Být tam tak o minutu dřív/později?

Kolikrát jste už slyšeli, nebo sami řekli: „Být tam o minutu později/dřív, tak se to mohlo stát i mě?“ Většinou je to ve chvíli, kdy se dostanete k nehodě, nebo místu jiného neštěstí. Nebo se naopak dovíte, že v místě, kde jste byli, projížděli, se něco stalo. Přejede vám mráz po zádech a zapřemýšlíte, jaká „ruka osudu“ tomu chtěla, že jste se tomu vyhnuli. A přesně takový pocit mě přepadl dnes v noci.

Bylo chvíli před druhou hodinou ranní, když jsem se vracel s prvním návěsem na naše depo. Sjedu u Zdib z D8, odbočím směrem na Mělník, přidávám plyn a pomalu se blížím k pravotočivé zatáčce, po které už je „padák“ k Líbeznicím.

mapa

Představte si úplnou tmu a protože je léto, stromy hustě obalené listím.
foto: Mapy Google

Mám rozsvícená dálková světla. Už nejednou se mi stalo, že jsem tu „potkal“ chodce. Za zatáčkou vidím světla, něco jede od Líbeznic proti mně. Ještě chvíli čekám, auto je za horizontem. Najednou vidím modrá světla. Sanitka, Policie, Hasiči? Ubírám plyn, za zatáčku není vidět. V tuto chvíli se těžko odhaduje, jak daleko „modrá světla“ jsou. Přepínám dálková světla na tlumená a pro jistotu brzdím. Nevím, jestli světla, která jedou proti mně, patří k modrým světlům, která se také blíží. Už jsem těsně před zatáčkou, když tu najednou proti mně vyjede sanitka v protisměru, předjíždějící auto, jehož světla jsem před zatáčkou viděl. Prudce brzdím a snažím se dostat co nejvíc na pravou stranu silnice. Ale tak, abych zase neskončil v příkopu. Sanitka se „jen tak tak“ protahuje mezi námi. Zřejmě jsme v tu chvíli měli „prdel“ staženou všichni.

Přemýšlím, jestli jsem neměl mít dálková světla rozsvícena déle. Řidič sanitky evidentně nevěděl, že za zatáčkou, proti němu, jede kamion. Nebo si myslel, že o něm vím? Ano, věděl jsem, ale ne, že jede v protisměru. Vždyť ani řidič Vozidla s právem v přednosti jízdě, nesmí svým chováním na silnici ohrozit, nebo omezit ostatní účastníky silničního provozu! Chápu a rozumím, že jeli někomu pomoc. Možná něčí život zachránit. Ale být o něco rychlejší, být v tom místě o pár vteřin dřív, mohlo se stát velké neštěstí.

Je mi smutno, když vidím „profesionály“ ze záchranných složek takto riskovat. Znám jejich práci, znám ty pocity, když jsem jel někomu na pomoc. Vždy nám na školení říkali: „Uvědomte si, že lidský život zachraňujete, ne ohrožujete!“. Když jsem vjížděl do křižovatky na červenou, vždy jsem se rozhlížel na všechny strany, jel minimální rychlostí, zvuková siréna „řvala“ a stejně jsem měl strach, že vyjede „na zelenou“ auto, které mě „nevidí, neslyší“.

A možná právě proto vznikl můj dnešní tweet #dobre_rano na Twitteru.

tweet

Hezký den 🙂

Příspěvek byl publikován v rubrice zápisky truckera se štítky , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Zanechat Odpověď

