Kolečko se polámalo, udělalo bác!

Honem se pojďte podívat, vzadu spadnul návěs!“, neslo se minulý týden na Parcel HUBu. Cizí neštěstí vždy potěší a na „place“ je najednou živo. Do té doby byli všichni schovaní před deštěm v kabinách svých tahačů. Ti co nemají vyloženo, jdou se podívat. Ti co jsou vyložení a odvážejí prázdný návěs od vykládacích ramp, zastavují na konci haly, aby se podívali na „podlomený“ návěs.

snímek 002

Jak se to molo stát?“, ptají se všichni. Ale jestli se něco stalo skladníkům, kteří v tu chvíli byli uvnitř a skládali balíky, to nikoho nezajímá. Naštěstí jsou v pohodě, nikomu se nic nestalo. Ale musel to být šok, když se s nimi začal návěs naklánět. Ale jak se to tedy stalo? Zlomila se snad jedna noha návěsu? Naštěstí ne. Porouchal se mechanismus, který drží nohy návěsu vysunuté, nebo zasunuté, v zajištěné poloze. Vahou nákladu došlo k „podlomení“ a levá noha se zasunula, jako by byla v poloze „jízda“. Jen šťastnou náhodou nedošlo k převrácení, nebo rozlomení návěsu. Zachránil ho výložník, o který zůstal návěs opřený.

snímek 006

Ale co s tím? V tomto postavení se řidič s tahačem pod návěs nedostane. Když se všichni „pokochali“ pohledem na „zhroucený“ návěs, vrátili se do svých kabin, schovat se před deštěm. Na místě zůstali jen dispečeři, vedoucí HUBu, řidič dopravce, kterému návěs patří a ráno ho měl odtáhnout se zbožím na příslušné depo, mechanik, který je na HUBu přítomen pro případ poruchy linky a já. Později se připojil další řidič dopravce a jeden z kmenových řidičů naší firmy.

Zavoláme ještěrku zezdola.“, zní první návrh. „Nesmí po silnici, nemá značky.“, odmítá „noční ředitel“ tuto variantu. „To je na jeřáb. Hlavně teď, když už je část zboží naložena, by to ještěrka stejně nezvedla.“, mísím se do debaty. „Hasiči nepřijedou, jsme na soukromém pozemku a nehrozí ekologická havárie. A kde teď seženeme jeřáb?“, říká vedoucí Parcel HUBu. „Měl by si to vyřídit dopravce.“, zní z hloučku. Jenže dopravce, jemuž návěs patří, má sídlo v Brně, ten s tím v tuto chvíli těžko něco udělá. Maximálně bude souhlasit, že zaplatí případnou pomoc. „Nedá se nic dělat, musíme si poradit sami. Nemůžeme blokovat další rampu.“, rozhoduje vedoucí. Kvůli hrozbě převrácení, nechali totiž dispečeři odtáhnout návěs stojící na vedlejší rampě. Zboží pro dvě depa se začíná hromadit na konci výsuvných pásů.

Vracím se do auta a přejíždím ke konci haly. Stavím auto tak, aby světla osvětlovala prostor kolem návěsu, abychom lépe viděli. Ze schránky tahače beru „panenku“, která má nosnost 12tun a dokáže zvednout i návěs, při výměně kola. Z haly kluci vynášejí dřevěné trámky, které budou sloužit jako podložka pod „panenku“. Později jimi podloží zasunutou nohu návěsu. „Panenku“ umisťujeme pod rám návěsu a řidič dopravce začíná pomalu pumpovat. Návěs se začíná zvedat a rovnat. Pod levou nohou je již místo na vložení jednoho trámku. Vypouštíme „panenku“ a přidáváme pod ní nový trámek. Já současně na „pomalý“ chod točím klikou a zvedám druhou nohu návěsu. Celé to opakujeme, dokud návěs není v takové výšce, aby se pod něj dalo zajet s tahačem. Řidič „zapřahá“ návěs a odstraňujeme vše, co jsme pro zvedání potřebovali. Vypadá to, že návěs není nijak poškozen. Dobře to dopadlo. 🙂

Uklízím do schránek všechno nářadí a odjíždím tahačem zpět ke svému návěsu. Celé nám to trvalo 2,5hod. Vlastně samotné zvednutí návěsu byl docela fofr, ale od chvíle, kdy jsem se dověděl o „zhrouceném“ návěsu, do chvíle „zacvaknutí“ svého návěsu, uplynulo 2,5hod. Všichni, co jsme u toho byli, jsme promočeni jako myši. Důležité je, že se povedlo návěs narovnat a „zapřáhnout“ tahač. Oprava už je na starosti dopravce.

Zase jsem to byl já, ten „aktivní blbec“, který pomáhal. Stejně jako naposled a předtím. Že já jsem tam vždy, když se něco děje! 😉 Snad někdo příště pomůže mě, až to budu potřebovat.

Hezký den 🙂

Advertisements
Příspěvek byl publikován v rubrice zápisky truckera se štítky , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s