Co si myslet o zákazníkovi, který odmítá převzít objednanou zásilku?

Kdo jste v roli obchodníka, který odesílá zboží, nebo „dopravce„, který přepravuje zásilku, jistě znáte pocit, když zákazník odmítá zásilku převzít. Ať už z jakéhokoli důvodu. Vy, co jste pouze v rolu příjemce, si asi řeknete: „Vždyť mám právo odmítnout zásilku, kterou nechci.“ Ale mezi nechci a nechci, je rozdíl! 😉

V pondělí mi jeden z našich smluvních dopravců vyprávěl peripetie, které celý den zažíval s jedním zákazníkem, kterému vezl zásilku. Jednalo se o soukromou adresu (fyzická osoba) a zboží objednané z e-shopu firmy, pro kterou naše společnost zajišťuje rozvoz zboží. To, že řidič musel celé dopoledne zákazníkovi volat, protože neměl kredit, by se dalo ještě pochopit. Ale neustále se měnící doba a místo doručení, je už napováženou. Podle nařízení firmy, je povinností řidiče, doručit na adresu, kterou zákazník uvede v objednávce. Po domluvě je možné předat zboží na jiném místě (v nejnutnějším případě) , ale, když se to mění čtyřikrát za dopoledne? Mezitím zákazník „vyzvídal“ různé informace ohledně zásilky. Nakonec se však přiznal, že to samé zboží objednal v jiném e-shopu, za nižší cenu a nehodlá jej převzít. Zboží bylo odesláno zpět k odesílateli, s patřičným vysvětlením, proč nebylo doručeno. 😮

Mě se dnes stalo něco podobného. Jen s tím rozdílem, že se zásilka v prvním případě skládala z jedné EUR palety. V mém případě, to bylo zboží z Německa, pro průmyslovou výrobu o délce 6m, šířce 1m a celkové váze 1200kg. Musel jsem ji vyložit jako první, abych mohl vyložit další zboží, pro našeho smluvního partnera. Do firmy, pro kterou byla zásilka určena, jezdíme často. Nikdy s převzetím nebyl problém. Až dnes. Odmítli zásilku převzít, z důvodu jiného „sortimentu„, než který objednali. Já se toho potřeboval zbavit, oni to odmítali převzít. Chyba byla jasně na straně odesílatele, ale „bitý“ jsem na tom byl já jako řidič dopravce. Trvalo přes půl hodiny, než náš dispečink, přes centrální dispečink, domluvil s odesilatelem řešení. Ten „přemluvil“ firmu, aby zboží přijala. Co jim slíbili je jejich věc, hlavně že jsem se toho zbavil. 🙂

A já se ptám, kdo je „nejvíce“ poškozený v takovém případě? Zákazník, kterému je zasilka adresována? Odesílatel, kterému se zboží vrátí? Samá voda. Chybná, nebo špatná komunikace mezi příjemcem a odesilatelem, vždy poškodí dopravce. Tedy prostředníka přepravy zásilky. On se musí snažit doručit zásilku, podle dohody. On ručí za  bezpečnou přepravu a doručení. On vyřizuje veškeré problémy se zásilkou od chvíle převzetí do doby předání adresátovi. Dopravce prostě může za všechno!

Jak by řekl bývalý kolega: „A takhle my tu žijem.“ 😀

Hezký den 🙂

Reklamy
Příspěvek byl publikován v rubrice zápisky truckera se štítky , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s