Příjemce stejný s odesilatelem

Znáte někoho, kdo posílá pohledy z dovolené sám sobě? Ptáte se, proč by to měl někdo dělat, když by stačilo, pohled si jen koupit? Třeba pro exotickou známku s razítkem poštovního úřadu, odkud byl pohled odeslán! Po návratu z dovolené, výletu, čeká na adresáta „překvapení„, v podobě pohledů z cest. Při jejich prohlížení znovu navštěvuje místa odkud pohledy odesílal. 🙂 Znovu cítí mořský vítr ve vlasech, chuť slané vody na rtech, mrazivý vítr z horských hřebenů. Zase si připomene chvíle, kdy aktivně odpočíval, líně se válel na břehu rybníka a pozoroval cvrkot“ kolem sebe. Nemusel se hnát každé ráno do práce, strkat se s ostatními cestujícími v plné autobusu, odpoledne chvátat do přeplněného nákupního centra a večer větrat „smrad“ ze spálené cibule. Večer ulehal unaveně do postele, aby ráno, za zvuku nenáviděného budíku, opět absolvoval denní kolečko. Vzpomínal na ty chvíle volna, klidu a štěstí, že v lese začaly růst borůvky a na podzim bude dost švestek na „sklizeň„. 🙂

U nás to není moc aktuální, protože k deseti pohledům dostanete minimálně devět poštovních známek s Milošem Zemanem. A to opravdu není žádná exotika. Jo taková série se Čtyřlístkem, na to se dá aspoň dívat. Vždyť kdo by neměl rád animované postavičky, se kterými vyrůstal. 🙂

V dnešní době, se většina záležitostí mezi lidmi odehrává prostřednictvím elektronické pošty. Jsou nafoceny desítky fotografií, které jsou posléze uloženy na některé webové úložiště a odkazy na jejich umístěny jsou rozeslány přátelům, známým a rodině. Pryč je doba olizování poštovních známek, kdy ještě dlouho potom, bylo poštovní lepidlo cítit na jazyku. V dřívějších letech také nebylo zaručeno, že každý pohled najde svého adresáta! Z čím větší exotické destinace byl odesílán, tím menší byla pravděpodobnost, že dorazí do svého cíle. Mohl být zařazena do složky „nežádoucí„, kterou obsluhovalo pečlivé oko hlídače socialistické morálky, nebo zůstalo „za prsty“ sběratele známek a poštovních razítek, nebo v soukromé sbírce některého z „budovatelů“ zápisu do Guinnessovy knihy rekordů v počtu pohledů, známek, nebo poštovních razítek. 🙂

Znám vlastně jen jednoho člověka, který posílá z dovolené pohlednice sám sobě. Určitě ho znáte taky, vždyť, kdo by neznal Mr. Beana! 😀 Ale co se stane se zásilkou, která je odesilatelem, omylem, zaslána na adresu odesilatele? Je taková zásilka doručena Proč by nebyla? Poště, nebo kurýrní službě, je jedno, na jakou adresu zásilku doručí, hlavně, když za „včasné“ doručení, dostane zaplaceno. I kdyby se s tím měl „pošťák“ otočit jen na místě. 😀

Samochvála smrdí, já vím, ale dne se mi podařilo jedné firmě zachránit pěkných pár tisíc korun za přepravu zboží, které by mohlo být zítra doručeno na adresu příjemce, který, shodou okolností, zásilku sám odesílal. Jak se to může stát? Úplně jednoduše. Stačí, aby adresa odesilatele, byla nedopatřením zkopírována do adresního pole pro příjemce. Je však zarážející, že si toho nevšimla kompetentní osoba, která má v naší firmě na starosti vyřizování a zpracování objednávek na přepravu.

Každý řidič ráno přebírá Objednávky na přepravu, na zboží, které má být přivezeno na depo. Každá Objednávka přepravy musí být řidičem podepsána. Objednávka zároveň slouží jako potvrzení o převzetí zásilky řidičem. Jako první, si po příchodu do práce dělám, je, že si beru Objednávky přepravy a podle míst a množství zboží, které mám přes den nakládat, se rozhodnu, jak nechám naložit zboží, které musím nejprve rozvézt příjemcům, abych měl volné místo pro „svoz„. Přitom jsem se všiml, že u jedné Objednávky, je adresa příjemce totožná s odesilatelem. Upozornil jsem na to dispečerku a ta slíbila, že zjistí, jak se věci mají a ještě před nakládkou mi dá vědět, jak to ve skutečnosti opravdu je.

Ani nechci pomyslet, co by se mohlo stát, kdybych si tohoto „nedopatření“ nevšiml. 😮 V lepším případě, by k odhalení nesrovnalosti došlo při samotné nakládce u odesilatele, kdy bych na to byl upozorněn skladníkem, nebo paní, která vyřizuje expediční „papíry„. Zavolal bych na depo, aby připravili nové štítky a po návratu by zboží bylo správně označeno pro přepravu. Ale také by se mohlo stát, že by si toho nikdo nevšiml, zboží by bylo polepeno „vadnými“ štítky, které jsem ráno obdržel a neštěstí by bylo na světě.

Po přijetí na depo, kdy jsou jednotlivé zásilky označeny štítkem, které určí na jaké depo se musí zásilka dostat a pod jakým číslem je zásilka, od převzetí do předání, v systému firmy vedena, pro případ poškození, nebo nedej bože ztráty, nikdo nekontroluje, jestli adresa příjemce na štítku, je shodná s adresou příjemce, kterou firmy ve většině případů lepí někam na ochrannou fólii zásilky. Jaké by zítra asi bylo překvapení ve firmě, kam by bylo doručeno zboží, které předchozí den opustilo brány podniku? Tentokrát to dobře dopadlo, ale příště už to může někoho něco stát! A to by byl teprve „fičák„! 😉

Poučení? Cokoli lze doručit kamkoli! A při práci je potřeba nejen přemýšlet, ale také se dívat, jestli to co dělám, dělám dobře. I když se říká, že: „Kdo nic nedělá, nic nezkazí a zasluhuje odměnu.„, asi nemusí platit vždy a všude, že? 😉

Hezký večer 🙂

Reklamy
Příspěvek byl publikován v rubrice zápisky truckera se štítky , , , , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s