Jeden jedinej blbej den

Dnes, zítra a půlku neděle trávím na školení ADR. O datu konání jsem věděl už čtrnáct dní. Jenže původní informace byla, že bude probíhat v sobotu a neděli. Včera ráno jsem se dověděl, že průkaz ADR je propadlý. 😦 První školení jsem absolvoval před pěti lety, kdy se naše firma měla stát partnerem zákazníka s přepravou ADR zboží. Školení bylo tehdy povinné pro všechny řidiče. Plán firmy tehdy na „něčem“ ztroskotal, ale co, každé školení se „počítá“. Nikdy nevíš, kdy se může ADR průkaz hodit. Tak jsem to bral i nyní, kdy vypršela pětiletá platnost ADR průkazu.

V půl deváté jsem se dostavil do sídla ČESMADu, kde školení probíhá. Po prezentaci, kdy jsem zaplatil poplatek a obdržel „studijní materiál“ začalo samotné školení. Hned na začátku jsem „dostal“ studenou sprchu. Stačil jeden jedinej blbej den, nebo školení o týden dřív a opravdu jsem mohl absolvovat pouze obnovovací školení v sobotu a zkoušku v neděli. 😦

2013-10-04 18.45.06

Zkouška totiž musí proběhnout minimálně jeden den, před koncem platnosti průkazu. Takto musím „vytrpět“ 2,5 dne školení. Mají tu free WiFi, dobrou kávu a i školitel je v pohodě, tak to snad nebude tak hrozné. Na všem špatném, je potřeba hledat to lepší. Sešla se nás tu zajímavá partička. Řidiči cisteren, ti se budou školit zítra do 20hod. (já jen do 16hod.), řidiči „kusovek“ jako já a jeden řidič převážející nebezpečný odpad. Škoda, že tu není nikdo od výbušnin, nebo radioaktivního materiálu. Aspoň by byla legrace, historek z oboru má každý v „rukávu“ dost. Ti však mají vlastní školení. Asi tajné! 😉

Dnešek proběhl v poklidném seznamování s klasifikací látek, řazením do jednotlivých tříd, balením a označováním ADR zboží a doklady potřebným k přepravě. Ti, kteří se s tím setkávají poprvé, pro ně to může být „španělská vesnice“, ale není. Zvládl jsem to před pěti lety já, tak to „dají“ i oni. A já snad tedy zase taky. To by byla jinak ostuda! 😎

Jdu se proto honem učit, zítra nás, od 8hod., čeká další látka! 😉

Hezký večer 🙂

Příspěvek byl publikován v rubrice zápisky truckera se štítky , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Zanechat Odpověď

