Jak jsme vezli boty „Číňanům“. VI. část

Konečně se nám podařilo zbavit nákladu bot pro „Číňany“. Myslím, že na tuto zkušenost budu ještě dlouho vzpomínat. Důkazem je vlastně toto moje vyprávění. Je to více než pět let a téměř vše, se mi vybavuje do nejmenších detailů. 🙂 Ale teď se ještě musíme dostat domu.

Opouštíme „Číňany“, vyjíždíme od jejich skladu, protahujeme se úzkou uličkou směrem na hlavní silnici. Vracíme se stejnou silnicí, kterou jsme přijeli. Míjíme benzínovou pumpu, kde nás „Číňani“ vyzvedli a najíždíme na dálnici. Poslední zprávy z Prahy jsou, že máme čekat na prvním odpočívadle, po nájezdu na dálnici. Snad se chystá nějaká nakládka poblíž, tak bychom se tu nemuseli dlouho zdržet.

Zhruba po dvou hodinách přichází SMS zpráva. „Jak dlouho máš dovolenou?“, zeptal se mě s úšklebkem Michal. „Vzal jsem si týden. Vždyť jsem ti to říkal, když jsme se viděli poprvé a domlouvali se.“, odpovídám. „A myslíš, že by ti ji prodloužili?“, mrká na mě Michal jedním okem a znovu čte text SMSky. „To nevím, musím zavolat do práce.“, odpovídám a lezu z kabiny. Vytáčím číslo na svého „šéfa“ v Praze. Žádám ho ještě o jeden týden dovolené. Ani mu nemusím říkat, proč ji potřebuji, protože mi ji bez váhání dává! 😮 Zřejmě není moc práce, protože jinak si to nedovedu vysvětlit. Jindy se kroutí jak žížala na horkém plechu.

Tak jsem dostal další týden.“, sypu ze sebe, když se „vyšplhám“ zpět do kabiny. „To je fajn, asi se trošku projedeme.“, zamyšleně odpoví Michal a hledá něco v notebooku. Snažím se zahlédnout, co hledá, protože doteď notebook používal jen jako přehrávač filmů. Vidím, že hledá něco v mapách, ale detaily se mi nedaří zachytit. „Zatím to vypadá, že pojedeme s jahodami do Turecka.“, říká Michal, jako by se nechumelilo, když vidí, jak ho „šmíruju“. „Kam?“, zděšeně vykřiknu. „No, do Turecka.“, s ledovým klidem odpoví Michal, jako by tam jezdil jednou měsíčně. „Dneska bychom naložili a po víkendu jsme na místě. Vždyť je to jen nějakých 2500km a jsme dva.“, usmívá se. Moc směšné mi to tedy nepřijde, ale takový je úděl řidičů kamionů. A já jsem v tomto ještě „nováček“. „Musíme ještě počkat na potvrzení.“, snaží se mě uklidnit Michal, když vidí můj zděšený výraz. Jdu se raději projít po parkovišti. 😦

DSC00430

Jako příroda je tu opravdu krásná. Je tu mnohem hezčí výhled, než byl ze dvora „Číňanů“, Parkoviště je poměrně velké, dobře vybavené. Benzinová stanice s restaurací a sociálním zázemím pro řidiče, kteří tu dělají povinné pauzy. Je tu i samostatná restaurace, dokonce jsem našel i bankomat. Na kolika benzínkách v ČR najdete bankomat? Tady snad na všech. 😉 Dokonce i parkoviště má svoji „skulpturu“.

DSC00433

Vracím se do auta s jedinou otázkou: „Jak to vypadá s tím Tureckem?“ Michal je stále zamyšlený. „Co je?“, ptám se. „To Turecko nám někdo vyfouknul. Potvrdil nakládku dřív než my.“ Ulevuje se mi, ale snažím se, nedat na sobě nic znát. Michala to asi mrzí, přeci jen, do Turecka se člověk nepodívá každý týden. Lodí z Itálie do Řecka, projet celé Řecko od západu na východ a kolem Egejského moře do vnitrozemí Turecka. No nic, tak někam jinam. Kdyby to bylo co nejblíže domovu, bylo to fajn. Je středa a mohli bychom se dostat přes víkend domu. A když už mám další týden dovolené, mohl bych jet s Michalem ještě někam. Třeba bych si pak vzal další a další týden dovolenou, až bych žádnou už neměl a zůstal bych u Michala. 😀

Čekání na SMSku s adresou další nakládky se protáhlo na tři dny. Drobným zpestřením byla ochutnávka italské kávy v restauraci čerpací stanice. Čas trávíme sledováním filmů a korzováním po parkovišti. Jak mi řekl Michal před odjezdem z Prahy. Kdo nemá trpělivost a neumí čekat, nemůže řídit kamion. Čekání, to je synonymum řidiče kamionu. Tenkrát jsem byl ještě na začátku své „truckerské“ dráhy. Dnes už toto sám říkám všem, kteří se mě ptají, jaké to je řídit kamion. 🙂

Michalova zásoba filmů, je opravdu obdivuhodná. Ale po nějakých 36 hodinách stání na jednom místě, vás už přestane bavit Louis de Funès, Vlasta Burian a další komici světových jmen. Akční film nejsem schopen dokoukat ani doma. A pohádky? Ty co za to stojí, zná člověk už nazpaměť. V rádiu hrají všechny známé i neznámé italské hity. Mluvenému slovu nerozumíme, ale baví nás poslouchat, jakou rychlostí moderátoři chrlí na posluchače informace. 😎

Vysvobozením z čekání je spánek. I když je kabina DAFa poměrně veliká, stejně to není ono. Jako mladší člen posádky 😉 mám horní lůžko. Lamelový rošt je příjemný. I když to není ono, podobá se to mnohem víc posteli, než to, na jaké jsem zvyklý z Mercedesu. Jenže tam jej používám jen v ojedinělých případech a omezené míře. Záda mám celá bolavá, jak jsem zkroucený na sedačce, když se díváme na film. Z horního lůžka, je totiž monitor notebooku špatně viditelný. Za dva dny mám parkoviště prochozené „křížem krážem“. Nejprve jsem ho prošel po jedné straně, pak po druhé. Od jihu na sever, od východu na západ, pak různě křížem. Až mě to přestalo bavit. Připadá mi, že se nás zmocňuje „ponorková nemoc“. Jsme apatičtí, nic nás nebaví. Něco by to chtělo, nějaký impuls, který by nás z tohoto stavu „vyrval“. 😮

Přichází v pátek odpoledne! „Máme, máme nakládku!“, říká Michal a konečně ho vidím se za posledních 24hod. usmát. „Kam pojedeme?“, ptám se opatrně, po poslední informaci o cestě do Turecka. „Zítra ráno naložíme v Miláně zmrzlinu do Vídně.“, odpovídá Michal. Jdeme se naposledy umýt na benzínku. Pojedeme co nejblíže místu naložení, kdo ví, jestli tam bude nějaké sociální zařízení, co to bude za místo. Tyhle průmyslové oblasti jsou všechny stejné. Samý sklad a výroba, ale žádné zázemí pro řidiče. Loučíme se s obsluhou „pumpy“, dostáváme na cestu „Americáno“ na účet obsluhy a vyrážíme z parkoviště, směr Milano.

Jestli si myslíte, že jsme v Miláně naložili „zmrzku“ a v neděli jsme byli doma, mohlo by zde moje vyprávění končit. Ale nekončí. 😉

Konec VI. části

Příspěvek byl publikován v rubrice zápisky truckera se štítky , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Zanechat Odpověď

