoucí odmítl, protože jiného řidiče v tu chvíli ani neměl k dispozici. Chvíli jsme se bavili o tom, co se tam denně odehrává, jaké jsou problémy s pohybem kamionu po ploše a další a další. Na to mi vždy odpověděl, že buď je to v řešení, nebo, že se nedá nic dělat, že je to náš velký zákazník a my musíme být rádi, že můžeme vozit jeho zboží. Ještě, že nepoužíváme video přenosy. Viděl by jak „koulím“ očima, zatínám pěsti, div, že jsem „nesežral“ cigaretu, kterou jsem měl v puse. Nesnáším tyhle řeči, že „někdo“ je zákazník a někdo je jen „dopravce“. Bez dopravce by zákazník poslal na svoje prodejny a lidem, kteří objednávají v jejich e-shopech leda „pěkný kulový“! Je na nás stejně závislý, jako my na něm.

Ale proč jsem psal o mezinárodním skandálu v české firmě? To je jednoduché. Skladník, kterému jsem se později omluvil, že jsem na něho „vyjel“, mi odpověděl, že jemu je to buřt, že to poslouchá každou chvíli, ale můj slovní „projev“ slyšela nějaká kancelářská „krysa“, která okamžitě informovala svého vedoucího, ten manažera logistiky a ten samozřejmě vedoucího našeho depa. Jenže! „Kancelářská krysa“ byla Slovenka, její vedoucí Polák a manažer logistiky zase Slovák. Takže, než si to všichni mezi sebou přetlumočili a než vedoucí depa pochopil, jak se to všechno odehrálo, trvalo to pěknou chvíli.

Jezdím do mnoha firem, kde musím komunikovat se skladníky, obsluhou čehokoli a kdo nemluví česky. Je to boj. Úředním jazykem České republiky je čeština. Ale je sklad firmy, výrobní hala, prodejna úřad? Není, tam si každý může „šprechtit“ jakou „hatmatilkou“ chce. Nikde nemám problém s nikým, kdo nemluví, nebo mluví, ale špatně česky. Jsme lidi a vždy se nějak dorozumíme. Ale co nesnáším, když si na mě stěžuje někdo, kdo není schopný promluvit česky, když pracuje v české firmě. Myslíte si, že v Německu, Francii, Belgii, Polsku, Holandsku, Anglii, kdekoli, by se s vámi někdo bavil, kdybyste se nesnažili mluvit jejich jazykem? Nebo aspoň jazykem, kterému by oni rozuměli (většinou anglicky)? Leda prdlajz!

Dnes tam jedu zase a rozčilovat, rozčilovat se dnes opravdu nebudu. Až mě naloží, tak mě naloží, i kdyby to mělo být o půlnoci. Další důsledky ať na sobě nese někdo oprávněnější.

Nechci se tímto dotknout nikoho, kdo mě zná a je jiné národnosti než české. Jestli jsem tímto někoho urazil, tak se mu omlouvám, ale nebylo to mým cílem. Přesto, píši to na „svůjzápisník a za tím, co zde píšu, si stojím.

Příspěvek byl publikován v rubrice takhle mi tu žijem, zápisky truckera se štítky , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Jedna reakce na Mezinárodní škandál v české firmě!

  1. Pingback: Balík zůstane balíkem! | zápisník jiproch

Zanechat Odpověď

