Pracuješ v noci? Musíš mít lejstro!

Dej blbci funkci a vymyslí lejstro!

Občas mám pocit, že celá naše společnost by nemohla fungovat bez různých povolení a potvrzení. Protože pracuji v noci, musel jsem dnes absolvovat každoroční lékařskou prohlídku. Aby to nebylo tak jednoduché, bylo to u „závodního“ lékaře, na druhém konci Prahy. Vlastně už za Prahou. 🙂

Dle jakéhosi zákona, musí mít každá firma „svého“ lékaře, který je oprávněn tato potvrzení vystavovat. Moje obvodní lékařka, u které jsem registrován přes dvacet let, by zřejmě mohla uvést do formuláře „nepravdivé“ údaje, kterými by uvedla kontrolní orgány v omyl. 😮 Že by se tím vystavila riziku odebrání lékařské licence a jiným postihům, netřeba hovořit.

Takto vydá potvrzení lékař, který zná můj zdravotní stav pouze z výpisu lékařské dokumentace, vystavené mojí obvodní lékařkou. A když ho nedonesu, tak jen podle mého čestného prohlášení a informací, které ji poskytnu. Ano, podepisuji, že údaje které jsem uvedl jsou pravdivé, jinak se vystavují obvinění pro podvod. Ale má to smysl? 😮

Poplatek za preventivní prohlídku s následným vydáním potvrzením o schopnosti práce v noci platí zaměstnavatel. Výpis z lékařské dokumentace platím já. Přitom při nástupu do zaměstnání se uvádí jméno a adresa obchodního lékaře, tak by snad neměl být problém „zaplatit“ vydání takového potvrzení přímo jemu, ne?

Přitom „závodní“ lékař zkontroluje bílkovinu v moči, změří tlak, provede kontrolu zraku, poslechne srdce fonendoskopem a zeptá se, jestli se cítím zdráv. Nic proti, lékařka i zdravotní sestra byly fajn, ale moje lékařka to umí taky. A nemusím proto cestovat hodinu tam a hodinu zpět.

A jedna rada na závěr, když vás zaměstnavatel pošle na zdravotní prohlídku k „závoďákovi„, vemte si sebou, ve vlastním zájmu, veškerou svoji zdravotní dokumentaci, kterou máte doma a všechna osvědčení, která vám byla pro výkon vaší práce vystavena. Já jsem svoje potvrzení nedostal, protože zaměstnavatel nebyl schopen za šest let, dodat závodnímu lékaři kopii psychologických testů, které jsem jako řidič z povolání absolvoval. A bez nich bych nemohl řídit vozidlo nad 7,5t. Takže jej budu muset paní doktorce poslat sám a poté obdržím potvrzení, pro případnou kontrolu, kontrolními orgány. 😀

Hezký den 🙂

Příspěvek byl publikován v rubrice z mobilu, zápisky truckera se štítky , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Zanechat Odpověď

