Zaměstnanče, ohodnoť se!

Když jsem poprvé od svého, přímého, nadřízeného, dostal Hodnocení zaměstnance, ke schválení a připomínkám, myslel jsem, že je to nějaká legrace. Ale nebyla. Můj nadřízený, svým nadřízeným, předkládal mé hodnocení a podle jednotlivých bodů „formuláře“ jsem byl ohodnocen body 1-6 (1 – podprůměrný, 6 –  vysoce nadprůměrný).

Paradoxem všeho je, že každý zaměstnanec si musí „své“ hodnocení přečíst a ve všech bodech se sám ohodnotit! Zároveň by měl napsat, proč své hodnocení vidí jinak, než jeho nadřízený. A na konec by měl připsat své názory, postřehy, zlepšení a přání směrem k firmě. 😮

Nikdy před tím, před nástupem k současnému zaměstnavateli, jsem se s podobnou praxí nesetkal. To, že nadřízený hodnotí zaměstnance podle jejich výkonu a plnění pracovních povinností, to je v pořádku. Ale aby se hodnotil sám zaměstnanec, to mi připadá trochu „zvrácené„.

Toto Hodnocení zaměstnance vyplňuji a podepisuji už popáté. Minulá čtyři hodnocení, byla vždy vyplňována naší „paní šéfovou„. Ta však letos byla přeřazena na novou funkci a hodnocení převzal její zástupce, který se zároveň stal naším nadřízeným.

Včera jsem od něho dostal SMSku, abych si své „hodnocení“ večer vyzvedl na centrálním překladišti a dnes mu jej tam opět nechal. Vyplněný a podepsaný. Dopoledne jsem jej otevřel a nestačil jsem se divit. Schválně jsem „hodnocení“ ukázal #mojezlato. V minimálně polovině bodů, mám horší hodnocení, než v uplynulých letech.

Podle mne, je to hlavně způsobeno mým „přestěhováním“ na nové depo. Nejsem si totiž vědom, proč by se jinak měla moje pracovní morálka a výkony tak snížit. Jsme na druhém konci Prahy a s vedoucím jsem v kontaktu jen ve chvíli, kdy je potřeba domluvit dovolenou, servis, nebo kontrolu aut. Prostě pracovní záležitosti. Na druhou stranu, vedoucí depa, se kterým jsem denně v kontaktu, toto „hodnocení“  vytvořit nemůže, protože není můj nadřízený. Kdo má tedy objektivně zhodnotit mojí práci a ztotožnění se s „politikou“ firmy?

V některých bodech jsem své „hodnocení“ zlepšil. U otázky Jak bych přispěl ke zkvalitnění práce, jsem popravdě odpověděl, že: „Každý dobrý skutek, je po zásluze odměněn.“ Doufám, že to ze strany firmy nebude bráno jako provokace, ale i kdyby, mám dost argumentů, kterymi to mohu potvrdit. A přání, směrované na firmu? Jako každý jiný rok, zvýšení mzdy. Za šest let, co zde pracuji, nebyla mzda ani jednou zvýšena. Pracovní výkony a nasazení, ale ano. Mám rád svoji práci a o firmě vždy a všude mluvím jen dobře. Jasně, jsou dny, kdy jsem „zralý“ dát výpověď, ale kdo takové dny nemá, že?

Také v práci vyplňujete a podepisujete Hodnocení zaměstnance? A nebojte se Samochvála nesmrdí. Aspoň v tomto případě ne.

Hezký den 🙂

Příspěvek byl publikován v rubrice takhle mi tu žijem, z mobilu, zápisky truckera se štítky , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Zanechat Odpověď

