Také soutěžíte se svým počítačem?

Čas od času si zahraju proti počítači. Hru? Ne! Hru na honěnou. Myslíte, jako že se honím s počítačem po bytě? A dokážete si to aspoň představit, když vás taková myšlenka napadla? Neumíte! Tak to asi nejde, ne? 😮 Nebo, že se snad honím před počítačem? 😮 No co si to o mě myslíte!? Nejsem žádný úchylák, zvrhlík, exhibicionista a kdo ví co ještě!

Já jen občas nemohu myší dohonit pole pro zadávání textu! Nebo jak se tomu v odborných, rozuměj IT, kruzích říká. My lamy, tomu říkáme okýnko. Jenže není okýnko jako okýnko, že jo? Vím, že okýnek mohu mít v prohlížeči otevřeno několik. Co si na nich budu prohlížet, to nevím, protože stačím sledovat jen jedno. Když potřebuji, prostřednictvím dalšího okna, něco vyhledat, vytvořit, musím přestat sledovat to první. Ale protože většinou práce v prvním i druhém okně spolu souvisí, stále mezi nimi přepínám, abych nezapomněl, co jsem v druhém okně potřeboval, že jsem to nemohl udělat v tom prvním. Ale to už jsem trochu odbočil.

Zpátky k okýnku. Aha, teď jsem dostal právě nápovědu, že se tomu říká vyhledávací pole. Ale to znám, to je skoro na každé stránce a je tam napsáno VYHLEDEJ. Někdo šikovný tušil, že zrovna u něho budu něco hledat a prokázal mi tedy službu, že označil toto pole přesným popiskem, co s ním mám dělat. Uznávám, že mi tím ušetřil „moře“ času a jsem tedy hned o trochu chytřejší. Dokonce jsou mezi námi i tací dobráci, že k VYHLEDEJ dopíšou „na Googlu“, „na blogu“, „v archívu“, atd… Aspoň pak nejsem překvapen, když se mi na stránce zobrazí „vyhledávaná fráze nebyla v archívu nalezena“. Ale zase jsem někde jinde, než na začátku.

Jenže já nemyslím vyhledávací pole, mám na mysli takové to okýnko, kde je napsáno JMÉNO, když se chci přihlásit na stránku, kde mám schované fotky, které pak rozesílám mezi kamarády. Jenže to musí být ještě větší lamy, než já, protože mi většinou volají, ať to radši přinesu druhý den do práce. Když jim přinesu ukázat album z dovolené, na které jsem jim posílal odkaz, kde mám seřazené fotky od nástupu do autobusu, přes momentky zvracejících cestujících, protože řidič jel jak prase, přes fotky z pláže, kde jsou vidět jen masy těl, pošlou mě kamsi, protože čekali, že přinesu flašku kořelky, která byla hned na prvním snímku, který se jim v mém webovém albu otevřel. Kruci, už jsem zase někde jinde, zpět k okýnku.

Tak už je vám jasné, o jaké okýnko jde? Tak právě s ním hrávám bojovou hru „Chyť si mě“. Načte se mi stránka a než stačím, nastavit kurzor do tohoto okýnka, koukám, je fuč. V lepším případě odskočí o kousek dolu, když se na vrchní části objeví nápis, že webová stránka je v jazyce XY, nejčastěji anglickém, a jestli chci tuto stránku přeložit. Jenže já nechci! Anglicky sice neumím, ale abych věděl, že do takového pole mám napsat svoje jméno, to už jsem léty praxe a nespočtu špatných pokusů, zjistil a zapamatoval si to. Pak je tady případ, kdy, jako by mimoděk, poslepu a automaticky, táhnu kurzor do míst, kde ještě včera toto pole bylo, ale dnes je tam úplně něco jiného! Proč? Proč mi to udělali? Musím složitě hledat nové místo, tohoto pro mne teď schovaného pole a musím opět zkoušet, které, že to je, abych se dostal do svého webového prostředí. Nejextrémnější je, když mi „moje“ pole překryje reklama! Ale co, že mi schová pole, ona mi schová všechno, co na té stránce původně bylo! A já se musím koukat na nějakou paní, která se ve spodním prádle a průsvitné noční košilce, prochází po obýváku a dívá se z okna na noční město, které září pod domem na kopci, kde se právě nachází, a kdyby nepoužila parfém světového jména, tak by nepřijel princ na rudém, tedy v rudém oři a nepřinesl ji růži, která má barvu, jako jeho nové, právě zakoupené vozidlo, které výhodně pořídil na úvěr od společnosti, která byla již několikrát vyhlášena společností roku nabízející fantastické služby, za ještě fantastičtější ceny. A já se na to celé musím dívat, protože se bojím kliknout na X v rohu přehrávaného videa, s obavou, abych se nedostal na nějakou stránku s placeným erotickým obsahem. No vždyť hned na začátku je ta paní ve spodním prádle a průhledné noční košilce, ne? 😮

A tak čekám a čekám, až mě to přestane bavit a počítač vypnu. Zase ta potvora vyhrála! 😀

Příspěvek byl publikován v rubrice takhle mi tu žijem se štítky , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Jedna reakce na Také soutěžíte se svým počítačem?

  1. Jooo, nesmíš se nechat. Ona tě ta potvora přeci jen nemůže dostat. 😉 Nedej se a bojuj! 🙂

Zanechat Odpověď

