Stát ve státě, město ve městě.

Vatikán, Monako, San Marino. Co je spojuje? To, že lze o nich hovořit, jako o suverénních státech, uvnitř jiného státu. Jejich celá hranice sousedí jen s jedním státem. Zároveň se jedná o nejmenší státy Evropy, Vatikán a Monako, dokonce na celém světě. Vatikán je monarchistická stát (monarcha = papež), Monako je knížectví a San Marino republika.

Ale existují i bytové komplexy, výrobní závody, technologické areály, které se svojí strukturou mohou srovnávat s menším městem. Samozřejmostí je, že takový areál, komplex, má vlastní samosprávu (ředitelství), které rozhoduje o chodu celého celku. Funguje je zde základní infrastruktura. Nalezneme zde zdravotnická zařízení, v těch opravdu velkých i nemocnice, restaurace (jídelny pro zaměstnance), dokonce příslušníky pořádkových sil (ochranka), hasiče, a jiné pracovníky služeb.

Měl jsem možnost navštívit, zřejmě dva největší průmyslové závody ve Středočeském kraji, Poldi Kladno (aspoň část bývalého areálu) a našeho největšího výrobce osobních vozů Škoda Auto. Zatímco z Poldovky už zbylo jen torzo, kde v některých halách ještě stále probíhá výroba, jiné slouží jako skladiště, ale povětšinou se již jedná jen o rozpadající se budovy. To Škoda Auto, to je jiná! I když výroba a kompletace vozidel zde běží na plné obrátky, stále probíhá rozšiřování závodu. Nákladní vozidla s materiálem, částmi vozidel se míjejí s přepravníky, které odvážejí hotová vozidla.

Přesto mají tyto dvě místa něco společného. Není problém zde zabloudit. Člověk by řekl, že když se ztratí v Poldovce, já rád, že po odjetí několika kilometrů, obkroužení x rozpadajících hal, zahlédne živého člověka, ze kterého se vyklube sběratel cenných kovů a tak bloudí dál a hledá někoho, kdo jej z tohoto „začarovaného“ místa vysvobodí. Ve Škodovce je naopak problém najít místo, kde nikoho není vidět. Ale bloudí se tu stejně dobře. Zaměstnanci jedné části závodu, totiž neznají místa, která hledáte a podle plánku, který neznalý získá na vrátnici, leží na druhém konci areálu. Stačí rozkopat jednu z přístupových míst k hale a objížďka vás „protáhne“ půlkou závodu. Ne všude totiž projede, podjede a vejde se kamion. Objížďky jsou zde značeny stejně, jako na kterékoli jiné komunikaci – oranžovou šipkou s číslem haly, ke které objížďka vede. 😮

Cíl jsem zatím vždy našel. Ať na jednom, nebo druhém místě. Někdy s větším štěstím, jindy s přítelem na telefonu. Když jedu do takových míst, vždy se snažím předem zajistit telefonní kontakt s někým, kdo bude přebírat zboží, které vezu. Jednou mě takto skladník naváděl po telefonu přes půl města a nakonec si pro mne přijel vlastním vozem, když jsem odbočku k jejich areálu několikrát přejel. 😎

Takže až budete bloudit neznámým městem, s chytrým telefon v ruce a pomocí map a navigace, se budete přesouvat z bodu A, do bodu B, vzpomeňte na „ubohého“ řidiče kamionu, pro kterého navigace a mapy průmyslových areálů v České republice (a bůh ví, jestli i v Evropě) neexistují. 😉

Reklamy
Příspěvek byl publikován v rubrice zápisky truckera se štítky , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s