Jak jsem rozesmál obchodního zástupce

Za chalupou #navsi, máme stráň. Dokud na ní rostly různé dřeviny, držela celkem pohromadě. Postupem času, jak léty dřevin ubývalo, začala se stráň pomalu sesouvat. A nejen zemina, ale i plot souseda nad námi hrozí, že to dlouho nevydrží. Rozhodli jsme se s #mojezlato, že vybudujeme takovou malou, českou, vesnickou obdobu Visutých zahrad Semiramidiných. 😀

048

Během čtrnácti dní, jsme měli hotové první patro. Na „akci“ padla celá dovolená, ale to, co bylo vidět na konci, za to stálo. Na další letní prázdniny, jsme naplánovali stavbu dalšího patra. Během zimy a jara, jsme pečlivě rozvrhli postup prací. Uprostřed budou schody a do každé strany bude záhon. Jedno patro pro ovocné dřeviny, jedno pro okrasné dřeviny, jeden záhon pro zeleninu, další pro jahody, cukety a také pro různé bylinky. Nejvrchnější patro bude sloužit jako opěrná zeď pro plot se sousedy.

Rok se sešel s rokem a místo plánované stavby jsme museli řešit důležitější akce a věci. Přišel další rok a stavba dalších pater se opět odložila. Jak šel čas, začalo dřevo, ze kterého bylo prozatímní bednění zhotoveno plesnivět. Dřevo mělo být jen dočasné řešení, jednotlivá patra měla být buď z kamenné podezdívky, nebo jiného, odolnějšího materiálu. Po čtyřech letech jsme museli dřevěné fošny, které drží zeminu vyměnit, jinak hrozilo, že se celá stavba sesune. Přemýšleli jsme, jak dál.

V některém z kutilských pořadů, které jsou vysílány každý víkend, nás zaujal stavebnicový systém Betonových tvárnic Stavoblock, ze kterých lze, poměrně jednoduše, vybudovat přesně takové svahové úpravy, jak jsme si je představovali my. A protože firma Novabrik nabízí vyhotovení nezávazného výpočtu, provedl jsem zaměření a výpočty, podle kterých jsme si nechali vyhotovit cenovou nabídku. Zhruba po měsíci dorazil mail s cenovou kalkulací. V kalkulaci byla zahrnuta výroba všech prvků, podle námi dodaných rozměrů a doprava do místa stavby. Cenová kalkulace byla celkem rozumná a docela se nám zamlouvala. Léto se blížilo ke konci, tak jsme se rozhodli, že v následujícím roce stavbu dokončíme pomocí těchto prvků.

V mailové schránce jsem vytvořil složku, do které jsem přemístil veškerou korespondenci s firmou Novabrik. Ale znáte to, co nemáte pořád na očích, na to zapomenete. Čas od času přišla od Novabriku akční nabídka. Vždy jsem si vzpomněl na nabídku, kterou jsem od nich obdržel a slíbil si, že při první možné příležitosti, se s nimi domluvím na dalším postupu. Ale buď to bylo v zimně, nebo v době, kdy jsme se potýkali s nedostatkem financí, a na nějaké stavění nebyl čas. Maily putovaly rovnou do „koše“. 😦

Dnes v poledne mi volal obchodní zástupce s dotazem, jestli, když jsem od nich žádal cenovou kalkulaci, jsem ji obdržel. V první chvíli mi vůbec nedocházelo, o co jde, ale postupným vysvětlováním, z obou stran, jsem si uvědomil „odkud vítr fouká“. 🙂 Potvrdil jsem, že jsem cenovou nabídku dostal, že mne zaujala, ale v současné chvíli jsme v situaci, kdy stavbu nemůžeme realizovat. Při dotazu, jak by mi mohla společnost Novabrik pomoci v realizaci stavby, jsem nezištně odpověděl, že potřebuji celou stavbu zafinancovat. Bohužel jsme si to každý vyložili po svém. Došlo mi to ve chvíli, kdy se obchodní zástupce rozesmál a řekl mi, že měl na mysli, podržení nabídkové ceny, kterou mi nabídli v létě loňského roku a ne, že by mi celou stavbu zaplatili. 😀 To jsem samozřejmě také neměl na mysli, jen jsem chtěl naznačit, že na to nejprve musím mít. 😮 Obchodní zástupce je zřejmě skvělý obchodník, protože mi nejprve odpověděl, že se takhle dobře dlouho nezasmál a že jsem mu zpříjemnil hned první den, nového pracovního týdne. Ujistil mě, že cenová nabídka platí v plném rozsahu, tak jak mi ji poslali. Je to už více než 18 měsíců, ceny stavebního materiálu mezitím šly vzhůru a oni mi přesto nabízejí materiál a dopravu stále za stejnou cenu. Poděkoval jsem mu za nabídku, potvrdil, že zájem stále trvá, ale realizace přichází v úvahu nejdřív v létě příštího roku. Prý to pro ně není problém, váží s každého klienta a až budu vědět, kdy budu chtít stavět, ať se na něho obrátím a dojednáme všechny detaily.

Jak by řekl trenér juda Tulpach: „Zřejmě slušnej oddíl!“ A já měl radost, že jsem někomu mohl zpříjemnit den. 🙂

Příspěvek byl publikován v rubrice takhle mi tu žijem se štítky , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Zanechat Odpověď

