Jak jsem si koupil odkaz za 20Kč!

Od začátku listopadu používám pouze svoji „stařičkouNokii 5230. Telefon s Androidem jsem úplně odložil. Pro přístup na Twitter a Facebook, používám aplikaci Gravity, asi nejlepší klient sociálních sítí, pro OS Nokia Series60 5th Edition. Jenže! Někdy v průběhu posledních 24hod., změnil Twitter své API, pro aplikace třetích stran. Všiml jsem si toho dnes ráno, kdy jsem si chtěl přečíst #nighttimeline a poslat své #dobre_rano. Aplikace při aktualizaci začala hlásit, že webová stránka odeslala certifikát, který není ověřen. Musím pokaždé ručně potvrdit její ověření. Ale jen pro každou jednu relaci, nelze ji přijmout trvale.

Nejprve jsem si myslel, že se to týká pouze aplikace Gravity. Odpoledne jsem se rozhodl, že zkusím nainstalovat jinou Twitter aplikaci. Ale jakou? Na Ovi Store není dostupná žádná free. Našel jsem pouze Dabr for Twitter, za celkem rozumných 20Kč. I jal jsem se ji instalovat. Poplatek jsem zaplatil přes vyúčtování mobilních služeb, číslo platební karty se mi zadávat nechtělo. I když možná jej mám už na Ovi Store registrován, nevím, nezkoušel jsem. „Dvacku“ z kreditu jsem obětoval snadněji, než 20Kč prostřednictvím bankovního účtu.

Jaké bylo moje zklamání, když jsem zjistil, že se nejedná o aplikaci, ale o odkaz na mobilní webové rozhraní. Zdatní angličtináři namítnou, že je to hned v popisu služby, ale toho jsem se, se svojí angličtinou a pomocí Google překladače, všiml až po zaplacení. Zřejmě mě měla varovat velikost stahovaného souboru (7kB!), ale i na Androidu jsou aplikace, které svoji velikostí a nabídkou služeb, strčí do kapsy daleko objemnější a méně intuitivní programy.

Ťápnutím“ na ikonu Dabr for Twitter, se pouze dostanete na mobilní prohlížeč, kde se otevře okno stránky Dabr, přes který se teprve dostanete na svůj účet na Twitteru. Na to mi ale stačí mobilní stránka Twitteru, ne služba třetí strany! A za tohle jsem utratil 20Kč! Moje hloupost. Ihned jsem se přes počítač přihlásil na stránky Ovi Store do svého účtu, v naději, že Nokia nabízí vrácení peněz, když se mi služba nelíbí, tak, jak to nabízejí obchody jiných OS. Omyl! Nokia Ovi Store toto neumožňuje. Z toho jsem zklamaný nejvíc. Dvacku si snad programátor @Whatleydude užije ve zdraví. Jen doufám, že takových blbců, jako já, nebylo víc.

A perlička na závěr, ani s Dabr for Twitter, není přístup na Twitter bez neustálého potvrzování certifikátu možné! 😦 Snad @janole brzy odstraní tuto chybu a pošle aktualizaci do mého telefonu, abych mohl číst a psát tweety opět s radostí. 🙂

Příspěvek byl publikován v rubrice takhle mi tu žijem se štítky , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Zanechat Odpověď

