Ztratila se mi žárovka!

Asi se budu opakovat, asi jsem to tu už psal, ale čím dál častěji si v práci připadám jako blbec. Dělat věci za jiné, mě tedy fakt nebaví. Ale než přijít o peníze cizí leností, to radši v dešti vyměním prasklou žárovku. Ano, čtete dobře. Blbá žárovka. Ona to tedy nebyla jedna, byly hned tři, ale všechny na jedné „lampě“. Ale pěkně popořádku.

Když přijdu do práce, a je jedno, jestli na denní, nebo na noční, vždy před odjezdem z depa, vizuálně kontroluji stav celé soupravy. Je to věc, kterou by měl dělat každý řidič, ať už nákladního, nebo osobního auta předtím, než vyjede na silnici. Kontroluju světla, blinkry, gumy, jestli je návěs zajištěn v „točně“ tahače, jestli někde něco nevisí a další věci.

S kolegou, se kterým se střídám, si necháváme v autě vzkazy, co je potřeba zařídit, vyřídit, nahlásit, aby o tom věděl i druhý řidič. Už několikrát se mi totiž stalo, hlavně ve spojení s druhou dvojicí řidičů našeho depa, že jsem byl překvapen zjištěním, že závada na návěsu, i tahači, nebyla nikomu hlášena. Když jsem pak mluvil s člověkem, který má na starosti vozový park firmy, byl jsem zděšen, jak dlouho nikdo nehlásil problém.

Ve čtvrtek večer, když jsem z centrálního PARCEL HUBu odvážel první návěs na naše depo, zjistil jsem, že nesvítí kompletně celá pravá „lampa“ návěsu. Dispečer, který plomboval návěs, mi řekl, že návěs nesvítil, už když jsem s ním předchozí den přijel. To mne zarazilo, protože jsem si byl jistý, že když jsem vyjížděl z našeho depa, tak lampa svítila. Nehledě na to, že když se rozjedu, na zkoušku šlápnu na brzdu, abych ve zpětném zrcátku viděl, že svítí brzdová světla návěsu. A ta předchozí den svítila! 😮

Vyjel jsem od nakládací rampy, aby mohl nacouvat prázdný návěs, do kterého pokračuje nakládka balíků. Bylo po půlnoci a v tu dobu je provoz na centrálním HUBu nejvytíženější. Vyzvedl jsem „papíry“, prohodil pár slov s ochrankou, která kontroluje plombu na návěsu a vyrazil na naše depo. Na nesvítící lampu jsem samozřejmě zapomněl. 😦 Vzpomněl jsem si na to, až když jsem byl skoro na našem depu.

Člověk myslí na spoustu věcí, ale že má vyměnit žárovku, na to samozřejmě zapomene. Chtěl jsem ji vyměnit v pátek, ještě před odjezdem s prvním návěsem, když budu dávat tento k nakládce. Je tam světlo, byla by to otázka několika minut. Jenže návěs byl jen jeden, takže jsem žárovky měnil kdy? Ano, po půlnoci, kdy jsem se vrátil s plným návěsem a tento jsem měl „odtáhnout“ na centrální HUB. Musel jsem to udělat, další noc už s neosvětleným návěsem nepojedu!

Odšrouboval jsem krycí sklo „lampy“ a to se mi rozpadlo na několik kusů. „Bezva, takže když už lampa jednu noc nesvítila, tak druhou zase bude bez krycího skla. To mám tedy fakt radost!“, řekl jsem si pro sebe v duchu. Kdysi jsem měnil krycí sklo u tahače a prozíravě jsem si to poškozené schoval! Ještě, že jsem si teď na to vzpomněl. 😉 Vyndal jsem jej ze schránky a vyzkoušel, jestli pasuje. Sedělo tam, jak „prdel na hrnci“. Sice jsem jej musel nandat vzhůru nohama, ale funkčnosti to nebránilo! Jo, a žárovky byly prasklý tři! Pochybuji, že praskly všechny tři najednou.

A jak se mi ztratila žárovka? Když jsem vracel náhradní žárovky a šroubovák do schránky na tahači, všiml jsem si, že nesvítí osvětlení SPZ tahače. „Když jsem v tom, tak ji vyměním taky.“, řekl jsem si a rozebral kryt světla. Abych mohl vyměnit žárovku osvětlení SPZ, je potřeba vyndat celý vnitřek ven, žárovka je totiž umístěna zespodu. Jak jsem ji otočil. Nevěřil jsem vlastním očím, žárovka byla pryč. Prostě v objímce bylo prázdné místo! 😮 Nechápu, jak se to mohlo stát. Buď si ji někdo „půjčil“, nebo ji kolega potřeboval do jiného osvětlení a už ji tam zapomněl vrátit. Pokrčil jsem rameny, nandal novou žárovku, vše vrátil na své místo a s pocitem dobře odvedené práce jsem si šel umýt ruce.

Jo, a SPZ už neexistuje, jsou registrační značky! 😉 😀

Příspěvek byl publikován v rubrice zápisky truckera se štítky , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Zanechat Odpověď

