Tupý výraz idiota

Dnes byl poslední den školení ADR. A jako každé školení, kurz, ročník, … musel být zakončen zkouškou. Bez úspěšného absolvování předepsané zkoušky, nelze obdržet platný certifikát, průkaz a čert ví jak všechna ta lejstra pojmenovat. Zkoušku vždy provádí akreditovaný zkušební komisař, nejlépe z ministerstva, pod které spadá obor, ke kterému se zkouška vztahuje. Že to vypadá složitě? Ano, i pro mne. Ale kdo někdy viděl něco jednoduchého, co vymyslí český, nebo evropský úředník? 🙂 Nedělám si iluze, že jinde ve světě a Evropě je to jinak.

Čtyři dopolední hodiny nás dělili od setkání se zkušebním komisařem a „chrlením“ odpovědí z našich nově nabitých vědomostí do kolonek testů. Nejprve jsme s lektorem opakovali již probranou látku a nově se dověděli nové informace. Ty již nebudou v samotném testu, ale budeme se s nimi často setkávat a pomohou nám oprostit se od možných problémů s kontrolním orgánem.

Poslední hodina byla věnována odpovědím na vzorové otázky. Přednášející nám je rozdělil do částí po třiceti otázkách. Stejný počet otázek bude v testu. Nyní nás však na ně bylo patnáct, v každé sérii tak na každého vyšly dvě otázky. Jak jednoduché a příjemné. 🙂 V prvních dvou sériích testů, jsem si napočítal dvě chyby. Testem bych tedy prošel. Ve třetí, poslední, sérii, jsem měl chyby čtyři. Kdyby se vzorové otázky, správně zkombinovaly, do příslušného testu, zkoušku bych nesložil. 😦

Lektor se s námi rozloučil, popřál mnoho štěstí a přenechal své místo zkušebnímu komisaři. Mám pocit, že nás zkoušel již před pěti lety, kdy jsem ADR školení absolvoval poprvé. To však v tomto případě nemá žádnou váhu. 😉 Komisař nám rozdal formuláře na odpovědi a po vysvětlení, jak se odpovědi označují a opravují, nám rozdal testové otázky.

Podívám se na první otázku a … vím, že je špatně. „Kurde, v jakých jednotkách se uvádí stlačený plyn?“, naprosto jasná odpověď a já na ni nedokážu odpovědět. „Probírali jsme to snad tisíckrát, pokaždé jsem na to správně odpověděl!“, nutím se přemýšlet a v mozku se mi honí elektrické výboje na hranici epileptického záchvatu. Hlava v dlaních. Dlaně na uších, abych neslyšel ostatní „spolutrpitele“, jak si pro sebe čtou otázky. Zajímavé, jak v takových situacích zcitliví všechny vjemové orgány, mimo toho nejdůležitějšího – mozku. A přitom víte, že to tam je. Že to sedí schované za sloupem z nějaké cévy a nejste schopni se za ten sloup podívat.

Vzdávám to. Tedy ne úplně, zas takový „posera“ nejsem. Na konci se k této otázce vrátím. Třeba mi některá z dalších otázek, nebo odpovědí, „nakopne“ ke správné odpovědi. Druhá otázka, třetí, čtvrtá a další a další, odpovědi se mi objevují dřív, než dočtu otázku. Otázka č. 9 a zase tma. „Volně ložené látky na kontejneru. Jak bude vozidlo označeno?“. A zase nic. Hlava prázdná. Kolikrát už jsem to viděl v reálu na silnici? Snad desetkrát za den. Kolik obrázků nám lektor ukázal během tří dní. Kolikrát nám to maloval na tabuli. A já si nemohu vzpomenout. Jsem teprve u deváté otázky a už podruhé nevím. To bude ostuda.

Dávám si dlaně na spánky. Jako když mají koně záklopky, aby se dívali jen před sebe a nerozptylovali se tím, co se děje kolem nich. Snažím se soustředit pohled do jednoho místa a vybavit si ilustrační obrázky z knížky. V takových situacích se mi vybaví Miroslav Donutil, když v jednom filmu říká: „Chlapi, bylo to v te brožuře!“ Jenže já nic nevidím. Nevím, fakt nevím. Ani bych se v této chvíli nechtěl vidět, jak se tvářím. S největší pravděpodobností by se to dalo nazvat „Pohled idiota“. Pohle soustředěný do jednoho bodu a jinak kolem vzduchoprázdno. Nebo ochranná bariéra, která k vám nepustí žádnou informaci. 😀 Je to hrůza, je to děs. Nemá cenu plýtvat časem, otázku opět přeskočím a na konci se k ní vrátím.

A jízda pokračuje. Pěkně jedna otázka za druhá, následována odpovědí. Místy „drobátko“ znejistím, ale už to není tak tragické, jako u otázky č.1 a č.9. Po odpovědi na poslední otázku tuším, že mám vyhráno. I kdybych na zbylé dvě odpověděl chybně, tuším, že bych testem prošel. Ale proč zbytečně střílet od boku? Času je dost a nechce se mi to vzdávat bez boje. Jako první jsem „rozlousknul“ otázku č.9. Několikrát jsem si otázku pomalu přečetl, představil si dané vozidlo s nákladem nebezpečného odpadu a najednou jsem to viděl. Oranžové tabulky vepředu a vzadu na vozidle. Jednoduché jako facka. Jak to, že mi to nedošlo hned na začátku. Už mi zbývá jen odpověď na otázku č.1. Stlačený plyn, kilogramy čisté, nebo hrubé? Nebo snad v litrech? Už mám v hlavě fakt guláš. Stlačený plyn nešplouchá, označuji odpověď A. Nebo, že by v čistých kilogramech? Už mi to opravdu nemyslí. Hrubá váha se počítá u kusových zásilek. Takže buď litry, nebo čistá váha. Začínám zmatkovat. A nebo B? Škrtám A, označuji B.

Na začátku nám komisař řekl, abychom si celý test na konci přečetli ještě jednou. Zkouším to. Ale hned na první otázce, která pro mne byla nejkritičtější, se opět zadrhávám. Takhle to dál nejde. Děj se vůle boží, odevzdávám komisaři svůj test. Bere do ruky vzor odpovědí a opravuje chyby. Ne, že by odpovědi nezval, aby musel používat vzor odpovědí, ale při množství testů, které musí odpovědět a času, který má na to určený, by oprava jednoho testu byla zbytečně dlouhá. Nehledě na to, že někteří kolegové musí ještě absolvovat další, složitější, testy. A do večera se tam nikomu být nechce.

V testu mám jedinou chybu. Odpověděl jsem chybně na otázku č.1. Ano, na tu, na které jsem se nejvíce zasekl, se kterou jsem se nejvíce trápil. Tu, která mi zkrátila život aspoň o pět minut. 😀 Vlastně jsem na ni odpověděl správně. Ale to bych nesměl začít zmatkovat, správnou odpověď zrušit a nahradit ji nesmyslem o čisté váze. Je to škoda, mohlo to být bez ztráty bodíku. Nakonec nejdůležitější je, že jsem ADR kurz absolvoval a úspěšně jej zakončil předepsanou zkouškou. Nyní už jen budu očekávat poštu z Magistrátu, kdy mi bude doručeno ADR OSVĚDĚNÍ O ŠKOLENÍ ŘIDIČE.

Hezký večer 🙂

Příspěvek byl publikován v rubrice zápisky truckera se štítky , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

2 reakce na Tupý výraz idiota

  1. TedTonks napsal:

    Gratuluji. Nyní vidíš, jak já to mám těžké při každodenních testech ve škole 😀

Zanechat Odpověď

