Studená káva na studené nohy!

Ne, není to žádná lékařská metoda, alá sedací koupele, ani nějaké zaříkání proti nemoci, ani jiné šarlatánství na neduhy, prachobyčejně jsem v rámci plynulé dopravy rychleji odbočil a káva se mi vylila na nohy.

Před odjezdem z depa si vždy vařím kávu na cestu. Protože mi netěsní víčko na termohrnku a na každé nerovnosti se mi trochu „vycmrndá“, dávám si pod hrnek papírový ubrousek. A to je chyba. Termohrnek má protiskluzovou úpravu spodní části. Jenže když mezi hrnek a tunel motoru vložím ubrousek, protiskluz je „tentam“. Hrnek si pěkně jezdí po ploše a záleží jen na mých reakcích, jestli se mi ho podaří chytit včas. Někdy se stane, že když se kafe „vycmrndá“ dost a ubrousek je vlhký, přilepí se hrnek k podložce a neklouže. 😀

Jezdíme nakládat do Bělé pod Bezdězem. Kdo zná silnici z Mladé Boleslavi na Českou Lípu, ví, že odbočka na Bělou pod Bezdězem (až ta poslední, v levotočivé zatáčce)

zatacka

je taková „vracečka“, skoro o 180o. Část cesty přede mnou jela dodávka. Nejela moc rychle a tak se za námi poměrně rychle vytvořila kolona vozidel. „Osobáky“ nás celkem svižně předjeli, ale nákladní auta musela jet stejnou rychlostí, jako jsem se „táhl“ za dodávkou. Jsem naučený, že „blinkr“ dávám dlouho předtím, než odbočím a zároveň si hlídám, jestli auta jedoucí za mnou, na tento „signál“ reagují. Udělal jsem to i tentokrát a viděl jsem ve zpětném zrcátku, že náklaďáky za mnou začínají zpomalovat.

Nechtěl jsem je zbytečně brzdit víc, než už dodávka před námi, tak jsem odbočil znatelně rychleji, než normálně. Jak tahač začal najíždět do zatáčky, koutkem oka jsem zahlédl hrnek, jak se sune k okraji tunelu a pak už jen padá na podlahu, pod sedačku řidiče, volant a pedály. Protože řídím jen v ponožkách (pššš…) mám na podlaze kobereček. 😉 Tak teď jsem měl na koberečku i kafe. A měl jsem ho i na ponožkách. 😮 Abych v tom nestál, zvedl jsem nohy do vzduchu a pedály ovládal jen špičkami nohou. Ještě, že to do firmy bylo kousek, už mě chytaly křeče do lýtek.

Chudák vrátný, je zvyklý, že vylezu a jdu se mu nahlásit, i když mě už dávno zná. Tentokrát viděl jen otevřené dveře a já nikde. Když došel k autu, uviděl, jak papírovými utěrkami „vysávám“ rozlitý kafe z podlahy, utírám schůdky a blatník. Tam všude bylo moje kafe. Určitě jsem mu tím zpříjemnil odpoledne. 🙂 Na nakládce jsem zapnul nezávislé topení, vytřel jsem celou podlahu a osušil kobereček. Než jsem naložil, bylo všechno suché, čisté a voňavé po čističi skel, který jsem na „úklid“ použil. Jen kafe bylo v pr… pryč. 😀

Příspěvek byl publikován v rubrice zápisky truckera se štítky , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Zanechat Odpověď

